Gjest hm, gruer meg litt til å avbestille.. Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 har bestilt et lokale for å ha konfirmasjon, har og bestilt koldtbord hos ei. saken er den at jeg nå i ettertid har fått tilbud om rimeligere mat og mye finere lokale. dette vi komme på ca 4-5000 kr billigere for oss. stedet er også i nærheten av kirken vi skal i. det er mer en tre mnd til selskapet, kan jeg avbestille de jeg har bestilt? hun som lager maten og lokale vi har bestilt er ikke en pakke, de er hver for seg. 0 Siter
songbirdy Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 Jeg syns dette er en ærlig sak jeg. Så lenge det ikke er noe "personlig" forhold mellom deg og en av de som du har bestilt av, (feks en venninne), så bør det ikke være noe problem å avbestille. Ønsker du å "prute" på prisen, kan du jo si hvorfor du avbestiller, men siden det ikke bare er økonomiske grunner, men helheten som avgjør hvorfor du ønsker det andre tilbudet, så spiller det med pengene kanskje mindre rolle? 0 Siter
songbirdy Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 Kan jeg spørre hvor mye du må betale for koldtbordet - til hvor mange og hva slags type mat er det? Har konf. selv i år så greit med noen innspill.. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 Det kan jo ikke noen har inne svare på da Ring og spør dem du har avtaler med du, sier de nei så vet du i det minste hva du har å forholde deg til. 0 Siter
Mirabell Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 Jeg vet jo ikke hva slags avtale du har gjort. Hvis det hadde vært kort tid igjen, hadde det vært naturlig med et avbestillingsgebyr. Men 3 mnd er jo ganske lenge, så hvis dere ikke har noen kontrakt, burde det være greit. Prøv, da vel! 0 Siter
Gjest hm, gruer meg litt til å avbestille.. Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 Det kan jo ikke noen har inne svare på da Ring og spør dem du har avtaler med du, sier de nei så vet du i det minste hva du har å forholde deg til. selvsagt kan ikke dere svare hva jeg skal gjøre. men, det jeg gjerne vil vite er hva dere mener om saken. og det kan dere svare. 0 Siter
pusi Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 Klart du kan avbestille. De har god til på å leie ut lokalet til noen andre, så det burde ikke være noe avbestillingsgebyr på dette heller. Jeg ville ikke hatt dårlig samvittighet for dette når det tross alt er 2-3 måneder til konfirmasjonen. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 Ja, dette er innen rimelig tid, så det burde la seg gjøre. Du har ikke skrevet noen avtale på det, da? 0 Siter
Bookworm Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 Jeg tenker at dette er god nok tid til å avbestille:-) 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 selvsagt kan ikke dere svare hva jeg skal gjøre. men, det jeg gjerne vil vite er hva dere mener om saken. og det kan dere svare. Juridisk sett har du 14 dagers angrefrist fra den dagen du inngikk avtalen. Mulig de har mye å gjøre, er greie el.l og lar deg bryte avtalen selv om ikke lenger har rett til det, hvem vet. Så igjen: Ring og spør du. 0 Siter
illuminatum Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 Juridisk sett har du 14 dagers angrefrist fra den dagen du inngikk avtalen. Mulig de har mye å gjøre, er greie el.l og lar deg bryte avtalen selv om ikke lenger har rett til det, hvem vet. Så igjen: Ring og spør du. Hvor er hjemmelen for 14 dager avbestillingsfrist? Ellers er det jo avtalen som styrer hvorvidt en kan avbestille. 0 Siter
Gjest hm, gruer meg litt til å avbestille.. Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 Kan jeg spørre hvor mye du må betale for koldtbordet - til hvor mange og hva slags type mat er det? Har konf. selv i år så greit med noen innspill.. her er det ikke mye konkuranse for de som lager koldtbord/mat, det er lange avstander her. så vi betaler ca 250 pr pers. på det stedet jeg ønsker å ha slipper jeg leie for lokale og kjøkken hjelp. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 22. februar 2009 Skrevet 22. februar 2009 Hvor er hjemmelen for 14 dager avbestillingsfrist? Ellers er det jo avtalen som styrer hvorvidt en kan avbestille. http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/1023824302.54/1024136024.21#bangrerett_paa_tjenester_(med_unntak_for_finansie Helt nederst. Kan ikke tenke meg hun har en særskilt avtale på dette ettersom hun spør her på dol. 0 Siter
illuminatum Skrevet 24. februar 2009 Skrevet 24. februar 2009 http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/1023824302.54/1024136024.21#bangrerett_paa_tjenester_(med_unntak_for_finansie Helt nederst. Kan ikke tenke meg hun har en særskilt avtale på dette ettersom hun spør her på dol. Men dette er da ikke salg utenfra fast utsalgssted. Jeg skjønner ikke at det kan være angrefrist her. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 24. februar 2009 Skrevet 24. februar 2009 Men dette er da ikke salg utenfra fast utsalgssted. Jeg skjønner ikke at det kan være angrefrist her. Skal ikke uttale meg skråsikkert her jeg nei, men siden trådstarters vare (catering + leie av hus) ikke er nevnt spesifikt er det sikkert et tvistespørsmål hvorvidt denne tjenesten faller innenfor eller utenfor loven.Jeg vil imidlertid anta at slike saker er prøvd tidligere, slik at man har tolkninger som gir presedens. ansett har vel trådstarter sittet på gjerdet i mer enn 14 dager? Så - som jeg sa i mitt første svar - det eneste fornuftige er å ringe avtalepartene og høre hva _deres _praksis_ er. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.