Gå til innhold

Maisposer til matavfall....håpløst!

Anbefalte innlegg

Gjest Aimabel
Skrevet

Vi tømmer ut i vasken alt væske, før vi legger det i matavfallsposene, så legger vi posen ut i søppelstativet med en gang vi er ferdige med middagen, og da er det så renslig og greit.

Da er dere skikkelig ordensmennesker. Problemet her er at mannen min ikke gidder å gå ut med søpla hver dag, og når frukt og sånt ligger en stund så trekker saften ut.

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

14

• Katt-ja

8

• mariaflyfly

7

• Lillemus

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Aimabel
Skrevet

Hm... Jeg skjønner visst ikke helt problemet, jeg...

Vi har papirposer, de tåler selvfølgelig ikke væske. Men alle matrester får renne av seg i vasken først, før de går i matsøpla. Bruker tørkepapir å ta det opp med, det skal også i matavfallet her.

Spisse ting har jeg ikke opplevd i matavfallet, da, det må sies.

Matavfall kastes omtrent hver 2. dag, da blir hele bøtta med til søppeldunken, og posen løftes ut av bøtta og hives i sin helhet. Ikke noe søl og gris inne av det.

Hva er det jeg ikke skjønner, tro? Hm....

Hvis dere får lov å putte papir i matavfallet så skjønner jeg at det går bedre. Det trekker jo til seg væsken fra frukt og sånt. Og papirposer er kanskje bedre enn maisposer, de vi har her er ihvertfall supertunne og små. Melonskall og brødskalker skjærer lett rift i posen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...