Gå til innhold

Klorblekede stiper ved et uhell på sort jakke!

Anbefalte innlegg

Gjest Skitt au
Skrevet

Ungdommen her la fra seg sin hvite jakke med sorte ermer på et plagg som lå til kloring her.

Ene ermet fikk en tykk bleket stripe, som endte opp hvit/gul.

Hele jakken kan ikke farges sort da den er i flere farger.

Hvordan får jeg denne stripen sort igjen? Hvordan går jeg frem for å unngå å ødelegge de andre partiene på jakken som er i andre farger?

Skrevet

kan du forsøke å farge akkurat der det er bleika? For hånd?

Ellers er det vel å jukse seg fram med en sprittusj :-)

Gjest Skitt au
Skrevet

kan du forsøke å farge akkurat der det er bleika? For hånd?

Ellers er det vel å jukse seg fram med en sprittusj :-)

Tenkte på sprittusj jeg også :) Men så var det hvordan dette farget i vask da.

Det samme hvis jeg farger for hånd, må jeg vaske for hånd til det ikke farger lenger da?

Hvordan blir dette egentlig?

Skrevet

Det samme hvis jeg farger for hånd, må jeg vaske for hånd til det ikke farger lenger da?

Hvis du bruker sprittusj merket Permanent, så tror jeg ikke den går av i vask. (Men jeg garanterer det ikke!)

Skrevet

Dersom du farger - følg bruksanvisningen så godt du kan. Skyll så mye som du overhodet klarer etter farging, for å få vekk overskuddsfarge. Det KAN lønne seg å stryke det fargede partiet, da noen farger setter seg best når de er varmebehandlet - og så ville jeg bare vasket som normalt siden.

Sprittusj bør ikke farge av i det hele tatt! Har merka klær med sprittusj i en årrekke, uten noengang å ha opplevd at det har smitta av. Event: Kjøp en tekstiltusj!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...