Gå til innhold

tett i øret

Anbefalte innlegg

Gjest hva sa du sa du?
Skrevet

Er det greit med alle typer matolje?

Jeg fikk beskjed om å dryppe øret noen dager med soyaolje for så komme å skylle hos legen.

Fortsetter under...

Skrevet

Du må IKKE bruke matolje som har ligget sammen med krydder som paprika etc... det SVIR.

Skrevet

Dette er jo ikke akkurat svar på spørsmålet ditt, men jeg vil heller anbefale deg å prøve ørelys :)

Det er ikke vondt (noe skylling hos legen kan være) og det koster lite. Begge mine jenter har gjort det, og de syntes bare det var deilig... ;) Utrolig hvor mye guffe som kom ut av de søte små ørene deres...! :P

(Har prøvd olje på eldstejenta, og da brukte jeg vanlig rapsolje...)

Gjest hvorfor olje
Skrevet

Dette er jo ikke akkurat svar på spørsmålet ditt, men jeg vil heller anbefale deg å prøve ørelys :)

Det er ikke vondt (noe skylling hos legen kan være) og det koster lite. Begge mine jenter har gjort det, og de syntes bare det var deilig... ;) Utrolig hvor mye guffe som kom ut av de søte små ørene deres...! :P

(Har prøvd olje på eldstejenta, og da brukte jeg vanlig rapsolje...)

Jeg har aldri prøvd olje i øret. hvorfor gjør man det, og hvordan? skal oljen være romtemperert? hvor mye heller man i? Hvordan?

Skrevet

Jeg har aldri prøvd olje i øret. hvorfor gjør man det, og hvordan? skal oljen være romtemperert? hvor mye heller man i? Hvordan?

Er jo ingen vits i å helle olje i øret for moro skyld da ;) Storesøster her fikk det for å prøve å løse opp en propp med ørevoks som hadde satt seg langt inne i øret. (Det funket ikke...)

Oljen bør være temperert - mer behaglig da. Husker faktisk ikke hvordan vi fikk den inn i øret...! Men det er ikke mange dråpene det er plass til. Lurt å ha en bomullsdott på utsiden, så ikke all oljen renner ut med en gang.

Men igjen - anbefaler heller å bruke ørelys dersom du er plaget med "dotter i ørene"/propper med ørevoks...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...