sort som natta Skrevet 25. februar 2009 Skrevet 25. februar 2009 Samma her, en opplåst mage var nesten sprekkt galleblære... Måtte faktisk en legestudent til for å få hjelp:S Jeg gremmes over legene i norge for tiden, dette fordi tanten min døde nå i januar av kreft i magen. Hun har gått år etter år med smerter men blitt sett på som en hypokonder, ikke blitt tatt på alvor i det hele tatt... Så jeg vil si at de faktisk drepte henne, ja så langt går jeg.. Tilbake sitter 3 unger på 9, 20 og 23 år som ikke har kontakt med faren sin! UFATTELIG vondt og J***** unødvendig! huff,det høres jævlig ut:( er enig i at det er mye kritikkverdig hos enkelte leger,men det finnes heldigvis unntak:) veldig synd for din tante å bli behandlet så respektløst(og bli sett på som hypokonder!) ( 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. februar 2009 Skrevet 25. februar 2009 Jeg ser om jeg har urinsveisinfeksjon, ved å ha urinen i et gjennomsiktig glass. Har kjøpt meg små dramglass i plast som jeg tester med Først kjenner jeg kanskje antydning av lukt eller annen iritasjon, hvis det da er litt grums i urinen, eller den ser uklar ut så har jeg urinveisinfeksjon. Da begynner jeg på naturmedisinene min. Jeg har prøvd det meste, men det er ingenting som stopper det. Jeg kan og lukte det, lukter forskjell på e-coli og klebsiella til og med. Det ene lukter skarpt, det andre lukter emment. Nå har jeg ikke prøvd å lukte i dag for jeg vil ikke ha det nemlig ;o) Og så får jeg helt andre symptomer enn vanlig, merker det ikke når jeg tisser, bare får tempstigning og blir trøtt og tisser på meg og blir deppa, utrolig nok. Altså før jeg vet at jeg har det. Og blir generelt dårlig form. 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. februar 2009 Skrevet 25. februar 2009 ''Alle angsttilstander unntatt førstegangs panikkanfall. '' Nå ble jeg litt nysgjerrig. Hvordan vet pasienten at det er angstanfall/panikkanfall når symptomene gjerne er ulike fra gang til gang? Noen ganger kan det være pusteproblemer andre ganger hjertet som flyr ad undas osv. Det vet man hvis man har hatt det noen ganger. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Så du mener at det er bedre at de med psykiske lidelser skal heller gå og kansje ta livet av seg enn å tilkalle lege? Nei, det mener jeg ikke. 1. Det er svært sjelden en går fra frisk til svært psykisk syk fra etter kl. 15 en dag til før kl 08 neste dag. 2. En vil få langt bedre nehandling hos fastlegen enn hos legevakten. Det er svært lite en legevaktslege kan gjøre med både angst og depresjon på en travel legevakt mellom kols og hjerteinfarkt. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Nei, det mener jeg ikke. 1. Det er svært sjelden en går fra frisk til svært psykisk syk fra etter kl. 15 en dag til før kl 08 neste dag. 2. En vil få langt bedre nehandling hos fastlegen enn hos legevakten. Det er svært lite en legevaktslege kan gjøre med både angst og depresjon på en travel legevakt mellom kols og hjerteinfarkt. Jeg hater å gå til legen. Jeg er desverre en som drøyer lengst mulig med det. Dvs utover dagen (eller fremover). Det gjelder meg selv og ikke barna. Om jeg da blir dårligere utover dagen, kommer jeg ikke inn hos fastlegen, da må en ringe fra morgenen av. Så da blir alternativet legevakten. Er det unødvendig bruk av legevakta? Forøvrig ringer jeg som regel og rådfører meg først dersom jeg er usikker. Det gjør jeg med barna også, men jeg tar heller en tur for mye med dem, enn for lite. 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Slike ting venter man _ikke_ med til over helgen! I løpet av noen få timer gikk jeg fra "ikke helt i form" med klar urin til "støggdårlig" og tisset blod... Det forverret seg utrolig raskt! Men det tok bare et par timer fra første dose antibiotika så var formen så absolutt på stigende kurs igjen, heldigvis. 0 Siter
Elis31 Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Jeg hater å gå til legen. Jeg er desverre en som drøyer lengst mulig med det. Dvs utover dagen (eller fremover). Det gjelder meg selv og ikke barna. Om jeg da blir dårligere utover dagen, kommer jeg ikke inn hos fastlegen, da må en ringe fra morgenen av. Så da blir alternativet legevakten. Er det unødvendig bruk av legevakta? Forøvrig ringer jeg som regel og rådfører meg først dersom jeg er usikker. Det gjør jeg med barna også, men jeg tar heller en tur for mye med dem, enn for lite. Enig med deg. Dessuten er ca 80 % av henvendelsene til fastlegene også helt unødvdenig egentlig. Man bare ønsker å sjekke at man ikke er syk. Så om du føler behov for å gå til lege grunnet at du trenger det, så gjør det. Bedre med en gang for lite enn en gang for mye. 0 Siter
pekkaline Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Om en har vært der en eller flere ganger før pga angst, vet en vel at det ikke er første gang dennen gangen :-) Ble ikke veldig imponert over svaret............. Jeg vet at det ikke er slik. Har sett litt. Og en vet ikke om det er "angst" før en har sjekket seg hos legen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.