Gå til innhold

Mygla klær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære sønn har forsøkt seg på vask av klær...:(

For det første så blanda han sorte og hvite klær.

For det andre så blei klærne liggende våte i vaskemaskina noen dager.

For det tredje så blei de etter, det liggende i _våte_ i plastposer

i enda noen dager.

Eg har tenkt å prøve å "redde" noen av de hvite klærne, med sorte og brune flekker på.

Ka kan eg gjøre?

Gjest høstløv
Skrevet

De hvite klærne kan du klore, da blir de hvite og fine igjen. Men er det skrift eller noe annet farget på klærne, så blir dette også hvitt.

Skrevet

De hvite klærne kan du klore, da blir de hvite og fine igjen. Men er det skrift eller noe annet farget på klærne, så blir dette også hvitt.

Åssen klorer eg de da?

Oppskrift? :-)

Gjest høstløv
Skrevet

Åssen klorer eg de da?

Oppskrift? :-)

Du heller vann i en bøtte eller balje og kommer i en skvett klorin alt etter hvor mye du skal klore. Deretter legger du klærne i klorinvannet og lar de ligge til de er blitt hvite og fine igjen.

Deretter tar du og vasker klærne på vanlig måte, for å vaske ut klorlukten.

Skrevet

Du heller vann i en bøtte eller balje og kommer i en skvett klorin alt etter hvor mye du skal klore. Deretter legger du klærne i klorinvannet og lar de ligge til de er blitt hvite og fine igjen.

Ok, takk.

Han har ei ytterjakke som er hvit og gul, kan den klores eller blir det gule hvitt da?

Skrevet

Kaste. :o( Jeg ville lagt dem i klorvann, men sannsynligvis er de ødelagte.

Gjest høstløv
Skrevet

Ok, takk.

Han har ei ytterjakke som er hvit og gul, kan den klores eller blir det gule hvitt da?

Det gule vil bli bleket, men jeg vet ikke om det blir helt hvitt, kommer litt an på hvor lenge du lar jakken ligge i klorvannet.

De andre klærne, lukter sikkert pyton, men hvis du vasker de på vanlig måte noen ganger, så går lukten bort etterhvert.

Skrevet

Ok, takk.

Det er i grunnen bare ren bomull som lar seg klore, kunststoffer (nylon og polyester) blir grått.

Skrevet

Ok, takk.

Trolig blir det gule hvitt også.

Det går også an å klore punktvis, hvis det bare er enkelte flekker - da kan du ta litt klor i en kopp eller i korken på flaska, og bruke en q-tips og smøre på flekken. Når flekken forsvinner, legger du plagget raskt i vann (for å tynne det kjapt ut, slik at det ikke "brenner gjennom" stoffet - og så vasker plagget på vanlig måte i maskinen.

candyqueen_83
Skrevet

Ok, takk.

Og ikke legg klærne veldig lyst for å tørke :P Vi la en genser i sola, og den ble lilla etter kloren.

Skrevet

Og ikke legg klærne veldig lyst for å tørke :P Vi la en genser i sola, og den ble lilla etter kloren.

Sol er ikkje akkurat noe problem på vestlandet for tiden...:)

candyqueen_83
Skrevet

Kan jo være du får blod på tann, og vil klore i vei til sommeren ;O)

Skrevet

''kommer i en skvett klorin''

Høres både grisete og ubehagelig ut!

Skrevet

*LOL*

Skrevet

Jeg lurte på hvilket nytt snobbemerke Mygla var! *hehe*

Sånn som Volcom og DC og sånt ;-p

Skrevet

''kommer i en skvett klorin''

Høres både grisete og ubehagelig ut!

*hyler av latter*

Gjest Trodde mygla var et merke jeg og
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1235243476' post='4096214]

Jeg lurte på hvilket nytt snobbemerke Mygla var! *hehe*

Sånn som Volcom og DC og sånt ;-p

He he, akkurat det lurte jeg også på.

Og så leste jeg et par svar og tenke, hva fanken for dællemerke er nå det da som søren ikke kan ligge og tørke i sola en gang for da blir det misfarget.

Himmel å folk gjør for å få de hippeste merkene liksom

*gapskratter*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...