Gjest kvinne61 Skrevet 25. februar 2009 Skrevet 25. februar 2009 Hei! Jeg skriver dette i regi av min mor. For noen år siden ble hun (61) alvorlig syk. Hun har gått gjennom hele programmet mht rehabilitering og attføring. Hun har jobbet som renholder all sin tid, og ble gjennom nav omskolert til kontormedarbeider, og som hun trives svært godt med. Hun ble pga helsa anbefalt å søke 50% uføretrygd. Da hun var på nav for å gjøre dette, ble hun samtidig tilbudt å jobbe 50% hos dem, fordi hun hadde så gode attester og anbefalinger fra sin praksisplass gjennom ett år. TULT. Dette takket hun ja til og startet der mars 2008. Hun måtte vente på lønna si, fikk ikke utbetalt den før juli. I mellomtiden spurte hun lederen sin etter den, og da fikk hun beksjed om at hvis hun skulle gå på huset og slarve og mase om dette, så fikk hun heller finne seg en annen jobb (lederen mente min mor hadde brutt taushetsplikten sin). Siden har hun fått lønna jevnlig. Hun leverte søknad om uføretrygd april 2008, og fikk brev om innvilgelse januar 2009. Hun hadde altså søkt om 50 % uføretrygd, men fått innvilget _80%_ uføretrygd - noe hun ikke engang har skrevet under på eller visste noe om. Nav har ikke penger til å ha henne der i 50 % jobb, men 20%. I tillegg har hun som følge av dette jobbet gratis 30% siden hun leverte søknaden april 2008. Hun går og venteer på å få etterbetaling på uføretrygden. Hun har mao ikke fått utbetalt mer enn 50 % "lønn" siden april 2008. Dette har tæret veldig på henne, min far og familien. De får ikke betalt sine regninger slik de skal, og de får flere innkassosakser på seg. Lindorff har bl.a krevd pant i deres eiendom/bolig. De har aldri vært oppe i en slik situasjon før, og det skyldes altså nav, mener vi. Hun fikk også nylig beskjed fra sin leder om at hvis hun ville slutte i påvente av utbetaling av trygd (fordi lederen mener hun maser etter utbetalingen og "syter" over dette), så kunne hun bare gi beskjed om dette og hun fikk slutte. Hun har snakket med noen av sine arbeidskollegaer/saksbehandlere, og de rister på hodet av dette. Den ene sa nylig til henne at "er det virkelig sant det som går på nyhetene", og da hadde mamma sagt at ja, det gjaldt iallefall henne. De mener at denne lederen kjører sitt eget løp. Min mor har tidligere truet med å gå til avisen hvis det ikke ble fortgang i saken, og da fikk hun av sin leder beksjed om at det kun ville gå utover min mor, og ikke nav. Hun trivdes i jobben til å begynne med, men den senere tiden har hun ikke hatt glede av den, til tross for at hun liker arbeidsoppgavene sine. Dette rimer ikke for noen av oss. Hva er dine tanker rundt dette? Ellers kan vi informere om at det har vært mye rot. Mappen hennes/papirene, har flere ganger blitt rotet bort, og ingen har hatt kontroll på den. Overreagerer vi? 0 Siter
Advokat Thomas Myran Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Innlegget kan dessverre ikke besvares da fagpersonen ikke fant tilstrekkelig informasjon i spørsmålet. Brukeren blir selvfølgelig ikke belastet for dette. Vennligst forsøk vår søk funksjon for liknende spørsmål. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.