astridny Skrevet 25. februar 2009 Skrevet 25. februar 2009 ''Jeg syns også de posene er så vanskelig å knyte når den er full. Hos oss blir den bestanding litt for full. Det kan vel ikke være så vanskelig å lage poser som man kan knyte ?'' Tøm den litt før den blir så full da vel. Det er mye lettere å klage på posene enn å tømme den oftere. :-D 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 25. februar 2009 Skrevet 25. februar 2009 Vi tømmer ut i vasken alt væske, før vi legger det i matavfallsposene, så legger vi posen ut i søppelstativet med en gang vi er ferdige med middagen, og da er det så renslig og greit. 0 Siter
Gjest JUSTaMinute Skrevet 25. februar 2009 Skrevet 25. februar 2009 du kan ikke putte servietter og tørkepapir i matavfallet vel? Joda, det står så iallefall. Jeg trodde heller ikke det før noen gjorde meg oppmerksom på det. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 25. februar 2009 Skrevet 25. februar 2009 Ser at flere hiver matavfallet i vanlige plastposer. Antageligvis fordi man ikke til envher tid har disse maisposene heller, de må hentes på miljøstasjon. Men hva skjer med posene når de kommer i komposten da, den må jo bli ødelagt. Jeg hiver ikke matsøppel i handleposer altså. Jeg kjøper tynne avfallsposer i butikken (ikke bioposer) Hvor de havner tenker jeg ikke på. Søppelbilen kommer å tømmer vår matavfallsdunk annenhver uke, å hvor det bærer hen har ikke jeg snøring på 0 Siter
morsan Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Ser at flere hiver matavfallet i vanlige plastposer. Antageligvis fordi man ikke til envher tid har disse maisposene heller, de må hentes på miljøstasjon. Men hva skjer med posene når de kommer i komposten da, den må jo bli ødelagt. ''Antageligvis fordi man ikke til envher tid har disse maisposene heller, de må hentes på miljøstasjon.'' Jeg har kjøpt slike poser i vanlige dagligvarebutikker, dog ikke i alle. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 ''Antageligvis fordi man ikke til envher tid har disse maisposene heller, de må hentes på miljøstasjon.'' Jeg har kjøpt slike poser i vanlige dagligvarebutikker, dog ikke i alle. Vi legger bare en lapp ut til søppelmannen, så får vi flere ruller. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Hm... Jeg skjønner visst ikke helt problemet, jeg... Vi har papirposer, de tåler selvfølgelig ikke væske. Men alle matrester får renne av seg i vasken først, før de går i matsøpla. Bruker tørkepapir å ta det opp med, det skal også i matavfallet her. Spisse ting har jeg ikke opplevd i matavfallet, da, det må sies. Matavfall kastes omtrent hver 2. dag, da blir hele bøtta med til søppeldunken, og posen løftes ut av bøtta og hives i sin helhet. Ikke noe søl og gris inne av det. Hva er det jeg ikke skjønner, tro? Hm.... 0 Siter
morsan Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Hm... Jeg skjønner visst ikke helt problemet, jeg... Vi har papirposer, de tåler selvfølgelig ikke væske. Men alle matrester får renne av seg i vasken først, før de går i matsøpla. Bruker tørkepapir å ta det opp med, det skal også i matavfallet her. Spisse ting har jeg ikke opplevd i matavfallet, da, det må sies. Matavfall kastes omtrent hver 2. dag, da blir hele bøtta med til søppeldunken, og posen løftes ut av bøtta og hives i sin helhet. Ikke noe søl og gris inne av det. Hva er det jeg ikke skjønner, tro? Hm.... ''Spisse ting har jeg ikke opplevd i matavfallet, da, det må sies. '' Har du aldri hatt et kotelettbein? 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 ''Spisse ting har jeg ikke opplevd i matavfallet, da, det må sies. '' Har du aldri hatt et kotelettbein? Jo, men jeg tenkte mer på spisse ting som har revet opp posen. Det var den hullinga jeg ikke har registrert. 0 Siter
morsan Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Jo, men jeg tenkte mer på spisse ting som har revet opp posen. Det var den hullinga jeg ikke har registrert. Vi har ihvertfall fått (små) hull i posene etter å ha kastet kotelettbein;-) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 ''Spisse ting har jeg ikke opplevd i matavfallet, da, det må sies. '' Har du aldri hatt et kotelettbein? Eller rekeskall? 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Vi har ihvertfall fått (små) hull i posene etter å ha kastet kotelettbein;-) Sikkert kjipt! Men vi har slike ganske tykke papirposer, vi da, det er kanskje noe annet enn det snakkes om her? 0 Siter
morsan Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Eller rekeskall? Ja, huff, men rekeskall kaster vi UT med én gang. Dvs vi sitter ute og spiser rekene, og så går vi rett i matavfallsdunken med posen uten å ta den med inn i hytta igjen;-) 0 Siter
morsan Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Sikkert kjipt! Men vi har slike ganske tykke papirposer, vi da, det er kanskje noe annet enn det snakkes om her? Ja, papirposer er annerledes enn maisposer. Vi har hatt begge deler. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Ja, huff, men rekeskall kaster vi UT med én gang. Dvs vi sitter ute og spiser rekene, og så går vi rett i matavfallsdunken med posen uten å ta den med inn i hytta igjen;-) Nå kom jeg litt i sommerstemning her,- spiser dere aldri reker om vinteren? ;-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Ja, papirposer er annerledes enn maisposer. Vi har hatt begge deler. OK, det kan forklare endel. Ja-ja, ikke rart vi sliter her i verden! :-) 0 Siter
morsan Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Nå kom jeg litt i sommerstemning her,- spiser dere aldri reker om vinteren? ;-) Vi har bare sortering av matavfall på sommerhytta vår:-) 0 Siter
morsan Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 OK, det kan forklare endel. Ja-ja, ikke rart vi sliter her i verden! :-) :-) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Vi har bare sortering av matavfall på sommerhytta vår:-) Aha ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.