Gå til innhold

Diarè

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men jeg kom jo ikke til hos legen i dag - da må hun vel kunne skrive ut en sykemelding for denne dagen, slik at jeg får penger for denne dagen også? Eller må jeg gå på legevakten og få en sykemelding i dag?

Jeg vet bare at min lege ville kun skrive sykemelding fra den dagen jeg var hos han. De foregående dagene måtte jeg ta på egenmelding.

Gjest pæremor
Skrevet

Min jobb godtar ikke sykemeldinger som er tilbakedatert. De må være fra den dagen jeg er hos legen, ikke gjeldende fra noen dager før. Det blir ikke godtatt.

Gjest abrabra
Skrevet

Det hørtes vanvittig ut spør du meg.. Skjønner at de ikke skriver ut sykemeldinger i hytt og pine men likevel... og som en sier her, man kommer som oftest ikke til legen samme dagen, så da må de da kunne skrive ut en sykemelding i etterkant, for dagen før? Jeg hadde ikke hatt sjans til å komme meg bort til legen i dag anyway, uten bil, og jeg flyger på do hele tiden..

Her er litt info

http://www.helsenett.no/index.php?Itemid=100&id=2014&option=com_content&task=view

Skrevet

Men jeg kom jo ikke til hos legen i dag - da må hun vel kunne skrive ut en sykemelding for denne dagen, slik at jeg får penger for denne dagen også? Eller må jeg gå på legevakten og få en sykemelding i dag?

Det jeg er blitt fortalt er at leger kan tilbakedatere sykemelding ved at du har hatt kontakt med dem på tllf.

Skrevet

Jeg tenkte mer på at det var etter å ha spist noe hun ikke tålte eller noe. Det er som oftest derfor jeg får diare. Visste ikke at hun jobbet i barnehage, og at det ikke "kun" var diare.

Mange som lager seg grunner for å slippe jobben.

Ja det vil alltid finnes mange som lager seg unnskyldninger for ikke å gå på jobb... og da finnes utallige rare symptomer... Vi kaller det "råttsjuka" ;-)

Men om man har skikkelig "bare" diarè, så kan den uansett være så ubehagelig og upraktisk å drasse med seg, at det ikke lar seg gjøre. Et do må være nært, kjapt....

Skrevet

Det må ha vært en merkelig lege,eller kanskje det ikke er vanlig praksis at man sykemelder tilbake i tid.

Det er vel ikke vanlig praksis at man sykemelder tilbake i tid.

Jeg var for dårlig (migrene) til å orke kontakte lege eller dra til lege den dagen jeg var syk. Neste dag var jeg frisk. Der gikk 7,5 time av fleksitiden!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...