Gå til innhold

Er det første april allerede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.nrk.no/nyheter/1.6494444

Koffor kan ikkje eg le når NAVlelo...*sukk*

Dette er det mest utrolige eg har lest om NAV, så langt.

''Er du for eksempel født den 2. i en måned, tar saksbehandlingen i snitt 270 dager i Nav Oslo, mens det bare tar 58 dager for dem som er født den 7. Det kommer frem i en intern rapport.''

Skrevet

Guri, nå skjønner jeg jo hvorfor alt tar så lang tid med meg, jeg er født i slutten av mnd.

Skrevet

Det er vel ikke en helt uvanlig måte å fordele saker på i mange offentlige etater; en saksbehandler kan ha ansvar f eks for folk som er født en bestemt dag (fordi man benytter personnummeret som saksnummer), eller man fordeler det etter alfabetet - første bokstav i etternavnet.

Men selv om dette i utgangspunktet kan bety en grei måte å fordele sakene på, og ha oversikt over hvem som skal ha saken internt, så kan det unektelig medføre ujevn belastning av sakene mellom saksbehandlerne, og det gjør det også urettferdig dersom den saksbehandleren som har alle som er født på dato X har mye mer fravær enn den saksbehandleren som har sakene for dem født på dato Y.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...