Gå til innhold

Barnehager kan gå konkurs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud, dette blir den berømte dråpen. Nå kjenner jeg at jeg blir SINT for at folk uskyldig havner i sånne situasjoner pga inkompetanse og rot. Helt enig, nå må de ansvarlige gå!

Persille1365381127
Skrevet

Dette er grunnen til at jeg ikke forskutterer syke- og pensjonspenger - vi har ikke råd.

Så takket være NAV må jeg behandle mine arbeidstakere dårligere enn mange andre selskaper, fordi vi ikke har likvider nok til å dekke opp i så lang tid.

Gjest surreal
Skrevet

Dette er grunnen til at jeg ikke forskutterer syke- og pensjonspenger - vi har ikke råd.

Så takket være NAV må jeg behandle mine arbeidstakere dårligere enn mange andre selskaper, fordi vi ikke har likvider nok til å dekke opp i så lang tid.

Det gjør min arbeidsgiver også. Synd for meg når jeg ikke fikk utbetalt sykepenger for 1.5 mnd, fordi NAV liksom IKKE hadde mottatt sykmeldingen som jeg leverte personlig i november. De ordna svinfort opp i tabben og jeg fikk pengene 2 dager etter jeg tok tak i det (og stod på) for å få ordnet opp i saken.

Men jeg skjønner godt at min arbeidsgiver gjør dette altså, spiller ingen rolle for meg hvor jeg får pengene fra, så lenge jeg får dem. :)

Persille1365381127
Skrevet

Det gjør min arbeidsgiver også. Synd for meg når jeg ikke fikk utbetalt sykepenger for 1.5 mnd, fordi NAV liksom IKKE hadde mottatt sykmeldingen som jeg leverte personlig i november. De ordna svinfort opp i tabben og jeg fikk pengene 2 dager etter jeg tok tak i det (og stod på) for å få ordnet opp i saken.

Men jeg skjønner godt at min arbeidsgiver gjør dette altså, spiller ingen rolle for meg hvor jeg får pengene fra, så lenge jeg får dem. :)

Jeg hadde en som var gravid i fjor - og var MYE borte, det ble helt umulig for oss å holde på å kreve penger hele tiden, så vi måtte slutte.

Jeg tror hun har fått penger nå, nå er barnet hennes 7 mndr...

Og så blir det verre når det er flere ansatte, flere NAV-kontor osv - og da blir det plutselig mye penger. Det går ikke når man lever fra hånd til munn...

Skrevet

Det er rett og slett uverdig for de som lider under dette, både småbedrifter og folk flest.

Skrevet

Herregud, dette blir den berømte dråpen. Nå kjenner jeg at jeg blir SINT for at folk uskyldig havner i sånne situasjoner pga inkompetanse og rot. Helt enig, nå må de ansvarlige gå!

Bra!

Gjest surreal
Skrevet

Jeg hadde en som var gravid i fjor - og var MYE borte, det ble helt umulig for oss å holde på å kreve penger hele tiden, så vi måtte slutte.

Jeg tror hun har fått penger nå, nå er barnet hennes 7 mndr...

Og så blir det verre når det er flere ansatte, flere NAV-kontor osv - og da blir det plutselig mye penger. Det går ikke når man lever fra hånd til munn...

Nei, du/dere har min fulle forståelse. Det er ikke enkelt å få det til å gå rundt. Men jeg har fått mine penger jeg altså, men heretter kopierer jeg ALT jeg leverer på NAV, gidder ikke en sånn runde til...

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1235482477' post='4097802]

Enig! Dette er utenfor all logikk og forstand :-(

Logikk finnes ikkje i NAV systemet, og forstand er det også lite utav der, desverre.

De med forstand og sunt bondevett slutter i NAV etter relativ kort tid, det er mitt inntrykk, så blir de sittende igjen med de herskesyke og de mindre innteligente.

Persille1365381127
Skrevet

Nei, du/dere har min fulle forståelse. Det er ikke enkelt å få det til å gå rundt. Men jeg har fått mine penger jeg altså, men heretter kopierer jeg ALT jeg leverer på NAV, gidder ikke en sånn runde til...

Det er en god huskeregel :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...