Gå til innhold

bilkjøp

Anbefalte innlegg

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

18

• Lillemus

15

• morsan

11

• Dorthe

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

hei. bilen har nettopp hatt storservice, med skifte av all olje, filter osv. da vi fikk instruksjonsboka; etter at vi hadde hentet bilen, så står det: bykjøring 1,35/1,37 l pr mil. at vi fikk det til 1,56 er nok pga føret nå. men det er en himmelvid forskjell på under litereren, og det resultatet som vi har kommet til.

Hvaslags bil er det?? Og hvor gammel er den??

Genrellt så bruker jo eldre, eller større og "tunge" biler adskillig mere enn nyere eller lettere "småbiler"

Forøvrig bruker mange biler mere drivstoff når det er kaldt og / eller føret er vanskelig.

Og hvis du har dieselvarmer på bilen, vil jo dette også øke forbruket når det er kaldt.

Men jeg synes likevel 1,5 liter pr mil høres ganske drøyt ut for de fleste typer personbiler.

Har dere sjekket om det kan være en lekkasje noe sted?

Skrevet

*Hehe* Men du, det er vel ikke mange som suller rundt i biler med manuell chok nå?

Men Dorthe skrev jo at det var for ørten år siden, da;-)

Skrevet

Hva er chok?

Du har fått et seriøst svar fra høstløv, så da legger jeg bare til at choke var omtalt i A-magasinets faste spalte om "dinosauren" for en tid tilbake! ;-)

Skrevet

Hvis du får en Micra til å bruke så mye så er det enten noe galt med bilen eller så har du en hinsides kjørestil.

Jeg har hatt bil både etterpå og før og de har brukt normalt med bensin. Denne var helt vill, jeg sendte den på verksted flere ganger og ville helst bytte bil men fikk ikke. Jeg hadde denne bensinslukeren i 7 år og var ganske lykkelig da jeg fikk en Yaris istedet som brukte minimalt med bensin.

Skrevet

Jeg har hatt bil både etterpå og før og de har brukt normalt med bensin. Denne var helt vill, jeg sendte den på verksted flere ganger og ville helst bytte bil men fikk ikke. Jeg hadde denne bensinslukeren i 7 år og var ganske lykkelig da jeg fikk en Yaris istedet som brukte minimalt med bensin.

Det må garantert har vært noe galt med den, en så liten bil bruker svært lite bensin.

Skrevet

Choken skal IKKE brukes til å henge håndveska på, det skal kun brukes midlertidig til å starte bilen når det er kaldt!

Jeg har hatt automatchok og automatgir på alle bilene mine så choker har jeg ikke greie på. Ikke gearing heller for den saks skyld, jeg har bare lappen på automat. Nå har jeg den femte bilen i kjelleren og skal snart kjøre den og er ganske spent på bensinforbruket der. Altfor stor bil, Mercedes Vito som går på diesel. Usj, jeg ville heller hatt en annen bil.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg har hatt automatchok og automatgir på alle bilene mine så choker har jeg ikke greie på. Ikke gearing heller for den saks skyld, jeg har bare lappen på automat. Nå har jeg den femte bilen i kjelleren og skal snart kjøre den og er ganske spent på bensinforbruket der. Altfor stor bil, Mercedes Vito som går på diesel. Usj, jeg ville heller hatt en annen bil.

Jeg har Mercedes Vito turbodiesel og den bruker 0.8 liter på mila ved langturskjøring og 1 liter på mila ved småkjøring.

Skrevet

Jeg har Mercedes Vito turbodiesel og den bruker 0.8 liter på mila ved langturskjøring og 1 liter på mila ved småkjøring.

Takk. Jeg har ikke prøvd bilen enda, den står fremdeles i garasjen men nå må det snart slutte å snø så jeg kommer ut å får kjøpt ledning til å lade den. Den har sikkert gått tom der den står og venter.

Skrevet

Det må garantert har vært noe galt med den, en så liten bil bruker svært lite bensin.

Jeg er helt enig med deg. Men det hjalp ikke, de fant ikke ut feilen og jeg ble sittende med den drittbilen i sju år.

Skrevet

Hva er chok?

Ikke spør meg, jeg kan ingenting om bil, vet bare at choken før var manuell (en knott man dro ut eller skøv inn) på venstre side av rattet, men at den nå er automatisk. :o)

Skrevet

Ikke spør meg, jeg kan ingenting om bil, vet bare at choken før var manuell (en knott man dro ut eller skøv inn) på venstre side av rattet, men at den nå er automatisk. :o)

Hehe,....

Skrevet

Hehe,....

*Hehe* Jeg kan ingenting om bil sier jeg jo! :o)

Dvs. jeg fylte spylervæske i forrige uke. Helt selv. :o)

Skrevet

*Hehe* Jeg kan ingenting om bil sier jeg jo! :o)

Dvs. jeg fylte spylervæske i forrige uke. Helt selv. :o)

Apropos spylervæske: Det ble for noen år siden laget en prototype av en "damebil", der man hadde forespurt mange damer hva de ønsket seg ved biler. Bilen ble aldri satt i produksjon, men en av de tingene jeg syntes hørtes superkjekt ut, var at man kunne fylle på spylervæske via en åpning på utsida av bilen, ala bensinlokket! :-)

Skrevet

Apropos spylervæske: Det ble for noen år siden laget en prototype av en "damebil", der man hadde forespurt mange damer hva de ønsket seg ved biler. Bilen ble aldri satt i produksjon, men en av de tingene jeg syntes hørtes superkjekt ut, var at man kunne fylle på spylervæske via en åpning på utsida av bilen, ala bensinlokket! :-)

Ja, det er en god oppfinnelse, for det er ikke akkurat lett å åpne panseret. Man må jo være rene rakettforskeren for å få til det:-)

Skrevet

Ja, det er en god oppfinnelse, for det er ikke akkurat lett å åpne panseret. Man må jo være rene rakettforskeren for å få til det:-)

Ja, og skitten blir man også *hrmf*

Skrevet

Og så bør åpningen være større,- det er ikke lite jeg søler ut av toppen av flasken...

Skrevet

Skitten? Phøøø, du har aldri prøvd å åpne et panser, hehe.

Skrevet

''men en av de tingene jeg syntes hørtes superkjekt ut, var at man kunne fylle på spylervæske via en åpning på utsida av bilen, ala bensinlokket! :-)''

JA!!! Det vil jeg også ha! Hva f*** skal med ned i det møkkete motorrommet for bare for å fylle på spylervæske!?

Skrevet

Skitten? Phøøø, du har aldri prøvd å åpne et panser, hehe.

Har jeg vel!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...