Gå til innhold

FU: Brunost

Anbefalte innlegg

Skrevet

''julebrød''

Hva er julebrød - det vi "andre" kaller julekake?

Er du trønder? Stusser alltid over trønderes som kaller kake for brød og brød for kake. Mener å huske jeg har blitt tilbudt en "kak'skiv", elns, skjønte overhodet ikke hva de mente første gang!

Jeg er bergenser :o)

Har ikke dere julebrød og julevørterbrød i butikkene i juletider? Ser ut som brød, smaker søtt og litt bolleaktig. Begge deler er med rosiner, og julebrødene har sukat i seg (fysj), mens i julevørterbrødene er det en dæsj vørterøl. Mmmm!

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• Lillemus

7

• Lotte :o)

7

• candyqueen_83

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Julekake eller julebrød:

http://4.bp.blogspot.com/_oFaKQ2mjHJQ/R3Fy7WdLl3I/AAAAAAAAAvc/UZ1WST-wPcA/s400/12+julekake.jpg

Julebrød kan vel også, mest blandt de aldre kanskje?; være alskens småkaker, de kalles også gjerne småbrød. :o) Men ei brødskive kalles gjerne ei kakskiv ja. Ikke lett for en som kommer utenfra kanskje? :o)

Jeg tenkte på julebrød formet som brød, men det smaker kanskje det samme?

Skrevet

Jeg tenkte på julebrød formet som brød, men det smaker kanskje det samme?

Julebrød / julekake skal se ut som en kjempestor hvetebolle med rosiner og sukat - det skal da ikke ha brødform! :o)

Skrevet

Julebrød / julekake skal se ut som en kjempestor hvetebolle med rosiner og sukat - det skal da ikke ha brødform! :o)

Alt vi får i butikkene her før jul har brødform i alle fall :o) Når jeg lager vørterbrød lager jeg det som på bildet du la ut, men her i vest er det brødformede julebrød som dominerer i jula :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...