Gjest Novisepåregler Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Jeg har vært sykemeldt ett år, pluss gått 2 år på rehabiliteringspenger, og nå søkt tidsbegrenset uføretrygd. Jeg har siden jeg ble sykemeldt, vært 100% arbeidsufør. Jeg begynte å sjekke noen forsikringer jeg har, og der står det at jeg har en forsikring som utbetales delvis om man er ufør mer enn 3 år. Mitt spørsmål er da. Regnes dette fra den dagen jeg ble sykemeldt med 100%% Eller er det fra den dagen jeg har vært "Uføretrygdet" (selv om dette er tidsbegrenset) i mer enn 3 år? Takknemlig for svar dra dere. 0 Siter
Bookworm Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Fra den dagen det foreligger vedtak om ufør (enten varig eller tidsbegrenset) 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Fra det tidspunkt du ble sykemeldt. Pensjon fra forsikringen ble utbetalt etter å ha vært sykemeldt i ett år. Ellers les polisen til forsikringen din, kanskje det kan være forskjellige regler fra forsikring til forsikring. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Da jeg fikk innvilget tidsbegrenset ufør stod det i vedtaket at jeg hadde uførtidspunkt da sykdommen brøt ut. Dvs si at jeg har annet 100% uførtidspunkt, enn tidspunkt da jeg ble tidsbegrenset ufør. I mellomtiden har jeg hatt sykemelding og rehabilitering. Så det vil nok stå i brevet du får fra NAV om vedtaket ditt. 0 Siter
Gjest Novisepåregler Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Fra det tidspunkt du ble sykemeldt. Pensjon fra forsikringen ble utbetalt etter å ha vært sykemeldt i ett år. Ellers les polisen til forsikringen din, kanskje det kan være forskjellige regler fra forsikring til forsikring. Hva slags pensjon fikk du utbetalt etter ett år sykemelding?? 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Hva slags pensjon fikk du utbetalt etter ett år sykemelding?? Pensjonsforsikring, gjennom en jobb jeg har hatt i en årrekke. 0 Siter
Gjest Novisepåregler Skrevet 24. februar 2009 Skrevet 24. februar 2009 Pensjonsforsikring, gjennom en jobb jeg har hatt i en årrekke. Ok. Du har en bedre forsikringsordning enn meg der...snufs.. Min forsikring utbetaler ingen ting før man har min. 3 års tidsbegrenset uførestønad vedtak i "hånden". Jeg har sykdomsforsikring også, men den gjelder HELLER ikke før man har fått min. 3 års tidsbegrenset trygd godkjent. Forresten...er det noen som vet om de private trygdeordningene vil ha noen innvirkning på hva man i såfall får tidsbegrenset uføretrygd?? 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 24. februar 2009 Skrevet 24. februar 2009 Ok. Du har en bedre forsikringsordning enn meg der...snufs.. Min forsikring utbetaler ingen ting før man har min. 3 års tidsbegrenset uførestønad vedtak i "hånden". Jeg har sykdomsforsikring også, men den gjelder HELLER ikke før man har fått min. 3 års tidsbegrenset trygd godkjent. Forresten...er det noen som vet om de private trygdeordningene vil ha noen innvirkning på hva man i såfall får tidsbegrenset uføretrygd?? Sitat: "Forresten...er det noen som vet om de private trygdeordningene vil ha noen innvirkning på hva man i såfall får tidsbegrenset uføretrygd??" Private pensjonsutbetalinger har ingen innvirkning på hva du vil få utbetalt i tidsbegrenset uførestønad. Det er bare pensjonsgivende inntekt, som vil ha noen innvirkning. 0 Siter
Gjest Novisepåregler Skrevet 24. februar 2009 Skrevet 24. februar 2009 Sitat: "Forresten...er det noen som vet om de private trygdeordningene vil ha noen innvirkning på hva man i såfall får tidsbegrenset uføretrygd??" Private pensjonsutbetalinger har ingen innvirkning på hva du vil få utbetalt i tidsbegrenset uførestønad. Det er bare pensjonsgivende inntekt, som vil ha noen innvirkning. ok. Det var jo godt å få vite. Jeg er helt "blank" på dette området, og det er ikke så lett å lese seg til ting i paragrafer opp og ned. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.