Gå til innhold

Mitt (forbruker)ønske

Anbefalte innlegg

Gjest fb-irritanten
Skrevet

Har du som forbruker av varer og tjenester noe du ønsker forandret?

Har to jeg kommer på nå, men jeg vet det er mange fler:

1) At jeg kan motta ukebladet jeg abbonerer på uten å få med en totalt uinteressant pocketbok på kjøpet.

2) At de som skifter dorull på offentlige toalett lærer seg å henge den digre rullen riktig vei så jeg slipper å tørke meg med små papirbiter.

Gjest Shira :o)
Skrevet

''2) At de som skifter dorull på offentlige toalett lærer seg å henge den digre rullen riktig vei så jeg slipper å tørke meg med små papirbiter.''

Jeg ønsker meg samtidig at de vasker oftere, og passer bedre på at det er såpe og papir.

Gjest fb-irritanten
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1235385793' post='4096963]

''2) At de som skifter dorull på offentlige toalett lærer seg å henge den digre rullen riktig vei så jeg slipper å tørke meg med små papirbiter.''

Jeg ønsker meg samtidig at de vasker oftere, og passer bedre på at det er såpe og papir.

Ja, det har du jamen rett i.

Det viktigste er - når jeg tenker etter - at det faktisk er papir der.

Og såpe

Skrevet

Jeg ønsker meg meieriproduktene tilbake i vanlige pakninger uten den teite helletuten. Vel,- kanskje matfløte kunne hatt den,- men ikke de pakningene det går mye av. Blir jo ikke til at man gidder å brette lenger. Ufattelig at de innfører noe sånt nytt i disse miljø-tider.

Alle de umulige innpakningene man trenger baufil for å åpne kunne jeg også klare meg fint uten...

Gjest fb-irritanten
Skrevet

Jeg ønsker meg meieriproduktene tilbake i vanlige pakninger uten den teite helletuten. Vel,- kanskje matfløte kunne hatt den,- men ikke de pakningene det går mye av. Blir jo ikke til at man gidder å brette lenger. Ufattelig at de innfører noe sånt nytt i disse miljø-tider.

Alle de umulige innpakningene man trenger baufil for å åpne kunne jeg også klare meg fint uten...

Skjønner deg godt. Her hvor jeg bor har vi bare helletut på laktoseredusert melk og kaffefløte eller hva-det-nå-er.

Skrevet

Jeg ønsker generelt å bli kvitt dobbeltinnpakninger. En drøss produkter har fått plast eller papp utenpå den opprinnelige embalasjen.

Skrevet

Den steinharde plastikken de pakker inn ting i. Den må jo skjæres eller klippes opp og det blir mye avfall.

Vil ha bæreposene i enden av samlebåndet igjen. Slippe posemaset.

Ønsker meg et pålegg som heter: sammedet eller baretanoe

Skrevet

At leker ikke pakkes inn i skuddsikker innpakning som man må ha vinkelsliper for å åpne.

At den beste makrell-i-tomaten kan komme på bokser det går an å åpne uten at man må putte dem i en plastpose mens man åpner så ikke kjøkkenet skal se ut som åstedet for en massakre etterpå.

At det skal bli slutt på dobbelt-emballasje. Det må da være en ekstrem miljøgevinst om produsentene kunne skjerpet seg en smule når det gjelder emballasje?

At butikkene kunne hatt store søppelbøtter for plast og papir bak kassen slik at man kan ta av den emballasjen man ikke trenger og slippe å drasse den med seg hjem for å kaste den der.

Skrevet

At leker ikke pakkes inn i skuddsikker innpakning som man må ha vinkelsliper for å åpne.

At den beste makrell-i-tomaten kan komme på bokser det går an å åpne uten at man må putte dem i en plastpose mens man åpner så ikke kjøkkenet skal se ut som åstedet for en massakre etterpå.

At det skal bli slutt på dobbelt-emballasje. Det må da være en ekstrem miljøgevinst om produsentene kunne skjerpet seg en smule når det gjelder emballasje?

At butikkene kunne hatt store søppelbøtter for plast og papir bak kassen slik at man kan ta av den emballasjen man ikke trenger og slippe å drasse den med seg hjem for å kaste den der.

Gode tiltak! Jeg ser vi deler den første :)

Skrevet

Den steinharde plastikken de pakker inn ting i. Den må jo skjæres eller klippes opp og det blir mye avfall.

Vil ha bæreposene i enden av samlebåndet igjen. Slippe posemaset.

