Gjest Geir Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Isolert sett synesjeg produktene var fine. Men det spørs om de kommer til sin rett i et såpass lite rom? Dessuten ville jeg IKKE hatt et pissoar på badet mitt. Uansett hvor stilig designet er, så gir pissoar meg assossiasjoner til offentlige toaletter med vondt lukt, og dårlig hygiene av varierende grad. Jeg synes ikke det passer inn et privat hjem. Jeg har ikke lest hele tråden. Men blir litt forvirret av hva som er hensikten med rommet? Skal det hovedsakelig fungere som et toalett? Eller skal det være et bad? (siden du også skal ha dusjkabinett der) Hvis formålet er et det skal være et toalett, så bør du velge et vanlig toalett fremfor pissoar. Hvis du absolutt vil ha pissoaret, kan du alternativt droppe dusjen, og heller gå for både vanlig toalett og pissoar. + den kule vasken. Da oppfyller rommet sin hensikt som toalett 100%, og rent plassmessig vil det ta seg bedre ut i et såpass lite rom. ''Eg har nylig ( i fjor) hatt vannlekasje fra badet i andre etage og ned på kjøkkenet, eg har pussa opp badet men ikkje hatt råd til å hugge opp gulvet og legge ny sluk og helmembran. Har lagt smøremembran rundt den gamle sluken, og lagt våtromsgulvbelegg, utført av fagfolk. Derfor vil eg avlaste hverdags-dusjinga fra andre etage.'' Det var hovedhensikten. Men så skal eg ha spisebord til 12 personer 3 meter fra dusjrommet, dermed kom ideen opp med pissoir for feststemte kamerater, og så må de vaske seg på hendene etterpå osv... Eg mener pissoir vil komme for fullt i private hjem i fremtiden, 90% av alle menn som går på offentlige toaletter bruker pissoaren. Hjemme pisser eg 9 av 10 ganger da eg bruker toalettet, så pissoir er kraftig undervurdert...:-))) 0 Siter
morsan Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 ''Eg har nylig ( i fjor) hatt vannlekasje fra badet i andre etage og ned på kjøkkenet, eg har pussa opp badet men ikkje hatt råd til å hugge opp gulvet og legge ny sluk og helmembran. Har lagt smøremembran rundt den gamle sluken, og lagt våtromsgulvbelegg, utført av fagfolk. Derfor vil eg avlaste hverdags-dusjinga fra andre etage.'' Det var hovedhensikten. Men så skal eg ha spisebord til 12 personer 3 meter fra dusjrommet, dermed kom ideen opp med pissoir for feststemte kamerater, og så må de vaske seg på hendene etterpå osv... Eg mener pissoir vil komme for fullt i private hjem i fremtiden, 90% av alle menn som går på offentlige toaletter bruker pissoaren. Hjemme pisser eg 9 av 10 ganger da eg bruker toalettet, så pissoir er kraftig undervurdert...:-))) ''Men så skal eg ha spisebord til 12 personer 3 meter fra dusjrommet, dermed kom ideen opp med pissoir for feststemte kamerater, og så må de vaske seg på hendene etterpå osv...:)'' Da ville jeg heller ha kjøpt en mye mindre vask og så installer en liten do ved siden av! ''Eg mener pissoir vil komme for fullt i private hjem i fremtiden, 90% av alle menn som går på offentlige toaletter bruker pissoaren.'' Det har vel noe med den generelle hygienen på slike steder å gjøre... Jeg antar at de færreste kvinner tar samme "foranstaltninger" når de må på do hjemme hos venner og familiemedlemmer som de gjør på offentlige doer. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Ok! Er dette bedre da? http://www.home.no/sofurre/images/Toalett__do_versj_1020343h.jpg http://www.villeroy-boch.com/fileadmin/picdb/produkte/bad/emo_large/COUNTRY_BTH_PURESTONE_2.jpg Dette toalettet bør du velge, for det står i stil til håndvasken, du gjerne vil ha. 0 Siter
