Gjest togli Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Hmm...Vi har ikke dvd el. Men vi har nok ndel andre løse ting i bilen...Ei flaske gjerne, og noen leker/ bøker til ungene. Kanskje noe å tenke over nå som vi skal bytte bil! :0) Jeg tror nok det er veldig vanlig å ha litt "rot" i bilen.... Forresten vet jeg om jeg ung jente som omkom i en kollisjon fordi hun fikk en liten høyttaler fra hattehylla i bakhodet når hun kræsja :-( 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Jeg tror nok det er veldig vanlig å ha litt "rot" i bilen.... Forresten vet jeg om jeg ung jente som omkom i en kollisjon fordi hun fikk en liten høyttaler fra hattehylla i bakhodet når hun kræsja :-( Uff..Tragisk.. Vi har hvertfall ingen høytalere. Også har vi jo gitter bak, så vi verken hunder eller kofferter i hodet... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Det er sikkert ingen tvil om at deres dvd-spiller sitter bedre fast enn de som er festet til seteryggen. Problemet med deres løsning er at når du skrur i selve bilkarosseriet kan du innføre svakheter i bilens konstruksjon. Bilen er nøye konstruert for at selve kupeen skal være stiv og ikke bryte sammen i en kollisjon for at dere som sitter inne i den skal være beskyttet. Når du skrur i taket, kan det være at konstruksjonen svekkes og dette kan få uante konsekvenser ved en kollisjon. Jeg vil tro at f.eks. forsikringsselskapet vil lage mye trøbbel når de finner ut at dere har skrudd i bilen. Vi har ikke skrudd i selve karosseriet. Bilen er i utgangspunktet en varebil og det går en skinne i taket. Denne skinnen brukes vanligvis til å feste skilleveggen mellom bakseter og framseter. I denne skinnen (som er en del av "stoffet" i taket) er skruene til DVD-spillerfestet skrudd fast. Sånn sett påvirker det ikke karosseriet. 0 Siter
....AV Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Vi har ikke skrudd i selve karosseriet. Bilen er i utgangspunktet en varebil og det går en skinne i taket. Denne skinnen brukes vanligvis til å feste skilleveggen mellom bakseter og framseter. I denne skinnen (som er en del av "stoffet" i taket) er skruene til DVD-spillerfestet skrudd fast. Sånn sett påvirker det ikke karosseriet. Det høres jo bedre ut:-) Jeg tror jeg ville tatt en telefon til biltilsynet og spurt for sikkerhetsskyld. Det er ikke grenser for hva et forsikringsselskap kan bruke mot deg. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Det høres jo bedre ut:-) Jeg tror jeg ville tatt en telefon til biltilsynet og spurt for sikkerhetsskyld. Det er ikke grenser for hva et forsikringsselskap kan bruke mot deg. Ja, enig i at vi bør gjøre det! 0 Siter
Lillemus Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Jeg har alltid alt for mange løse ting i bilen. Kunne jo lagt det i bagasjerommet, men jeg tviler på at det der "plast-tøy-trekket" til å skjerme for innsyn holder noe tilbake om jeg skulle kræsje så det gjør vel i grunnen liten forskjell. Det er ikke aktuelt med gitter mellom bagasjerom og seter, trenger av og til plass til å frakte ting som er så store at baksetene må legges ned. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.