Gå til innhold

ang. rockeringen for voksne!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble veldig inspirert til å kjøpe en rockering etter å ha lest tråden her for en stund siden.

Det jeg lurer på til dere som har kjøpt den er hvilke str/vekt dere tok? Ser man kan velge på 1,5 1,7 og 2,2 kg...

Jeg er 173høy og veier vanligvis ca 58kg.. Akkurat nå er jeg gravid, men har termin om en uke, så jeg tenkte denne kunne være ypperlig for å hjelpe meg tilbake i form! (har gått opp ca 22kg og savner min gamle kropp...)

Leser også at de anbefaler den "minste" om man veier under 65kg, men jeg er så redd for at om jeg tar den på 1,5 at jeg kommer til å angre meg? (veier jomye mer enn 65kg nå..) Er den på 1,7 veldig tung, eller går det selv om man er nybegynner?

Håper dere kan hjelpe meg!

Skrevet

Jeg er 165 og i underkant av 60 kilo. Jeg visste ikke engang at det fantes en på 2,2 kilo. Jeg fikk den på 1,7. Den er TUNG. Jeg fikk den i midten av februar, og har ikke brukt den hver dag. Jeg er nok grei form, og er ganske sterk i mage/rygg.

For et par dager siden tok jeg tiden, og klarte 12 minutter. Så jeg er veldig glad for at jeg fikk nettopp denne ringen:-)

Skrevet

Jeg er 165 og i underkant av 60 kilo. Jeg visste ikke engang at det fantes en på 2,2 kilo. Jeg fikk den på 1,7. Den er TUNG. Jeg fikk den i midten av februar, og har ikke brukt den hver dag. Jeg er nok grei form, og er ganske sterk i mage/rygg.

For et par dager siden tok jeg tiden, og klarte 12 minutter. Så jeg er veldig glad for at jeg fikk nettopp denne ringen:-)

Oi! Klarer du 12.min allerede? Var det veldig tungt i begynnelsen? Tror jeg tar den på 1,7, er ikke spesielt bra trent, og ihvertfall ikke nå som jeg har vært gravid i en evighet, men er ganske "lett-trent" så jeg vil tro jeg kommer fort inn i det.. Håper jeg ihvertfall...

Skrevet

Oi! Klarer du 12.min allerede? Var det veldig tungt i begynnelsen? Tror jeg tar den på 1,7, er ikke spesielt bra trent, og ihvertfall ikke nå som jeg har vært gravid i en evighet, men er ganske "lett-trent" så jeg vil tro jeg kommer fort inn i det.. Håper jeg ihvertfall...

Min veier 1,5 kg:

http://www.treningspartner.no/produkt/1514_Rockering_for_voksen_1,5_kg.aspx

Jeg er veldig fornøyd med den. Kunne sikkert hatt den på 1,7 kg også uten problemer, men 2,2 hadde blitt for mye tror jeg. Hadde i alle fall brukt mye lengre tid på å venne meg til den med tanke på smerter og blåmerker! :-D

Skrevet

Det var ikke veldig tungt, men det gjorde veldig vondt. Men jeg føler at jeg har blitt herdet fort. Jeg stoppet heller ikke forde jeg MÅTTE stoppe, men tenkte at det var smart å øke gradvis. (Tok bare 7 minutter et par dager tidligere. Så 12 minutter virket nok nå.)

Lille snuppa på 9 år og 25 kilo tok over 100 runder med den umiddelbart. Fikk et bittelite blåmerke, og det var alt. (Men ho er vant til myyyye trening)

Så forbered deg på en hard start, men at det blir bedre veldig raskt.

Og så stod jeg jo foran TV'n, og det gjør det jo mye enklere da *ler*

Skrevet

Min veier 1,5 kg:

http://www.treningspartner.no/produkt/1514_Rockering_for_voksen_1,5_kg.aspx

Jeg er veldig fornøyd med den. Kunne sikkert hatt den på 1,7 kg også uten problemer, men 2,2 hadde blitt for mye tror jeg. Hadde i alle fall brukt mye lengre tid på å venne meg til den med tanke på smerter og blåmerker! :-D

Jeg har ikke engang funnet hvor de selger den på 2,2 kilo. Linken din viser jo bare 3 forskjellige. Barn + 1,5 og 1,7 kilo.

