Gjest Vil bli penere Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Jeg nærmer meg 40. Har en del dun på sidene av ansiktet. Kan jeg bruke ID pudder tror dere, eller er det bedre med noe foundation? Generelt føler jeg meg litt blek og farveløs. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Jeg liker overskriften på innlegget :-D 0 Siter
morsan Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1235672817' post='4099804] Jeg liker overskriften på innlegget :-D Me too! :-) Men har dessverre ikke noe svar til trådstarter jeg heller. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1235672817' post='4099804] Jeg liker overskriften på innlegget :-D Hva regnes som bra alder på mineralpudder? -dette vet jeg ingenting om merker jeg... 0 Siter
morsan Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Jeg fant dette om foundation: ''Har alder noe å si når jeg velger foundation? Ja. En ung hud oppfører seg helt annerledes enn en moden hud og har andre behov. Den trenger blant annet mye mer fuktighet. Når du er ung, kan du tillate deg å bruke det meste uten å bli nevneverdig straffet. Men jo eldre du blir, desto lettere synes linjene i huden når du sminker deg. Vær derfor nøye med å tone ut overganger, og hold deg unna oljefri foundation som kan framheve tørrhet. Pudrede konsistenser er heller ikke pent i områder med rynker, så sats på de mer kremete variantene.'' http://mzlive.blogg.no/1221498227_foundation.html Og dette er fra et nettmøte med KKs ekspertstylist: ''Hei! Har blitt anbefalt å bruke mineranlpudder (id) som fundation etter funktighetskremen - har sensibel blandingshud med innslag av "mensenkviser" på haken (blir lette irritert av "dårlig sminke). Er snart 40 og har lest at pudder ikke er å anbefale når man blir eldre? Hilsen Tutta Hei Tutta. Mineralpudder er absolutt å anbefale, da det er bygget opp på mineraler og er pleiende for huden. Pudder generelt er ikke "farlig" å bruke, men det er mengden det kommer an på. Ikke legg for mye pudder på områder som har "linjer". Vær også ekstra forsiktig rundt/under øyepartiet. Helge'' http://www.kk.no/291538/mot-kks-ekspertstylist 0 Siter
Gjest Vil bli penere Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Jeg fant dette om foundation: ''Har alder noe å si når jeg velger foundation? Ja. En ung hud oppfører seg helt annerledes enn en moden hud og har andre behov. Den trenger blant annet mye mer fuktighet. Når du er ung, kan du tillate deg å bruke det meste uten å bli nevneverdig straffet. Men jo eldre du blir, desto lettere synes linjene i huden når du sminker deg. Vær derfor nøye med å tone ut overganger, og hold deg unna oljefri foundation som kan framheve tørrhet. Pudrede konsistenser er heller ikke pent i områder med rynker, så sats på de mer kremete variantene.'' http://mzlive.blogg.no/1221498227_foundation.html Og dette er fra et nettmøte med KKs ekspertstylist: ''Hei! Har blitt anbefalt å bruke mineranlpudder (id) som fundation etter funktighetskremen - har sensibel blandingshud med innslag av "mensenkviser" på haken (blir lette irritert av "dårlig sminke). Er snart 40 og har lest at pudder ikke er å anbefale når man blir eldre? Hilsen Tutta Hei Tutta. Mineralpudder er absolutt å anbefale, da det er bygget opp på mineraler og er pleiende for huden. Pudder generelt er ikke "farlig" å bruke, men det er mengden det kommer an på. Ikke legg for mye pudder på områder som har "linjer". Vær også ekstra forsiktig rundt/under øyepartiet. Helge'' http://www.kk.no/291538/mot-kks-ekspertstylist Takk for svaret Kanskje jeg får gå innom en hudpleier å få en test. 0 Siter
Gjest Vil bli penere Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Hva regnes som bra alder på mineralpudder? -dette vet jeg ingenting om merker jeg... *lol* 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Ser morsan ga deg et bra svar men vil bare støtte opp om det. Gå til en hudpleier og bruk for all del merket ID, "bare minerales" eller hva det heter (ikke disse billig greiene fra loreal osv). Det koster litt men det er fantastisk drøyt, kjøp deg også en god kost slik at du får gnidd pudderet godt ut. ID smelter i huden så du unngår å se pudret ut og på samme tid får huden puste og du unngår den gråtonen som lett kan komme dersom du bruker pudder ofte. ID har også rouge og pudder med solfaktor dersom det skulle være av interesse. Spørr om du kan kjøpe et newbie/førstegangs -sett for da kan du virkelig prøve alt for å se om du vil invistere i dette 0 Siter
