Gå til innhold

Hva regnes som uføretidspunkt?

Anbefalte innlegg

Gjest Novisepåregler
Skrevet

Jeg har vært sykemeldt ett år, pluss gått 2 år på rehabiliteringspenger, og nå søkt tidsbegrenset uføretrygd.

Jeg har siden jeg ble sykemeldt, vært 100% arbeidsufør.

Jeg begynte å sjekke noen forsikringer jeg har, og der står det at jeg har en forsikring som utbetales delvis om man er ufør mer enn 3 år.

Mitt spørsmål er da. Regnes dette fra den dagen jeg ble sykemeldt med 100%% Eller er det fra den dagen jeg har vært "Uføretrygdet" (selv om dette er tidsbegrenset) i mer enn 3 år?

Takknemlig for svar dra dere.

Skrevet

Fra den dagen det foreligger vedtak om ufør (enten varig eller tidsbegrenset)

Gjest høstløv
Skrevet

Fra det tidspunkt du ble sykemeldt. Pensjon fra forsikringen ble utbetalt etter å ha vært sykemeldt i ett år.

Ellers les polisen til forsikringen din, kanskje det kan være forskjellige regler fra forsikring til forsikring.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Da jeg fikk innvilget tidsbegrenset ufør stod det i vedtaket at jeg hadde uførtidspunkt da sykdommen brøt ut. Dvs si at jeg har annet 100% uførtidspunkt, enn tidspunkt da jeg ble tidsbegrenset ufør. I mellomtiden har jeg hatt sykemelding og rehabilitering.

Så det vil nok stå i brevet du får fra NAV om vedtaket ditt.

Gjest Novisepåregler
Skrevet

Fra det tidspunkt du ble sykemeldt. Pensjon fra forsikringen ble utbetalt etter å ha vært sykemeldt i ett år.

Ellers les polisen til forsikringen din, kanskje det kan være forskjellige regler fra forsikring til forsikring.

Hva slags pensjon fikk du utbetalt etter ett år sykemelding??

Gjest høstløv
Skrevet

Hva slags pensjon fikk du utbetalt etter ett år sykemelding??

Pensjonsforsikring, gjennom en jobb jeg har hatt i en årrekke.

Gjest Novisepåregler
Skrevet

Pensjonsforsikring, gjennom en jobb jeg har hatt i en årrekke.

Ok. Du har en bedre forsikringsordning enn meg der...snufs.. Min forsikring utbetaler ingen ting før man har min. 3 års tidsbegrenset uførestønad vedtak i "hånden".

Jeg har sykdomsforsikring også, men den gjelder HELLER ikke før man har fått min. 3 års tidsbegrenset trygd godkjent.

Forresten...er det noen som vet om de private trygdeordningene vil ha noen innvirkning på hva man i såfall får tidsbegrenset uføretrygd??

Gjest høstløv
Skrevet

Ok. Du har en bedre forsikringsordning enn meg der...snufs.. Min forsikring utbetaler ingen ting før man har min. 3 års tidsbegrenset uførestønad vedtak i "hånden".

Jeg har sykdomsforsikring også, men den gjelder HELLER ikke før man har fått min. 3 års tidsbegrenset trygd godkjent.

Forresten...er det noen som vet om de private trygdeordningene vil ha noen innvirkning på hva man i såfall får tidsbegrenset uføretrygd??

Sitat: "Forresten...er det noen som vet om de private trygdeordningene vil ha noen innvirkning på hva man i såfall får tidsbegrenset uføretrygd??"

Private pensjonsutbetalinger har ingen innvirkning på hva du vil få utbetalt i tidsbegrenset uførestønad.

Det er bare pensjonsgivende inntekt, som vil ha noen innvirkning.

Gjest Novisepåregler
Skrevet

Sitat: "Forresten...er det noen som vet om de private trygdeordningene vil ha noen innvirkning på hva man i såfall får tidsbegrenset uføretrygd??"

Private pensjonsutbetalinger har ingen innvirkning på hva du vil få utbetalt i tidsbegrenset uførestønad.

Det er bare pensjonsgivende inntekt, som vil ha noen innvirkning.

ok. Det var jo godt å få vite.

Jeg er helt "blank" på dette området, og det er ikke så lett å lese seg til ting i paragrafer opp og ned.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...