Gå til innhold

bmi på 12

Anbefalte innlegg

Gjest imzedimze
Skrevet

Til ett eller annet livsviktig organ svikter...

går det an å ha bmi på12 av natur? å være frisk?

Skrevet

går det an å ha bmi på12 av natur? å være frisk?

Snakker du om en voksen person så regnes en BMI på under 18.5 som undervektig. Og det er langt fra 18.5 til 12. Man kan sikkert ha en BMI på 16 og være frisk og rask, men 12!!! NEI!

Gjest imzedimze
Skrevet

Snakker du om en voksen person så regnes en BMI på under 18.5 som undervektig. Og det er langt fra 18.5 til 12. Man kan sikkert ha en BMI på 16 og være frisk og rask, men 12!!! NEI!

er ei på nett som påstår søstra hennes har bmi på 12 og liksom er helt frisk, men har mistanke om at hun kanskje ikke snakker sannheten... :P

Skrevet

er ei på nett som påstår søstra hennes har bmi på 12 og liksom er helt frisk, men har mistanke om at hun kanskje ikke snakker sannheten... :P

Jeg gjetter på at søstra er et barn og da kan man ikke bruke den vanlige bmi-kalkulatoren. 128 cm / 20 kg gir en bmi på 12,2 og selv om det er et meget slankt barn så er det ikke dødelig magert akkurat. :o)

Med en vanlig kalkulator og et voksent menneske tilsier det at jeg på 152 cm skulle veid 28 kg og det sier seg selv at det ikke er mulig å være sunn og frisk med en slik vekt for meg.

Skrevet

Jeg gjetter på at søstra er et barn og da kan man ikke bruke den vanlige bmi-kalkulatoren. 128 cm / 20 kg gir en bmi på 12,2 og selv om det er et meget slankt barn så er det ikke dødelig magert akkurat. :o)

Med en vanlig kalkulator og et voksent menneske tilsier det at jeg på 152 cm skulle veid 28 kg og det sier seg selv at det ikke er mulig å være sunn og frisk med en slik vekt for meg.

Nesten så jeg synes det er i tynneste laget for et barn også.

Sønnen min er vel 155-156, og veier vel ca 37 kilo (litt usikker). Det gir en bmi på 15, og han er temmelig smal og tynn han, uten å være mager.

Skrevet

Nesten så jeg synes det er i tynneste laget for et barn også.

Sønnen min er vel 155-156, og veier vel ca 37 kilo (litt usikker). Det gir en bmi på 15, og han er temmelig smal og tynn han, uten å være mager.

Bmi skal ikke brukes før man er utvokst, men han høres veldig tynn ut ja.

Skrevet

Bmi skal ikke brukes før man er utvokst, men han høres veldig tynn ut ja.

Ja, jeg vet det ikke gjelder for barn:-)

Junior har i årevis typisk vært godt over 50-percentilen for høyde, og røffli akkurat på 50-percentilen på vekt, så han er tynn, men ikke for tynn:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...