Gå til innhold

Trenger noen råd ang oppussing:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tenkt til å pusse opp stua som nå har brystning. Veggene over brystningen har en lys silkegul farge. Hvit med litt gulskjær. Har nå lyst til å få hele stua lys ved å male listene rundt vinduene hvite og det samme med brystningen. Men er litt usikker på om det kanskje vil se dumt ut med hvit brystning til de veggene. Kunne jo malt i samme farge men...

Har sett dere har diskutert oppussing og interiør her før, så hadde vært artig med noen synspunkter fra dere?:-)

candyqueen_83
Skrevet

Vi har brystningspanel på en vegg på kjøkkenet, og har en vegg både på soverommet og i stua med hel panel. Alle tre stedene har vi malt panelet i samme farge som resten av rommet. Er fint det altså :o)

candyqueen_83
Skrevet

Jeg tror det vil se mer "harry" ut med hvitt på brystningspanelet.

AneM1365380603
Skrevet

Da vi kjøpte fliser husker jeg godt mannen i butikken sa at todelte vegger alltid skal ha den lyseste farven øverst. Hvis ikke får man en følelse av at veggen øverst kommer mot en, eller at den virker større enn den nederste delen.

Skrevet

Vi har noe lignende på soverommet og det ble fint der. Men kan jo bli noe annet i en stue liksom.

Skrevet

Mal alt i samme farge, eller aller helst, fjern brystpanelet.

Skrevet

Enig!

Skrevet

Da vi kjøpte fliser husker jeg godt mannen i butikken sa at todelte vegger alltid skal ha den lyseste farven øverst. Hvis ikke får man en følelse av at veggen øverst kommer mot en, eller at den virker større enn den nederste delen.

Ja det er det jeg alltid har hørt også, at den lyseste fargen helst skal være øverst. Kunne jo malt brystningen i samme farge som veggen, men med hvite lister rundt vinduene.

Skrevet

Det har jeg lyst til også, men samboeren nekter. Nå har jeg endelig fått han med på å male den ihvertfall. Er så utrolig lei den brystningen!!

Skrevet

Ja det er det jeg alltid har hørt også, at den lyseste fargen helst skal være øverst. Kunne jo malt brystningen i samme farge som veggen, men med hvite lister rundt vinduene.

Det kommer jo an på hva man vil oppnå og hvordan rommet er. Har man 3 meter under taket og vil "senke" takhøyden litt så kan man med fordel ha det mørkere på øverste del av veggen.

Skrevet

Det kommer jo an på hva man vil oppnå og hvordan rommet er. Har man 3 meter under taket og vil "senke" takhøyden litt så kan man med fordel ha det mørkere på øverste del av veggen.

Akkurat, helt enig med deg i det.

Skrevet

Det har jeg lyst til også, men samboeren nekter. Nå har jeg endelig fått han med på å male den ihvertfall. Er så utrolig lei den brystningen!!

Usj, du må prøve å overtale ham!! Hils å si at det er absolutt penest med en farge nå for tiden:o)

Skrevet

Det kommer an på hvor gammel brystningen er. Er den ny så bør den fjernes. Er den over 100 år og håndlagd så taper dere hvis dere skal selge.

Skrevet

Ville uten tvil fjernet brystningen.. Malt veggene med kanskje en vegg med tapet med mønster eller malt i mørkere farge, eller satt på panelplater over hele veggen.

Det gule ville blitt fort borte hos meg i hvert fall :) Grå/hvit eller naturhvit syns jeg er fint.. Lyst og fint, også kan du variere fargene ved å pynte med puter, gardiner, løpere, lysestaker osv. i en farge. da blir du ikke lei heller, for du kan variere i det uendlige. :)

Skrevet

Ville uten tvil fjernet brystningen.. Malt veggene med kanskje en vegg med tapet med mønster eller malt i mørkere farge, eller satt på panelplater over hele veggen.

Det gule ville blitt fort borte hos meg i hvert fall :) Grå/hvit eller naturhvit syns jeg er fint.. Lyst og fint, også kan du variere fargene ved å pynte med puter, gardiner, løpere, lysestaker osv. i en farge. da blir du ikke lei heller, for du kan variere i det uendlige. :)

Det er det jeg har tenkt til, få stua lys og heller variere litt med farger på duker, sofaputer og lignende. Blir ikke så fort lei da som du sier:-) Den fargen som er over brystningen er ikke gul. Men hvit med litt svakt gulskjær, litt sånn elfenbenaktig. Ser ikke gul ut i det hele tatt. Synes den fargen er fin så blir vel til at vi maler brystningen i samme farge som den.(Kan bare glemme å fjerne den i følge samboeren). Helt hvitt f.eks synes jeg fort kan bli for kaldt.

Skrevet

Jeg hadde hatt en annen nyanse på brystningen. En anelse mørkere enn over.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...