Gå til innhold

Maisposer til matavfall....håpløst!

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Jeg syns også de posene er så vanskelig å knyte når den er full. Hos oss blir den bestanding litt for full. Det kan vel ikke være så vanskelig å lage poser som man kan knyte ?''

Tøm den litt før den blir så full da vel.

Det er mye lettere å klage på posene enn å tømme den oftere.

:-D

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

14

• Katt-ja

8

• mariaflyfly

7

• Lillemus

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest høstløv
Skrevet

Vi tømmer ut i vasken alt væske, før vi legger det i matavfallsposene, så legger vi posen ut i søppelstativet med en gang vi er ferdige med middagen, og da er det så renslig og greit.

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

du kan ikke putte servietter og tørkepapir i matavfallet vel?

Joda, det står så iallefall. Jeg trodde heller ikke det før noen gjorde meg oppmerksom på det.

Skrevet

Ser at flere hiver matavfallet i vanlige plastposer. Antageligvis fordi man ikke til envher tid har disse maisposene heller, de må hentes på miljøstasjon. Men hva skjer med posene når de kommer i komposten da, den må jo bli ødelagt.

Jeg hiver ikke matsøppel i handleposer altså.

Jeg kjøper tynne avfallsposer i butikken (ikke bioposer)

Hvor de havner tenker jeg ikke på. Søppelbilen kommer å tømmer vår matavfallsdunk annenhver uke, å hvor det bærer hen har ikke jeg snøring på:)

Skrevet

Ser at flere hiver matavfallet i vanlige plastposer. Antageligvis fordi man ikke til envher tid har disse maisposene heller, de må hentes på miljøstasjon. Men hva skjer med posene når de kommer i komposten da, den må jo bli ødelagt.

''Antageligvis fordi man ikke til envher tid har disse maisposene heller, de må hentes på miljøstasjon.''

Jeg har kjøpt slike poser i vanlige dagligvarebutikker, dog ikke i alle.

Annonse

Gjest høstløv
Skrevet

''Antageligvis fordi man ikke til envher tid har disse maisposene heller, de må hentes på miljøstasjon.''

Jeg har kjøpt slike poser i vanlige dagligvarebutikker, dog ikke i alle.

Vi legger bare en lapp ut til søppelmannen, så får vi flere ruller.

Gjest ViViola
Skrevet

Hm... Jeg skjønner visst ikke helt problemet, jeg...

Vi har papirposer, de tåler selvfølgelig ikke væske. Men alle matrester får renne av seg i vasken først, før de går i matsøpla. Bruker tørkepapir å ta det opp med, det skal også i matavfallet her.

Spisse ting har jeg ikke opplevd i matavfallet, da, det må sies.

Matavfall kastes omtrent hver 2. dag, da blir hele bøtta med til søppeldunken, og posen løftes ut av bøtta og hives i sin helhet. Ikke noe søl og gris inne av det.

Hva er det jeg ikke skjønner, tro? Hm....

Skrevet

Hm... Jeg skjønner visst ikke helt problemet, jeg...

Vi har papirposer, de tåler selvfølgelig ikke væske. Men alle matrester får renne av seg i vasken først, før de går i matsøpla. Bruker tørkepapir å ta det opp med, det skal også i matavfallet her.

Spisse ting har jeg ikke opplevd i matavfallet, da, det må sies.

Matavfall kastes omtrent hver 2. dag, da blir hele bøtta med til søppeldunken, og posen løftes ut av bøtta og hives i sin helhet. Ikke noe søl og gris inne av det.

Hva er det jeg ikke skjønner, tro? Hm....

''Spisse ting har jeg ikke opplevd i matavfallet, da, det må sies. ''

Har du aldri hatt et kotelettbein?

Gjest ViViola
Skrevet

Jo, men jeg tenkte mer på spisse ting som har revet opp posen. Det var den hullinga jeg ikke har registrert.

Skrevet

Jo, men jeg tenkte mer på spisse ting som har revet opp posen. Det var den hullinga jeg ikke har registrert.

Vi har ihvertfall fått (små) hull i posene etter å ha kastet kotelettbein;-)

Skrevet

Eller rekeskall?

Gjest ViViola
Skrevet

Vi har ihvertfall fått (små) hull i posene etter å ha kastet kotelettbein;-)

Sikkert kjipt! Men vi har slike ganske tykke papirposer, vi da, det er kanskje noe annet enn det snakkes om her?

Annonse

Skrevet

Eller rekeskall?

Ja, huff, men rekeskall kaster vi UT med én gang. Dvs vi sitter ute og spiser rekene, og så går vi rett i matavfallsdunken med posen uten å ta den med inn i hytta igjen;-)

Skrevet

Sikkert kjipt! Men vi har slike ganske tykke papirposer, vi da, det er kanskje noe annet enn det snakkes om her?

Ja, papirposer er annerledes enn maisposer. Vi har hatt begge deler.

Skrevet

Ja, huff, men rekeskall kaster vi UT med én gang. Dvs vi sitter ute og spiser rekene, og så går vi rett i matavfallsdunken med posen uten å ta den med inn i hytta igjen;-)

Nå kom jeg litt i sommerstemning her,- spiser dere aldri reker om vinteren? ;-)

Gjest ViViola
Skrevet

Ja, papirposer er annerledes enn maisposer. Vi har hatt begge deler.

OK, det kan forklare endel.

Ja-ja, ikke rart vi sliter her i verden! :-)

Skrevet

Nå kom jeg litt i sommerstemning her,- spiser dere aldri reker om vinteren? ;-)

Vi har bare sortering av matavfall på sommerhytta vår:-)

Skrevet

OK, det kan forklare endel.

Ja-ja, ikke rart vi sliter her i verden! :-)

:-)

Skrevet

Vi har bare sortering av matavfall på sommerhytta vår:-)

Aha ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...