løvinne71 Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 ''Eg har nylig ( i fjor) hatt vannlekasje fra badet i andre etage og ned på kjøkkenet, eg har pussa opp badet men ikkje hatt råd til å hugge opp gulvet og legge ny sluk og helmembran. Har lagt smøremembran rundt den gamle sluken, og lagt våtromsgulvbelegg, utført av fagfolk. Derfor vil eg avlaste hverdags-dusjinga fra andre etage.'' Det var hovedhensikten. Men så skal eg ha spisebord til 12 personer 3 meter fra dusjrommet, dermed kom ideen opp med pissoir for feststemte kamerater, og så må de vaske seg på hendene etterpå osv... Eg mener pissoir vil komme for fullt i private hjem i fremtiden, 90% av alle menn som går på offentlige toaletter bruker pissoaren. Hjemme pisser eg 9 av 10 ganger da eg bruker toalettet, så pissoir er kraftig undervurdert...:-))) "Hjemme pisser eg 9 av 10 ganger da eg bruker toalettet" Det gjør kvinner også! Dermed vil et toalett med bare et pissoar være totalt ubrukelig for kvinner, ikke bare 90% av gangene de går på do, men faktisk 100% av gangene siden man ikke kan gjøre "bommelom" i et pissoar! "så pissoir er kraftig undervurdert...:-)))" Med tanke på at 50% av befolkningen er kvinner, og at de andre 50% kun har nytte av pissoaret i maks 80-90% av tilfellene, har du med andre ord laget et toalett med en funkjonalitet som bare dekker maks 35-40% av behovet til en gjennomsnittsbefolkning. Dette taler vel for seg. Så pissoar er nok "undervurdert" med god grunn... 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 http://www.villeroy-boch.com/fileadmin/picdb/produkte/bad/emo_large/COUNTRY_BTH_PURESTONE_2.jpg Dette toalettet bør du velge, for det står i stil til håndvasken, du gjerne vil ha. Det såg neimenn ikkje verst ut! Takk. :-) Kan du finne en vask som står i stil med pissoir`et så er eg veldig glad for det. 0 Siter
morsan Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 "Hjemme pisser eg 9 av 10 ganger da eg bruker toalettet" Det gjør kvinner også! Dermed vil et toalett med bare et pissoar være totalt ubrukelig for kvinner, ikke bare 90% av gangene de går på do, men faktisk 100% av gangene siden man ikke kan gjøre "bommelom" i et pissoar! "så pissoir er kraftig undervurdert...:-)))" Med tanke på at 50% av befolkningen er kvinner, og at de andre 50% kun har nytte av pissoaret i maks 80-90% av tilfellene, har du med andre ord laget et toalett med en funkjonalitet som bare dekker maks 35-40% av behovet til en gjennomsnittsbefolkning. Dette taler vel for seg. Så pissoar er nok "undervurdert" med god grunn... ;-) 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 ''Jeg støtter veldig kaffepikens innspill.'' Det var et godt innspill, enig i det. ''Du vil angre det med pissoir Geir, om du ikke er veldg glad i å bruke klorin daglig.'' Der forstår eg ikkje logikken, eg pisser jo i toalettet og må vaske dette også med jevne mellomrom... Jeg vasker ikke toalettet daglig, men om det ikke hadde hatt lokk, ville jeg fort sett meg nødt til det... 0 Siter
løvinne71 Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 ''Jeg støtter veldig kaffepikens innspill.'' Det var et godt innspill, enig i det. ''Du vil angre det med pissoir Geir, om du ikke er veldg glad i å bruke klorin daglig.'' Der forstår eg ikkje logikken, eg pisser jo i toalettet og må vaske dette også med jevne mellomrom... Forskjellen er at et toalett kontinuerlig inneholder vann. Det gjør ikke et pissoar, såvidt jeg vet. Man skyller bare med vann like etter bruk. Og hvis dette ikke gjøres grundig nok, vil det lett begynne å lukte. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Ok! Er dette bedre da? http://www.home.no/sofurre/images/Toalett__do_versj_1020343h.jpg Jeg ser dobbelt ;-) 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Det såg neimenn ikkje verst ut! Takk. :-) Kan du finne en vask som står i stil med pissoir`et så er eg veldig glad for det. Enkel og stilig http://www.hafabad.no/Templates/ProductCatalogProduct2.aspx?PageID=6336d12e-01ec-4cfb-8bb3-f2eae9e4cb30&ProductID=aceacf73-9bdb-4387-a52d-1e9b73738cfd 0 Siter
Gjest Kopernikus Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 ''Pissoarier suger siden man ikke kan tørke snabben med papir etterpå.'' Men har man behov for tørking av snabben _i tillegg_ til suging, da? ;-) Hadde du sugd meg når jeg har tisset hadde jeg ikke trengt papir nei Ellers er det et must å tørke snabben når man har tisset om man ikke vil ha dråper med urin i underbuksen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.