Gjest Meline Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Ser morsan ga deg et bra svar men vil bare støtte opp om det. Gå til en hudpleier og bruk for all del merket ID, "bare minerales" eller hva det heter (ikke disse billig greiene fra loreal osv). Det koster litt men det er fantastisk drøyt, kjøp deg også en god kost slik at du får gnidd pudderet godt ut. ID smelter i huden så du unngår å se pudret ut og på samme tid får huden puste og du unngår den gråtonen som lett kan komme dersom du bruker pudder ofte. ID har også rouge og pudder med solfaktor dersom det skulle være av interesse. Spørr om du kan kjøpe et newbie/førstegangs -sett for da kan du virkelig prøve alt for å se om du vil invistere i dette Vet du hvem som selger merket ID? Kunne tenke meg å prøve :-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Du kan bruke mineralfoundation, men jeg hadde prøvd noe annet enn ID. F.eks Everydayminerals, Jane Iredale, Glo Minerals. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Du kan bruke mineralfoundation, men jeg hadde prøvd noe annet enn ID. F.eks Everydayminerals, Jane Iredale, Glo Minerals. Har du god greie på de forskjellige merkene? Konsistensen, hvordan de ligger på huden etc. Jeg ønsker meg porselenshud... ;-) 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Vet du hvem som selger merket ID? Kunne tenke meg å prøve :-) Nei, jeg vet faktisk ikke. men du får dem hos hudpleiesalonger osv. Forsøk et lite prøve sett først så får du ihvertfall sett om det er noe du kan tenke deg. Jeg har forsøkt mye men jeg har aldri vært så fornøyd som jeg er med ID, men det er smak og behag .. 0 Siter
Gjest Vil bli penere Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Du kan bruke mineralfoundation, men jeg hadde prøvd noe annet enn ID. F.eks Everydayminerals, Jane Iredale, Glo Minerals. Hva er dårlig med ID da? 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1235678645' post='4099907] Har du god greie på de forskjellige merkene? Konsistensen, hvordan de ligger på huden etc. Jeg ønsker meg porselenshud... ;-) jeg tror det aller viktigste er å bruke gode hudpleieprodukter under. Har man veldig tørr hud blir det vanskeligere å få pent uansett. Til tørr hud passer løst pudder best, og til fetere hud kan man bruke presset foundation. Mange liker ID, men jeg tror mest det er fordi de ikke har prøvd annet, og hudpleieren overtaler dem. Det finnes maaange merker på nett, og det er som oftest renere sminke enn ID. Hvis du søker på google kommer det nok opp masse treff ) Lurer du på noe konkret kan du jo spørre, kanskje jeg kan svare ) jeg er ikke noen ekspert, men har prøvd en del merker. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Hva er dårlig med ID da? Mange liker ID, men vet også ganske mange som ikke tåler det. Det er ikke så rent som man skal ha det til. Inneholder mye av et stoff som heter bismuth. Mange klør av det. Men man må jo selvfølgelig bare prøve ut om man vil det. ) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Nei, jeg vet faktisk ikke. men du får dem hos hudpleiesalonger osv. Forsøk et lite prøve sett først så får du ihvertfall sett om det er noe du kan tenke deg. Jeg har forsøkt mye men jeg har aldri vært så fornøyd som jeg er med ID, men det er smak og behag .. Hvilke andre merker har du prøvd? Bare nysgjerrig ;O) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Du kan bruke mineralfoundation, men jeg hadde prøvd noe annet enn ID. F.eks Everydayminerals, Jane Iredale, Glo Minerals. Jane Iredale er veldig bra!! Det har jeg brukt i mange år men synes det er litt mere stress å få tak i enn ID derfor har jeg gått over til det. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 26. februar 2009 Skrevet 26. februar 2009 Mamma er 50år og jeg har fått henne til å bruke ID og det ser kjempe bra ut. Så kjør på Forresten så er ID veldig mye billigere på ebay. 0 Siter
thesweed Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Ser du har fått litt forskjellighe svar her... Som du kanskje skjønner er smaken som baken og alle har vel forskjellige favoritter... Mitt råd, prøv deg frem... De fleste merker har "prøver" ihvertfall på utsalgsstedene så du kan teste litt... Selv har jeg bare prøvd Loreal (kjempelurt at børsten er i lokket!), Isadora og ID, og bruker nå Loreal fast. Syns ikke at hverken isadora eller id dekket uren hud spesielt bra, og isadoran ble lett skjoldete (kan ha kjøpt litt feil fargenyanse....) loreal derimot dekker perfekt, og man kan ikke se at man har på sminke.... Leser derimot her at visse ikke er fornøyde med "billigmerker" som loreal osv. men jeg vil alikevel anbefale deg å prøve deg frem til din egen favoritt... Og skulle det bli ett av "billigmerkene" er vel det bra bra.. Her jeg bor i Sverige koster det over 400kr for en 9ml. boks med id... Det syns jeg er litt vel drøyt... Lykke til! 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Hvilke andre merker har du prøvd? Bare nysgjerrig ;O) Jeg har vært borti merker som Elizabeth Arden, Dior, Kanèbo (som faktisk er bra), Helena Rubinstein, Laura Mercier, L`Oreal jeg husker ikke alle. Omsider landet på mineral pudderet til ID. Av mineralpudder synes jeg de billig utgavene har vært forferdelige og riktignok koster en krukke mye men man har den jo i månedsvis så sånn sett går det jo opp i opp. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.