Gjest anonym arbeidsledig Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Jeg har ikke fått jobb etter at jeg var ferdig å studere. Har jobbet deltid, men nå er det nesten ingen ledige vakter på jobb heller. Har tjent litt mer enn grunnlaget for dagpenger, men det vil jo bli forsvinnende lite utbetalt. Har forstått det slik at det også er mulig å gå på tiltak. Er det noen som vet omdet er lett å få kurs som datakortet, regnskap osv? Og hva hvis en fortsatt står uten jobb når tiltaket er over, går det an å få et nytt tiltak? Jeg er helt ødelagt, bare gråter og gråter, får ikke sove skikkelig om natten, er sur mot ungene og samboer. Har søkt over 40 jobber de siste 9 månedene, og har vært på 4 intervju, samt registrert meg og oppsøkt vikarbyrå. 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Det spørs hva du mener med å gå på tiltak? I disse dager er det ikke enkelt å få seg jobb, å ellers er det vel arbeidsledighetstrygd som gjelder. Jeg tror ikke du kan gå kurs og lignende for å øke inntekten. Hvem mener du skal betale for det eventuellt? 0 Siter
Gjest anonym arbeidsledig Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Det spørs hva du mener med å gå på tiltak? I disse dager er det ikke enkelt å få seg jobb, å ellers er det vel arbeidsledighetstrygd som gjelder. Jeg tror ikke du kan gå kurs og lignende for å øke inntekten. Hvem mener du skal betale for det eventuellt? Men en får utbetalt en stønad for å gå på tiltak (individstønad), vil gå på tiltak for å øke sjansene mine i arbeidsmarkedet, samt at jeg føler at det er mer positivt enn å ikke gjøre noe. Skjønner? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Jeg kan ikke noe om det formelle - men på min arbeidsplass tok vi inn en "på tiltak", som ikke hadde fått seg jobb etter endt utdanning (mange år på høyskole). vi hadde da en ordning med NAV der NAV betalte 50% av lønna hans, mens vi betalte resten. Vi var godt fornøyd med ham, og han fikk fast ansettelse etter de seks månedene. 0 Siter
Gjest navros Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Men en får utbetalt en stønad for å gå på tiltak (individstønad), vil gå på tiltak for å øke sjansene mine i arbeidsmarkedet, samt at jeg føler at det er mer positivt enn å ikke gjøre noe. Skjønner? Ta kontakt med NAV. Lønnstilskudd evt praksisplass kan være en lur ting dersom du har utdanning, men mangler praksis. Tror du har gode muligheter til å få tiltak og du bør høre om du får dekket reiseutgifter og annet i tillegg til at du får dagpenger, individstønad eller lønnstilskudd. Lønnstilskudd er at NAV betaler deler av lønna, mens arbeidsplassen betaler resten. Selv om du ikke får jobb der du eventuelt får praksis, så ikke føl deg lurt, men tenk på at du har ny kompetanse og nye kontakter som gjør det lettere for deg å komme ut i jobb. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.