Gå til innhold

Viktig - ang. stjålet arb. pc.

Anbefalte innlegg

Gjest Fanken altså
Skrevet

Har akkurat fått beskjed om at arb. pc min er stjålet.

Får helt hetta for der lå jo selvsakt en del private mail etc.

Er det noe som helst jeg skal tenke på nå? Hadde ikke automatisk innlogging på diverse steder.

Men hjelp meg nå å huske på hva jeg må tenke på i forhold til dette er dere snille

Persille1365381127
Skrevet

Det er lite annet du får gjort enn å sperre alle brukertilganger som kan fjernstyres.

Mailen er lastet ned lokalt til maskinen din om du bruker Outlook el, så den kan alle lese om du ikke har passordbeskyttet maskinen...

Persille1365381127
Skrevet

Få endret passordet til mailadressen din.

Det hjelper jo bare mot å laste ned ny mail - den gamel ligger fortsatt lagret lokalt på maskinen...

Gjest høstløv
Skrevet

Det hjelper jo bare mot å laste ned ny mail - den gamel ligger fortsatt lagret lokalt på maskinen...

Det får hun jo ikke gjort noe med, men ved å endre passord, kan hun hindre at nye e-mail havner på PC'en.

Gjest Fanken altså
Skrevet

Det er lite annet du får gjort enn å sperre alle brukertilganger som kan fjernstyres.

Mailen er lastet ned lokalt til maskinen din om du bruker Outlook el, så den kan alle lese om du ikke har passordbeskyttet maskinen...

Kom på at maskinen selvsakt har passord. Da menes det jo at de ikke kommer inn på den. Ant. så bare legger de inn på nytt og bruker maskinen.

Mister en hel del arb. historikk og greier i form av mailer etc men det får så være. Det jeg fikk hetta for var jo private mail etc som det jo blir noe av når en jobber så mye som jeg, men det skal vel ikke være noe problem siden de ikke kommer seg inn uten passord.

Og en arb. pc er vel ikke interessant nok å bruke tid, energi og penger på å knekke koden for å komme inn.

Gjest Fanken altså
Skrevet

Få endret passordet til mailadressen din.

Kom på at selve maskinen jo har passord, så da kommmer de ikke inn på den.

Ant. legger de ikke mer energi i det og bare legger inn ny programvare og bruker den eller selger maskinen som tyvegods.

Så jeg er forhåpentligvis sikret.

Gjest høstløv
Skrevet

Kom på at selve maskinen jo har passord, så da kommmer de ikke inn på den.

Ant. legger de ikke mer energi i det og bare legger inn ny programvare og bruker den eller selger maskinen som tyvegods.

Så jeg er forhåpentligvis sikret.

Får håpe at de bare sletter harddisken og legger alt inn på nytt., hvis de vil bruke maskinen.

Hvis du da ikke jobber med sensitive opplysninger i arbeidet ditt, slik at det er umaken verdt å knekke koden for å få tak i de opplysningene.

Husk å endre passordet til banktilgangen din, hvis du har det lagret på maskinen.

Håper ikke du har lagret pin koder og slike andre ting på maskinen din.

Gjest Fanken altså
Skrevet

Får håpe at de bare sletter harddisken og legger alt inn på nytt., hvis de vil bruke maskinen.

Hvis du da ikke jobber med sensitive opplysninger i arbeidet ditt, slik at det er umaken verdt å knekke koden for å få tak i de opplysningene.

Husk å endre passordet til banktilgangen din, hvis du har det lagret på maskinen.

Håper ikke du har lagret pin koder og slike andre ting på maskinen din.

Det er ikke særlig sensitive opplysninger om jobb på pc, men det vet jo ikke de som har stjålet den.

Men ant. er det ikke bryet verdt å knekke koder for å komme inn på slike pc som denne regner jeg med.

Jeg har banktilgang men det ligger ikke noe til det inne på pc, og siden alarmen gikk så har de ikke hatt tid til å lete i skuffer og har derfor ikke fått med seg kodebrikken til banken. Men alikavel måtte de hatt passord som bare jeg har for å få riktig kode på den brikka da.

Har ikke andre pin koder el på maskinen som kan være av interesse.

Det eneste er private mail, private bilder av familie etc. og en del arbeid etc. da. Det meste ligger vel på arb. surveren, men noe ligger vel på harddisken.

Regner med at de legger inn på nytt på denne pc, men jeg har fått meg en voldsom lærepenge i allefall, det er helt sikkert.

Skrevet

Kom på at maskinen selvsakt har passord. Da menes det jo at de ikke kommer inn på den. Ant. så bare legger de inn på nytt og bruker maskinen.

Mister en hel del arb. historikk og greier i form av mailer etc men det får så være. Det jeg fikk hetta for var jo private mail etc som det jo blir noe av når en jobber så mye som jeg, men det skal vel ikke være noe problem siden de ikke kommer seg inn uten passord.

Og en arb. pc er vel ikke interessant nok å bruke tid, energi og penger på å knekke koden for å komme inn.

''Og en arb. pc er vel ikke interessant nok å bruke tid, energi og penger på å knekke koden for å komme inn.''

Selvsagt er en arbeids-PC mer interessant å komme seg inn på enn en privat PC. Og det skal kun litt kunnskaper til, hverken særlig med eneri eller tid. Og det koster neppe en krone hvis ikke jobb-PCene på din arbeidsplass er veldig godt satt opp sikkerhetsmessig.

Gjest Kanskje til hjelp
Skrevet

''Og en arb. pc er vel ikke interessant nok å bruke tid, energi og penger på å knekke koden for å komme inn.''

Selvsagt er en arbeids-PC mer interessant å komme seg inn på enn en privat PC. Og det skal kun litt kunnskaper til, hverken særlig med eneri eller tid. Og det koster neppe en krone hvis ikke jobb-PCene på din arbeidsplass er veldig godt satt opp sikkerhetsmessig.

De kan bare ta harddisken over i en annen datamaskin og da kan de lese alle dokumentene og mailene dine, med mindre du har kryptert og/eller satt passord på dem da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...