Gå til innhold

Kjøp av "ting & tang" fra ytlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ei _stor_ nettside der en kan kjøpe det meste fra utlandet, det være seg gitarer, møbler, biler, bøker osv....

Men har glemt navnet og adressa, er det "amazon.com" ??

Skrevet

''Men har glemt navnet og adressa, er det "amazon.com" ??''

Sikkert.

Skrevet

''Men har glemt navnet og adressa, er det "amazon.com" ??''

Sikkert.

Noe ligger og murrer i hjernebarken, og sier:

Det er ikkje den du er ute etter! :-)

Skrevet

amazon.co.uk

Jo, men eg er 99% sikker på at det ikkje er den eg er ute etter.

Kor ville du handla billig på nett i utlandet?

Gjest høstløv
Skrevet

Jo, men eg er 99% sikker på at det ikkje er den eg er ute etter.

Kor ville du handla billig på nett i utlandet?

Det er den linken sønnen min har lagt inn på favoritter på min PC og han har virkelig peiling på, hvor man handler billig på nettet.

Men det kan være at det er andre ting, du er ute etter, enn de tingene som amazon selger, og som interesserer sønnen min.

Jeg har ikke kjøpt noe fra utlandet selv. Så da kan jeg ikke hjelpe deg.

Skrevet

Det er den linken sønnen min har lagt inn på favoritter på min PC og han har virkelig peiling på, hvor man handler billig på nettet.

Men det kan være at det er andre ting, du er ute etter, enn de tingene som amazon selger, og som interesserer sønnen min.

Jeg har ikke kjøpt noe fra utlandet selv. Så da kan jeg ikke hjelpe deg.

Eg ringte en kompis, og han visste ka eg leita etter.

Ebay hette det visst!?

Gjest høstløv
Skrevet

Ebay hette det visst!?

OK

Skrevet

Ebay hette det visst!?

Skulle akkurat til å forslå det...

Ebay er genialt. :-)

Skrevet

Skulle akkurat til å forslå det...

Ebay er genialt. :-)

Åssen er det med toll & avgifter, på fks. lamper?

Skrevet

Åssen er det med toll & avgifter, på fks. lamper?

Det er jo 200-kroners grensen, da.

Og så kan man jo be selgeren pent om å merke pakken som "gift" :-)

Skrevet

Noe ligger og murrer i hjernebarken, og sier:

Det er ikkje den du er ute etter! :-)

Hmmmm .. jeg er nok såpass til et vanedyr at det er der jeg handler. Engelsk versjon av sidene, da.

Skrevet

Hmmmm .. jeg er nok såpass til et vanedyr at det er der jeg handler. Engelsk versjon av sidene, da.

Koffor engelsk versjon av sidene?

Åssen søker du?

Eg får 1000 vis av treff, eller ingen treff...Er på leit etter ei lampe fra Massive (modellen heter "Alma") med 4 spotter for tak i sort, og enkelspot for vegg i hvit.

Gjest høstløv
Skrevet

Åssen søker du?

Eg får 1000 vis av treff, eller ingen treff...Er på leit etter ei lampe fra Massive (modellen heter "Alma") med 4 spotter for tak i sort, og enkelspot for vegg i hvit.

Lampene selges bare i Skandinavia. De produseres i Danmark.

http://www.massive-belysning.no/docs_no/user_doc.asp?id=5

Skrevet

Lampene selges bare i Skandinavia. De produseres i Danmark.

http://www.massive-belysning.no/docs_no/user_doc.asp?id=5

Takk for linken, men "mine" lamper finnes ikkje blandt produsentens sortiment, men de selges i Polen (!) til under halv pris av det de koster her i Norge.

http://www.oswietlenie.predom.pl/lampa-halogenowa-sufitowa-poczworna-massive-alma-563243010-p-1404.html

http://www.oswietlenie.predom.pl/lampa-halogenowa-scienna-pojedyncza-massive-alma-563203110-p-1401.html

Gjest toll og tull
Skrevet

Jeg kjøper ofte bøker fra amazon.com. Men andre ting (cd'er og ting og tang) kjøper jeg så og si aldri fra utlandet pga tollen jeg må betale her til lands. Alt over 200 kroner må man jo betale toll på før man får varen.

Skrevet

Jeg kjøper ofte bøker fra amazon.com. Men andre ting (cd'er og ting og tang) kjøper jeg så og si aldri fra utlandet pga tollen jeg må betale her til lands. Alt over 200 kroner må man jo betale toll på før man får varen.

200 kroners regelen er helt latterlig, kor er alt pratet om fri flyt av varer og tjenester mellom de europeiske landa.

Ka får du for 200 kroner, ei stor pakke konfekt??

Vi har EU tilpassa oss på "alle andre områder" enn der den vanlige mannen i gate kan tynes for penger til statskassa, typisk norsk!

Skrevet

200 kroners regelen er helt latterlig, kor er alt pratet om fri flyt av varer og tjenester mellom de europeiske landa.

Ka får du for 200 kroner, ei stor pakke konfekt??

Vi har EU tilpassa oss på "alle andre områder" enn der den vanlige mannen i gate kan tynes for penger til statskassa, typisk norsk!

1 par crocks fra taylorshoes får du uten toll:))

Skrevet

Åssen søker du?

''Koffor engelsk versjon av sidene?''

Fordi min erfaring er at det går mye fortere å få varer fra England enn fra USA.

Skrevet

''Koffor engelsk versjon av sidene?''

Fordi min erfaring er at det går mye fortere å få varer fra England enn fra USA.

Javel, det skal eg legge meg på minnet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...