Gå til innhold

HJEEELP, Nav har rotet bort søknaden min.

Anbefalte innlegg

Gjest Killingmesoftly
Skrevet

Hei.

Jeg søkte om rehabiliteringspenger for snart 8 mnd siden (som jeg leverte personlig på Nav-kontoret)

Etter dette har jeg ikke hørt noe.

Nå har det gått så lang tid, at jeg sendte en purring på dette, og fikk til svar at de "kan ikke se å ha mottatt noen søknad"?????????

Hva i helvete gjør jeg nå da??

Har gått her i månedesvis å ventet på penger, åsså sier de at de ikke har noen søknad?? Jeg har selv levert den, så jeg vet jo at den er levert på rett sted.

Nå fikk jeg virkelig angst om jeg ikke får trygd for de mndene som har gått.

Jeg har heldigvis kopi av søknaden jeg har sendt, men..nei, huff, nav er jo bare rot!!!!!!!!!

Skrevet

Hei !

Føler virkelig med deg,NAV rotet bort søknaden min også.

Jeg hadde også kopi av søknaden,det var faktisk NAV som kopierte for meg.Jeg måtte dra dit,så de fikk tatt kopi av kopien,men da hadde de plutselig funnet den igjen.

Når du nå skal levere ny,må du få det skriftelig, at du har levert.

Gjest Killingmesoftly
Skrevet

Hei !

Føler virkelig med deg,NAV rotet bort søknaden min også.

Jeg hadde også kopi av søknaden,det var faktisk NAV som kopierte for meg.Jeg måtte dra dit,så de fikk tatt kopi av kopien,men da hadde de plutselig funnet den igjen.

Når du nå skal levere ny,må du få det skriftelig, at du har levert.

Ja, jeg er bare redd for at de ikke legger mitt første søknadstidspunkt til grunn..JEG tenkte jo ikke på at jeg måtte får det skriftelig når jeg leverte den første gang..men skjønner jo at jeg skulle ha gjort det, og må hvertfall gjøre det nå.

Skrevet

Ja, jeg er bare redd for at de ikke legger mitt første søknadstidspunkt til grunn..JEG tenkte jo ikke på at jeg måtte får det skriftelig når jeg leverte den første gang..men skjønner jo at jeg skulle ha gjort det, og må hvertfall gjøre det nå.

Håper det ordner seg raskt for deg.

Lykke til !

Gjest Grubleline
Skrevet

Håper det ordner seg raskt for deg.

Lykke til !

Hei.

Jeg er i akkurat samme situasjon. NAV mener nå at jeg skal fylle ut en ny søknad, "FORDI DE MÅ HA SØKNADEN I ORGINAL" og ikke i kopi..og da vil de legge dagens dato til grunn for utbetalingen. Jeg vil i såfall miste mange måneder med etterbetaling.

Kan de forlange dette da? Er jo ikke min feil at de har gjort en glipp!

HVA GJØR MAN I EN SLIK SITUASJON??

mil1365380270
Skrevet

Hei.

Jeg er i akkurat samme situasjon. NAV mener nå at jeg skal fylle ut en ny søknad, "FORDI DE MÅ HA SØKNADEN I ORGINAL" og ikke i kopi..og da vil de legge dagens dato til grunn for utbetalingen. Jeg vil i såfall miste mange måneder med etterbetaling.

Hvis de bare har sagt dette muntlig, skriver du et brev og sender, eller en e-post, der det står hva som har skjedd, når, og hva de svarer deg. Dette gjør du nå, bare for å ha dokumentasjon på hva som skjer.

Resten kan jeg ikke hjelpe deg med, men du skal ikke gi deg. Garantert mange sånne saker som kommer frem i tiden som kommer.

Skrevet

Hei.

''NAV mener nå at jeg skal fylle ut en ny søknad''

Det hadde eg aldri gjort, det er det samme som å _inrømme_ at du ikkje har levert søknad tidligere.

'', "FORDI DE MÅ HA SØKNADEN I ORGINAL"''

Du skriver brev der du forklarer at de har fått søknaden i ORIGINAL, og der du sender med kopi av den kopien du har, og forklarer litt om når du leverte den og til hvem (om du husker navnet på vedkommende) du leverte den.

''og ikke i kopi..og da vil de legge dagens dato til grunn for utbetalingen. Jeg vil i såfall miste mange måneder med etterbetaling.''

Det er i beste fall å "fraskrive seg ansvar", i verste fall er der "rein svindel" !

''Kan de forlange dette da?''

Desverre så viser det seg ofte i praksis at de slipper unna med det meste, her blir det ofte "Davids kamp mot Goliath", desverre.

Men du kan klage til Fylkesmannen i ditt fylke.

''Er jo ikke min feil at de har gjort en glipp!''

Nei det er det ikkje, men det driter NAV i.

''HVA GJØR MAN I EN SLIK SITUASJON??''

Sender brev som eg sa, i første omgang og ber om skriftlig tilbakemelding.

Skrevet

Hei.

NAV hadde stemplet mine kopier å skrevet under med navn og dato,så jeg hadde bevis på at søknaden var levert.Snakk med legen din,mulig han kan hjelpe deg.Legen sendte vel også erklæring i forbindelse med søknaden?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...