Gjest Geir Skrevet 21. februar 2009 Skrevet 21. februar 2009 Min kjære sønn har forsøkt seg på vask av klær... For det første så blanda han sorte og hvite klær. For det andre så blei klærne liggende våte i vaskemaskina noen dager. For det tredje så blei de etter, det liggende i _våte_ i plastposer i enda noen dager. Eg har tenkt å prøve å "redde" noen av de hvite klærne, med sorte og brune flekker på. Ka kan eg gjøre? 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 21. februar 2009 Skrevet 21. februar 2009 De hvite klærne kan du klore, da blir de hvite og fine igjen. Men er det skrift eller noe annet farget på klærne, så blir dette også hvitt. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 21. februar 2009 Skrevet 21. februar 2009 De hvite klærne kan du klore, da blir de hvite og fine igjen. Men er det skrift eller noe annet farget på klærne, så blir dette også hvitt. Åssen klorer eg de da? Oppskrift? :-) 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 21. februar 2009 Skrevet 21. februar 2009 Åssen klorer eg de da? Oppskrift? :-) Du heller vann i en bøtte eller balje og kommer i en skvett klorin alt etter hvor mye du skal klore. Deretter legger du klærne i klorinvannet og lar de ligge til de er blitt hvite og fine igjen. Deretter tar du og vasker klærne på vanlig måte, for å vaske ut klorlukten. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 21. februar 2009 Skrevet 21. februar 2009 Du heller vann i en bøtte eller balje og kommer i en skvett klorin alt etter hvor mye du skal klore. Deretter legger du klærne i klorinvannet og lar de ligge til de er blitt hvite og fine igjen. Deretter tar du og vasker klærne på vanlig måte, for å vaske ut klorlukten. Ok, takk. Han har ei ytterjakke som er hvit og gul, kan den klores eller blir det gule hvitt da? 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. februar 2009 Skrevet 21. februar 2009 Kaste. ( Jeg ville lagt dem i klorvann, men sannsynligvis er de ødelagte. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 21. februar 2009 Skrevet 21. februar 2009 Ok, takk. Han har ei ytterjakke som er hvit og gul, kan den klores eller blir det gule hvitt da? Det gule vil bli bleket, men jeg vet ikke om det blir helt hvitt, kommer litt an på hvor lenge du lar jakken ligge i klorvannet. De andre klærne, lukter sikkert pyton, men hvis du vasker de på vanlig måte noen ganger, så går lukten bort etterhvert. 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. februar 2009 Skrevet 21. februar 2009 Ok, takk. Han har ei ytterjakke som er hvit og gul, kan den klores eller blir det gule hvitt da? Det er i grunnen bare ren bomull som lar seg klore, kunststoffer (nylon og polyester) blir grått. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 21. februar 2009 Skrevet 21. februar 2009 Ok, takk. Han har ei ytterjakke som er hvit og gul, kan den klores eller blir det gule hvitt da? Trolig blir det gule hvitt også. Det går også an å klore punktvis, hvis det bare er enkelte flekker - da kan du ta litt klor i en kopp eller i korken på flaska, og bruke en q-tips og smøre på flekken. Når flekken forsvinner, legger du plagget raskt i vann (for å tynne det kjapt ut, slik at det ikke "brenner gjennom" stoffet - og så vasker plagget på vanlig måte i maskinen. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 21. februar 2009 Skrevet 21. februar 2009 Ok, takk. Han har ei ytterjakke som er hvit og gul, kan den klores eller blir det gule hvitt da? Og ikke legg klærne veldig lyst for å tørke Vi la en genser i sola, og den ble lilla etter kloren. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 21. februar 2009 Skrevet 21. februar 2009 Og ikke legg klærne veldig lyst for å tørke Vi la en genser i sola, og den ble lilla etter kloren. Sol er ikkje akkurat noe problem på vestlandet for tiden... 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 21. februar 2009 Skrevet 21. februar 2009 Sol er ikkje akkurat noe problem på vestlandet for tiden... Kan jo være du får blod på tann, og vil klore i vei til sommeren ;O) 0 Siter
Mrs D Skrevet 21. februar 2009 Skrevet 21. februar 2009 Du heller vann i en bøtte eller balje og kommer i en skvett klorin alt etter hvor mye du skal klore. Deretter legger du klærne i klorinvannet og lar de ligge til de er blitt hvite og fine igjen. Deretter tar du og vasker klærne på vanlig måte, for å vaske ut klorlukten. ''kommer i en skvett klorin'' Høres både grisete og ubehagelig ut! 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 21. februar 2009 Skrevet 21. februar 2009 Sol er ikkje akkurat noe problem på vestlandet for tiden... *LOL* 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 21. februar 2009 Skrevet 21. februar 2009 Jeg lurte på hvilket nytt snobbemerke Mygla var! *hehe* Sånn som Volcom og DC og sånt ;-p 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 21. februar 2009 Skrevet 21. februar 2009 ''kommer i en skvett klorin'' Høres både grisete og ubehagelig ut! *hyler av latter* 0 Siter
Gjest Trodde mygla var et merke jeg og Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1235243476' post='4096214] Jeg lurte på hvilket nytt snobbemerke Mygla var! *hehe* Sånn som Volcom og DC og sånt ;-p He he, akkurat det lurte jeg også på. Og så leste jeg et par svar og tenke, hva fanken for dællemerke er nå det da som søren ikke kan ligge og tørke i sola en gang for da blir det misfarget. Himmel å folk gjør for å få de hippeste merkene liksom *gapskratter* 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Hvordan gikk det? Jobber med saken... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.