Gå til innhold

Kjekk klasse :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Elleveåringen min er sengevæter av arvelige årsaker. Hun har hele tiden vært svært åpen om dette og hele klassen vet det. Som hun selv sier: "Dette er ikke noe jeg kan noe for, så hvorfor skal noen erte meg for noe slikt!?" ;)

I klassen har de fått en ny elev. Han betrodde seg til datteren min og fortalte at også han var sengevæter. Nå skal klassen snart på leirskole og han fortalte henne at han grua seg pga sengevætingen. Datteren min mente han kanskje kunne fortelle klassen om problemet, i og med at hun ikke har møtt på problemer i den forbindelse. Han lurte på om hun kunne si det for ham og det var greit ;)

Klassen + lærer diskuterte leirskole og datra mi rakk opp hånda og fortalte at det ikke var så veldig lett for X og henne selv i og med at de var sengevætere, og at de synes det var greit at hele klassen visste om dette problemet som de ikke var skyld i selv.

En annen av gutta i klassen rakk også opp hånda og fortalte at han hadde vært sengevæter lenge, men at han heldigvis var kvitt problemet nå.

Det virker som klassen tar dette med slående ro og ser på det som et "ikke-problem". Utrolig deilig :)

Jeg er ikke så rent lite stolt av jenta mi som alltid har vært så åpen om dette - og nå har det vært til hjelp for andre også :)

Gjest Aimabel
Skrevet

Det var tøft av jenta di! Må være et godt miljø i den klassen!

Skrevet

Åh, så fint! Skjønner godt at du er både glad og stolt.

Skrevet

Skikkelig kjekk jente i alle fall! Og toppers klasse høres det ut til! :o)

Skrevet

Tøff den jenta de,og det må være en fantastisk klasse da : )

Her hadde det blitt mobbing : (

Her mobbes de for alt og ingenting,helt sykt!

Skrevet

''Jeg er ikke så rent lite stolt av jenta mi som alltid har vært så åpen om dette - og nå har det vært til hjelp for andre også :)''

Det har du all mulig grunn til å være stolt av! Og hun har sikkert fått hjelp av mor til å takle det så bra, så du kan sikkert ta litt av æren for dette, du også. :-)

Skrevet

Hei togli!

Dette er UTROLIG bra! Dattera di er modig, moden og uredd. Dette er supert :-) Jeg skulle ønske det var slik i alle klasser!

Skrevet

''Jeg er ikke så rent lite stolt av jenta mi som alltid har vært så åpen om dette - og nå har det vært til hjelp for andre også :)''

Det har du all mulig grunn til å være stolt av! Og hun har sikkert fått hjelp av mor til å takle det så bra, så du kan sikkert ta litt av æren for dette, du også. :-)

Vel, jeg prøvde egentlig å holde igjen mht det å være så åpen overfor klassekameratene ;-)

Samtidig har vi vært åpne om dette her hjemme og med en bestefar og ei tante som har vært gjennom det samme, så har datra mi (av flere familiemedlemmer) blitt innprenta at dette ikke er hennes skyld :)

Skrevet

Tøff den jenta de,og det må være en fantastisk klasse da : )

Her hadde det blitt mobbing : (

Her mobbes de for alt og ingenting,helt sykt!

Så leit :-(

De er ikke bare en engleklasse de elevene her heller, men stort sett er de greie mot hverandre - og det ertes iallefall ikke for sengevæting ;)

Skrevet

Det er jo kjempeflott:-) Utrolig flott av dattra di og at klassen tar det så bra.

Skrevet

Imponerende! Både motet og ureddheten til datra di, men også solidariteten i klassen. :)

Gjest lillibeth
Skrevet

Så flott! Var sengevæter selv til jeg var ca 12-13. Hadde aldri turt å sagt det i klassen.

Skrevet

Så leit :-(

De er ikke bare en engleklasse de elevene her heller, men stort sett er de greie mot hverandre - og det ertes iallefall ikke for sengevæting ;)

Det er jo kjempebra : )

Tror min sønn går i den verste klassen på skolen,når det gjelder bølling og mobbing. Veldig merkelig at de ikke splitter opp den klassen,det hadde vært det beste.

Skrevet

Så flott! Var sengevæter selv til jeg var ca 12-13. Hadde aldri turt å sagt det i klassen.

Får jeg spørre deg om en ting.. Slutta du bare helt plutselig å tisse deg ut om natta?

Datra mi har hatt tørre perioder som kan ha gått over en ukes tid eller noen ganger litt mer, så er det på'an igjen hver eneste natt :-(

Jeg har et håp om at puberteten er det som skal til for å få slutt på dette. Hun blir 12 til sommeren.

Skrevet

Det er jo kjempebra : )

Tror min sønn går i den verste klassen på skolen,når det gjelder bølling og mobbing. Veldig merkelig at de ikke splitter opp den klassen,det hadde vært det beste.

Mobbing er noe dritt!!! Jeg er utrolig glad for at det ser ut til å gå ganske greit på vår skole :)

Skrevet

Vel, jeg prøvde egentlig å holde igjen mht det å være så åpen overfor klassekameratene ;-)

Samtidig har vi vært åpne om dette her hjemme og med en bestefar og ei tante som har vært gjennom det samme, så har datra mi (av flere familiemedlemmer) blitt innprenta at dette ikke er hennes skyld :)

''Vel, jeg prøvde egentlig å holde igjen mht det å være så åpen overfor klassekameratene ;-)''

Som foreldre er man vel redd for at det skal slå ut på en litt annen måte enn det heldigvis gjorde i dette tilfellet. På den andre sida er det nettopp fordi ho var såpass åpen at det blir lett for henne og denne andre medeleven å reise på leirskole. Er jo slike ting som overnattingsturer som pleier være vanskelig for sengevætere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...