Gå til innhold

Sykdom og arbeidsliv

Gjest Tilbake til arbeidslivet

Anbefalte innlegg

Gjest Tilbake til arbeidslivet
Skrevet

Jeg har vært syk i flere år og kunne godt tenke meg tilbake til arbeidslivet, men vet ikke om det går. Jeg har juridisk embetseksamen, men nesten ingen praksis da jeg ble syk kort tid etter endt utdanning.

Er i dag uføretrygdet. Er det noen som vet hvordan man går fram ?

Skrevet

Ta kontakt med NAV. Kanskje trenger du praksis og oppdatering på enkelte emner. Om du ikke får ordinær jobb kan du begynne med praksisplass. En kan tjene litt ved siden av trygden, men det er også mulig å prøve seg i arbeid og se om det fungerer og ta tilbake trygden om det ikke går.

Skrevet

Jeg tror kanskje ikke dette er tidspunktet for å kave seg tilbake til jobb. Arbeidsmarkedet er presset, det er færre juridiske stillinger i det private og stor konkurranse om plassene i det offentlige. :( Hvis ikke du bor utenfor de store byene da.

Gjest Aimabel
Skrevet

Så negativ holdning. Jeg synes det er kjempefint at en som er uføretrygdet vil tilbake i arbeidslivet. Det må være kjempetøff avgjørelse så vedkommende trenger støtte. Hvis arbeidet blir lagt tilrette så er det vel klart at vedkommende kan klare det! trenger jo ikke begynne fulltid, kan begynne med noe arbeidstrening en gang i uka for eksempel. Det er trist å høre at man ikke trengs hvis man ikke kan gi hundre prosent og sånn bør det heller ikke være!

Gjest signature blues
Skrevet

Jeg er i en litt tilsvarende situasjon som deg. Det er ikke alltid så enkelt for oss med høy utdanning men samtidig varig sykdom. Ta gjerne kontakt med meg hvis du vil "prate" med en likesinnet:

[email protected]

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...