Ønsker meg et pålegg som heter: sammedet eller baretanoe

''Ønsker meg et pålegg som heter "sammedet" eller "baretanoe"''

Hahaha! Hvor mange smører du til? :-)

Skrevet

''Ønsker meg et pålegg som heter "sammedet" eller "baretanoe"''

Hahaha! Hvor mange smører du til? :-)

Hehe jeg smører til tre stk på morraen. Noen ganger når jeg står og smører til meg selv så spør mann eller barn om jeg gidder å smøre ei ekstra skive. Jeg er så lei av at jeg da må spørre hva de vil ha på, og når de svarer "sammedet" eller "baretanoe", da kjenner jeg det vibrer inni meg :) Har gitt de klar beskjed nå at de ikke får noe om de glemmer å si resten :)

Skrevet

Hehe jeg smører til tre stk på morraen. Noen ganger når jeg står og smører til meg selv så spør mann eller barn om jeg gidder å smøre ei ekstra skive. Jeg er så lei av at jeg da må spørre hva de vil ha på, og når de svarer "sammedet" eller "baretanoe", da kjenner jeg det vibrer inni meg :) Har gitt de klar beskjed nå at de ikke får noe om de glemmer å si resten :)

Det var noe slikt jeg så for meg, ja. Jeg forstår jo at det ikke er verdens største problem, men irriterende allikevel.

Har du prøvd å gi dem bare margarin på? :-)

Sønnen min har begynt å svare "jeg er gutt, hvem bryr seg?" hver gang jeg ber ham om ting av typen plukke opp våte hansker fra gulvet eller legge søppel i søpla. Det forbauser vel ingen at jeg også kjenner visse vibrasjoner innvendig når han prøver seg med akkurat den...

Gjest fb-irritanten
Skrevet

Morsomt!

I vår dialekt sier vi ikke "hva har vi" men ka vi har?

Hvis de spør om det når jeg skal smøre brødskive blir det kvaivar på!

Når dine sier "samme det" så gir du de sammalt mel, og baretanoe er jo enkel, ta et smørpapir og legg oppå, eller noe annet du har for hånden. En penn, ostehøvelen, osv.

Skrevet

Det var noe slikt jeg så for meg, ja. Jeg forstår jo at det ikke er verdens største problem, men irriterende allikevel.

Har du prøvd å gi dem bare margarin på? :-)

Sønnen min har begynt å svare "jeg er gutt, hvem bryr seg?" hver gang jeg ber ham om ting av typen plukke opp våte hansker fra gulvet eller legge søppel i søpla. Det forbauser vel ingen at jeg også kjenner visse vibrasjoner innvendig når han prøver seg med akkurat den...

grrrr ;)

Bagateller, men når vi først var inne på det så skulle jeg også ønske at det ikke fantes kjerne på dorullen.... Den ruller havner alltid på feil side av doen. På andre siden så står søppeldunken................ ";) Det vibrer litt da også jah :)

Skrevet

Morsomt!

Når dine sier "samme det" så gir du de sammalt mel, og baretanoe er jo enkel, ta et smørpapir og legg oppå, eller noe annet du har for hånden. En penn, ostehøvelen, osv.

*LOL* God ide. Neste gang får de kulepenn! ;)

Gjest fb-irritanten
Skrevet

grrrr ;)

Bagateller, men når vi først var inne på det så skulle jeg også ønske at det ikke fantes kjerne på dorullen.... Den ruller havner alltid på feil side av doen. På andre siden så står søppeldunken................ ";) Det vibrer litt da også jah :)

Btw: Skal ikke denne kjernen sammen med returpapiret? Jeg vurderer å ha en bøtte for restavfall og en for dorullkjerner på do.

Skrevet

Morsomt!

''I vår dialekt sier vi ikke "hva har vi" men ka vi har?

Hvis de spør om det når jeg skal smøre brødskive blir det kvaivar på!''

He he, bra for husbonden at han ikke har den dialekten, da, for kaviar synes han er pyton. I motsetning til oss andre i huset:-)

Skrevet

Det er da ikke noe problem å brette melkekartonger med tut! :-)

Skrevet

Det er da ikke noe problem å brette melkekartonger med tut! :-)

Nei, ikke ne problem å brette, men det er da unektelig blitt et problem å stappe? Eller er det bare jeg som har det problemet? (Altså å stappe de brettede melkekartongene ned i en melkekartong)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Hvorfor må du spørre hva de vil ha på? Ei skive ekstra betyr jo ei skive ekstra av det samme du lager til deg selv. I alle fall heretter! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...