Gå til innhold

Nå blir jeg gal snart-bihuler!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk influensa for halvannen uke siden og ble skikkelig sjuk, det var verre enn både lungebetennelse og annen dritt jeg har hatt i mitt voksne liv.

Nå har jeg kjempet meg opp av senga og begynt en form for vanlig liv igjen, men jeg har en greie i bihulene som holder på å gjøre meg gal, jeg snørrer grønt og har en hodepine ut av en annen verden, er tett i ørene, samt at jeg hoster opp en del slim.

Jeg var til legen før helga og fikk tatt prøver som viste at jeg ikke hadde forhøyet crp og at det var influensa jeg hadde.

Vi skal nemlig reise på ferie nå, og jeg har ikke feber, men denne hodepinen gjør at jeg helst vil være hjemme med snørret mitt, men nå har jeg dyrt og hellig love at vi skal dra, da jeg har avlyst turen to ganger tidligere.

Jeg bruker nesespray etter alle kunstens regler, men det blir bare verre for hver dag jo, jeg synes det er kjipt å dra til legen igjen visst han ikke kan gjøre noe.

Har dere noen gode råd å komme med, please?

En sutrete hilsen fra

Gjest Shira :o)
Skrevet

Du har ikke fått bihulebetennelse da? Flere jeg kjenner som har hatt influensa fikk bihulebetennelse som tilleggsykdom.

Da bør kanskje ta deg en tur til legen. Nå er jeg usikker på hvordan bihulebetennelse kureres, men jeg innbiller meg at en får antibiotika? Jeg vet ikke, men siden du skal på tur tror jeg at jeg ville stukket innom legen og sjekket at du ikke har fått en tilleggsykdom som følge av influensaen, det er ganske vanlig å få.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1235389638' post='4097008]

Du har ikke fått bihulebetennelse da? Flere jeg kjenner som har hatt influensa fikk bihulebetennelse som tilleggsykdom.

Da bør kanskje ta deg en tur til legen. Nå er jeg usikker på hvordan bihulebetennelse kureres, men jeg innbiller meg at en får antibiotika? Jeg vet ikke, men siden du skal på tur tror jeg at jeg ville stukket innom legen og sjekket at du ikke har fått en tilleggsykdom som følge av influensaen, det er ganske vanlig å få.

Nesskylling er alfa og omega ved bihulebetnnelse. Skaff deg et nesehorn, fås på apotek, og skyll med lunkent saltvann ca hver 2.time. Dette er med på å løse opp slimet som sitter i bihulene. Du kan i tillegg koke opp en kjele med tørket kamille og puste inn denne dampen det skal også løse opp. Bruke nesedråper istedet for spray, dråpene siger lenger ut i kanalene.

Skrevet

Nesskylling er alfa og omega ved bihulebetnnelse. Skaff deg et nesehorn, fås på apotek, og skyll med lunkent saltvann ca hver 2.time. Dette er med på å løse opp slimet som sitter i bihulene. Du kan i tillegg koke opp en kjele med tørket kamille og puste inn denne dampen det skal også løse opp. Bruke nesedråper istedet for spray, dråpene siger lenger ut i kanalene.

Ops, svaret skal være til trådstarter.

Skrevet

Snyter du deg hardt? Du bør ikke dra inn eller blåse ut kraftig, da går det i bihulene leste jeg på nett for ei stund siden.

Min sønn prøvde hostedempende tabletter, ikke flytende. De var slimløsende. Hosten slapp og det rant tynnere fra nesen. Kanskje verdt et forsøk...selv om du kanskje ikke hoster.

Ellers kan ørelysbehandling dempe på bihulene har jeg hørt.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1235389638' post='4097008]

Var egentlig derfor jeg var til legen på fredag også, for å sjekke ut sånne ting, da hadde jeg jo ligget sjuk siden forrige torsdag.

Men han sa bare jeg skulle ta tiden til hjelp, men ikke hvor lang tid, jeg glemte å spørre selvfølgelig, det gjør jeg alltid hos legen.

Har en sånn innebygget forestilling om at bihulebetennelse ikke behandles med antibiotika annet enn når det er feber inn i bildet, men kanskje jeg tar feil.

Grrr, jeg får pumpe på med nesespray ut dagen, er det ingen bedring å spore til i morgen får jeg krype til korset og ta turen igjen.

Takk for svar : )

Skrevet

Snyter du deg hardt? Du bør ikke dra inn eller blåse ut kraftig, da går det i bihulene leste jeg på nett for ei stund siden.

Min sønn prøvde hostedempende tabletter, ikke flytende. De var slimløsende. Hosten slapp og det rant tynnere fra nesen. Kanskje verdt et forsøk...selv om du kanskje ikke hoster.

Ellers kan ørelysbehandling dempe på bihulene har jeg hørt.

Ja, jeg snyter meg hardt, ikke noe vits i å lyve her, men skal slutte med det nå da!

Sikkert derfor jeg er så tett i ørene da, skulle tro det var en flyplass inne i hodet mitt, hver gang sønnen roper "mamma" sprenger han lydmuren og det spraker og braker.

Kjøpte sånne Bisolvon tabletter på fredag som jeg tar, er det sånne du mener? Disse bruker å hjelpe mot det meste, men for bihulene hjelper det det ikke ennå iallefall, har bare blitt værre, men fortsetter å ta, her skal ingenting være uprøvd.