Og det er greit nok synes jeg:-)

Skrevet

Jeg har ikke engang funnet hvor de selger den på 2,2 kilo. Linken din viser jo bare 3 forskjellige. Barn + 1,5 og 1,7 kilo.

Jeg vet heller ikke hvor de har den på 2,2 kg, har det bare fra at noen her inne har den. :o)

Skrevet

Jeg er 165/54, og kjøpte 1,5. Jeg syns den er alt for lett (faktisk veide jeg den i går for å sjekke at den virkelig _var_ 1,5), og har hverken fått blåmerker eller vært særlig støl. Jeg hadde gjerne byttet med 1,7 eller 2,2 om jeg hadde mulighet... :)

Gjest Kayia - rettelse
Skrevet

Der kuttet jeg jaggu et par cm gitt. Jeg er 167 og har ikke en eneste cm å gi bort. ;)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg er 165/54, og kjøpte 1,5. Jeg syns den er alt for lett (faktisk veide jeg den i går for å sjekke at den virkelig _var_ 1,5), og har hverken fått blåmerker eller vært særlig støl. Jeg hadde gjerne byttet med 1,7 eller 2,2 om jeg hadde mulighet... :)

Jeg kunne også tenkt meg den som er hakket større nå som jeg er vant med den på 1,5 kg.

Skrevet

Jeg kunne også tenkt meg den som er hakket større nå som jeg er vant med den på 1,5 kg.

Tror jeg hadde hoppet rett opp på 2,2 jeg faktisk. Ble du blå forresten? Jeg er egentlig ikke øm heller jeg, bortsett fra på ryggsøylen, der en av disse dittene gnager under hvert rock, om du skjønner ;)

AneM1365380603
Skrevet

Tror jeg hadde hoppet rett opp på 2,2 jeg faktisk. Ble du blå forresten? Jeg er egentlig ikke øm heller jeg, bortsett fra på ryggsøylen, der en av disse dittene gnager under hvert rock, om du skjønner ;)

Ja, jeg ble blå til å begynne med. Sideflesket får jo skikkelig bank av disse bulkene. Jeg skjønner ikke helt poenget med å ha slike bulker. Gjør du?

Nå kan jeg rocke lenge uten å bli øm, men jeg måtte ta noen dagers pause da jeg var blå på det verste.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg ville kjøpt 1,7 kg. 1,5 tror jeg fort blir for lett.

Jeg har 2,4 kg og den er ALTFOR tung.

Skrevet

Ja, jeg ble blå til å begynne med. Sideflesket får jo skikkelig bank av disse bulkene. Jeg skjønner ikke helt poenget med å ha slike bulker. Gjør du?

Nå kan jeg rocke lenge uten å bli øm, men jeg måtte ta noen dagers pause da jeg var blå på det verste.

Nei disse bulkene kan de få billig for meg;) Like ubrukelige som blindtarmen!

AneM1365380603
Skrevet

Nei disse bulkene kan de få billig for meg;) Like ubrukelige som blindtarmen!

Jeg mener bulkene på innsiden av rockeringen ;D

Skrevet

Bulkene skal vel massere sideflesket skikkelig tenker jeg. :o)

Skrevet

Jeg mener bulkene på innsiden av rockeringen ;D

Hehe... jeg tenkte automatisk på de som skal bort! :D

AneM1365380603
Skrevet

Hehe... jeg tenkte automatisk på de som skal bort! :D

''Hehe... jeg tenkte automatisk på de som skal bort! :D''

Ja, uff.. Det er jo pga dem jeg har kjøpt rockeringen, men nå skal jeg snart fylle dem med litt vafler. Jeg laget dobbel vaffelrøre i går etter brunosttråden. Snakk om å bli påvirket ;)

Skrevet

http://www.rockringar.se/

vet ikke om det går å bestille til Norge, men det burde det jo ettersom det er samme merke....

Skrevet

http://www.rockringar.se/

vet ikke om det går å bestille til Norge, men det burde det jo ettersom det er samme merke....

Ja, den finnes da i Sverige:-) Så om min "lette" på bare 1,7 kilo blir for dårlig i lengden, så får jeg bestille en her. Er også heldig å ha kontakter i Sverige, så det er ikke noe problem for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...