Gjest vingla Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Synes du at en sivilingeniør og en sykepleier burde tjene det samme??? Hva bør en lege tjene da? Samme som sykepleieren? Ok kanskje ikke det samme. Men det burde vært likere lønn, i og med at det er like lang utdanning. En lege derimot har en mye lengre utdanning og en langt mer ansvarsfull jobb enn en sykepleier selvsagt. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Ok kanskje ikke det samme. Men det burde vært likere lønn, i og med at det er like lang utdanning. En lege derimot har en mye lengre utdanning og en langt mer ansvarsfull jobb enn en sykepleier selvsagt. En sivilingeniør har 5 års utdanning.. en sykepleier har vel 3 år? 0 Siter
Gjest vingla Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 En sivilingeniør har 5 års utdanning.. en sykepleier har vel 3 år? Trådstarter skriver jo at ingeniør og sykepleier har like lang utdanning. 3 år. 0 Siter
Gjest Emmie Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 En sivilingeniør har 5 års utdanning.. en sykepleier har vel 3 år? Sivilingeniør kan vel bedre sammelignes med spesialsykepleier. 0 Siter
Gjest vingla Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Sivilingeniør kan vel bedre sammelignes med spesialsykepleier. Ja jeg tar utgangspunkt i at begge yrkene har like lang utdanning. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Sivilingeniør kan vel bedre sammelignes med spesialsykepleier. evnt leger 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Sivilingeniør kan vel bedre sammelignes med spesialsykepleier. Jeg tror det er mest vanlig å studere til siv.ing når man først tar ingeniør utdannelse men ja man kan ta 3 år også. 0 Siter
Gjest Emmie Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 evnt leger Nei, leger har mye lenger utdanning pluss turnustid. 0 Siter
Gjest vingla Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 evnt leger Legeutdanningen er 6 år. 0 Siter
mrxx Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Ja nettopp derfor blir det galt å stille et yrke opp mot et annet. Jeg synes de burde vært likestillt lønnsmessig. Men det er jo en kjennsgjerning at kvinneyrker(helsesektoren) er dårligere betalt enn mannsyrker. Sykepleierne vil aldri klare å heve lønnen sin så mye. De er for det første altfor mange og kostnadene blir vannvittige høye. For det andre er de altfor opptatt av å holde hjelpepleierne nede i stedenfor å heve dem og bruke de som en brekkstang for egen lønn. Det er altfor mye misunnelse og maktkamp at de vil lykkes. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Legeutdanningen er 6 år. Ok.. et år lenger (da snakker jeg om allmennpraktiserende leger, ikke spesialister). 0 Siter
mrxx Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Sivilingeniør kan vel bedre sammelignes med spesialsykepleier. Kan ikke sammenlignes fordi en sykepleier jobber svært mye under utdannelsen sin, noe verken ingeniører eller sivilingeniører gjør. 0 Siter
mrxx Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Trådstarter skriver jo at ingeniør og sykepleier har like lang utdanning. 3 år. Det er en sannhet med modifikasjoner. En sykepleier har praksis i mye av utdannelsen sin, det har ikke en ingeniør 0 Siter
mrxx Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 hæ? Ble klønete skrevet, altså, hvor lang tid i den 3 års utdannelsen hadde du praksis, arbeidstrening? 0 Siter
Gjest vingla Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Ok.. et år lenger (da snakker jeg om allmennpraktiserende leger, ikke spesialister). Ja et år lengre pluss turnustid, så det blir noe helt annet tenker jeg da. Men poenget mitt er ikke å stille ulike yrker opp mot hverandre. Men poengtere at det er en kjennsgjerning at kvinneyrker får dårligere betalt på tross av like lang utdannelse. 0 Siter
Gjest vingla Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Det er en sannhet med modifikasjoner. En sykepleier har praksis i mye av utdannelsen sin, det har ikke en ingeniør Hva mener du med det? Mener du at en lærer mindre i praksis enn i teori? Begge deler er jo like viktig? At ingeniør studiet er tøffere fordi det ikke er så mye praksis der? 0 Siter
mrxx Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Hva mener du med det? Mener du at en lærer mindre i praksis enn i teori? Begge deler er jo like viktig? At ingeniør studiet er tøffere fordi det ikke er så mye praksis der? Selvsagt er det stor forskjell på å jobbe og sitte og slite med harde tekniske fag. Den praksien sykepleierne får under utdannelsen, må ingeniørene få etterpå. 0 Siter
Gjest bullshit Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Ble klønete skrevet, altså, hvor lang tid i den 3 års utdannelsen hadde du praksis, arbeidstrening? Et halvt år omtrent. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.