Takk for svar :)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Var egentlig derfor jeg var til legen på fredag også, for å sjekke ut sånne ting, da hadde jeg jo ligget sjuk siden forrige torsdag.

Men han sa bare jeg skulle ta tiden til hjelp, men ikke hvor lang tid, jeg glemte å spørre selvfølgelig, det gjør jeg alltid hos legen.

Har en sånn innebygget forestilling om at bihulebetennelse ikke behandles med antibiotika annet enn når det er feber inn i bildet, men kanskje jeg tar feil.

Grrr, jeg får pumpe på med nesespray ut dagen, er det ingen bedring å spore til i morgen får jeg krype til korset og ta turen igjen.

Takk for svar : )

God bedring!

Du kan jo ringe og snakke med legekontoret kanskje? Og høre om behandling er aktuelt når du ikke har feber?

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1235394482' post='4097051]

God bedring!

Du kan jo ringe og snakke med legekontoret kanskje? Og høre om behandling er aktuelt når du ikke har feber?

Det er kanskje en god ide ja, så slipper jeg å kaste bort tid å penger om jeg bare blir sendt sporenstreks hjem igjen iallefall, takk for tips!

Skrevet

Ja, jeg snyter meg hardt, ikke noe vits i å lyve her, men skal slutte med det nå da!

Sikkert derfor jeg er så tett i ørene da, skulle tro det var en flyplass inne i hodet mitt, hver gang sønnen roper "mamma" sprenger han lydmuren og det spraker og braker.

Kjøpte sånne Bisolvon tabletter på fredag som jeg tar, er det sånne du mener? Disse bruker å hjelpe mot det meste, men for bihulene hjelper det det ikke ennå iallefall, har bare blitt værre, men fortsetter å ta, her skal ingenting være uprøvd.

Takk for svar :)

Bisolvon heter de ja.

Et ekstra tips som virker på meg i det minste hehe, det er å nappe øyenbryn. Jeg begynner alltid å nyse da, så det løsner litt ;)

God bedring!

Skrevet

Leser av og til om folk som er superfornøyd med neseskylling:

http://www.yogaprosess.com/norsk/nesehorn/nesehorn.html

Verd å prøve, når du er så dårlig?

Anbefales virkelig!

Få ut gørra. Det er snørret som trykker på og gir deg hodepine.

Først kan du ta nesespray, så maaaaasse saltvann (lunkent og med passende mengde salt) - da løser du opp snørret. Etterpå kan du godt legge deg med hodet langt bak. Da får du saltvannet riktig langt opp i bihulene, og du kjenner at hodepina letter.

Hvordan er det å bøye hodet mellom knærne - holder du på å dette om av smerte da?

Skrevet

Leser av og til om folk som er superfornøyd med neseskylling:

http://www.yogaprosess.com/norsk/nesehorn/nesehorn.html

Verd å prøve, når du er så dårlig?

De hadde selvfølgelig ikke sånn på apoteket her akkurat nå, spørs om det er stor pågang for tiden.

Men jeg fant et ubrukt jordmorsug(?) , så jeg blandet en halvliter saltvann og brukte den, litt klønete, men fungerte etter intensjonen tror jeg.

Det er veldig behagelig å skylle, og jeg har gjort det mange ganger. Håper jeg snart merker bedring.

Takk for tips!

Skrevet

Anbefales virkelig!

Få ut gørra. Det er snørret som trykker på og gir deg hodepine.

Først kan du ta nesespray, så maaaaasse saltvann (lunkent og med passende mengde salt) - da løser du opp snørret. Etterpå kan du godt legge deg med hodet langt bak. Da får du saltvannet riktig langt opp i bihulene, og du kjenner at hodepina letter.

Hvordan er det å bøye hodet mellom knærne - holder du på å dette om av smerte da?

Øøøh, vet ikke om dette svaret var til meg, men jeg tror det var det og svarer deretter.

Har fått ut uante mengder snørr, skikkelig deilig å skrive om snørra si føler jeg!

Men under siste skylling fikk jeg et anfall av nysing/hosting/svelging og dro på meg en mega øredott, og det kom vann ut av øret mitt etterpå, sånn kan det gå!

Så nå har jeg et halvondt øre med nedsatt hørsel i tillegg, men satser på at jeg sover det av meg.

Det hamrer i hodet mitt hver gang jeg rører på meg, å legge hodet ned mot knærne er ikke bra, hverken for bihuler eller øre, satser friskt på morgendagen nå tror jeg!

Skrevet

Øøøh, vet ikke om dette svaret var til meg, men jeg tror det var det og svarer deretter.

Har fått ut uante mengder snørr, skikkelig deilig å skrive om snørra si føler jeg!

Men under siste skylling fikk jeg et anfall av nysing/hosting/svelging og dro på meg en mega øredott, og det kom vann ut av øret mitt etterpå, sånn kan det gå!

Så nå har jeg et halvondt øre med nedsatt hørsel i tillegg, men satser på at jeg sover det av meg.

Det hamrer i hodet mitt hver gang jeg rører på meg, å legge hodet ned mot knærne er ikke bra, hverken for bihuler eller øre, satser friskt på morgendagen nå tror jeg!

Mmm - var til deg, ja *nikker bekreftende*

Bra at du var oppmerksom, når jeg var uoppmerksom!

Håper du har det bedre i dag!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...