Gå til innhold

FRP = 29,4%

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal stemme FRP til høsten, og er stollt over det.

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke synes at den regjeringen som sitter nå, har gitt meg og min fam. noen fordeler.

''Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke synes at den regjeringen som sitter nå, har gitt meg og min fam. noen fordeler.''

Dette er vel en typisk uttalelse fra en FRP-velger:-) "Meg og mitt og mine fordeler." Politikk er så mye mer enn det som foregår i vår egen navle.

• Svar 132
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• Mrs D

9

• Colette

8

• hidi, the scorpion

7

Aliza1365380759
Skrevet

Nei, jeg stemmer ikke Frp, og kommer aldri til å gjøre det heller.

Skrevet

Hvilken fordeler mener du at du og dine burde hatt?

"Fred, frihet og alt gratis", tenker jeg nok h*n ønsker seg ;-)

Skrevet

Skal stemme FRP til høsten, og er stollt over det.

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke synes at den regjeringen som sitter nå, har gitt meg og min fam. noen fordeler.

''Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke synes at den regjeringen som sitter nå, har gitt meg og min fam. noen fordeler.''

Hehe,- den var jo litt vittig...

Jeg skal heller ikke stemme på denne regjeringen (men ikke FrP heller!) synes de har tabbet seg en del ut, og jeg er ofte ikke enig i deres løsninger....men,- det har ikke noe med mine personlige fordeler å gjøre!

hidi, the scorpion
Skrevet

Det sier noe om nordmenn.

Landet består av rundt 4.5 millioner innbyggere. Til tross for dette lave tallet selger Se og Hør rundt 1 million blader i uka.

Samtidig øker et fremmedfientlig parti sin oppslutning - nærmest utelukkende pga sin fremmedfientlighet - markant som følge av såpass generaliserende uttalelser at det nærmer seg rasisme - hårreisende uttalelser 1/3 av landets innbyggere sitter og nikker anerkjennende til, uttalelser som skaper et voldsomt "oss mot dem"-bilde, og således skader integreringa enormt.

Jeg er ikke spesielt stolt av å være nordmann, for dette er ikke bare et par idioter. Det nærmer seg 1/3 av befolkninga.

Man blir ikke mildere stemt når man leser dette;

http://www.fvn.no/nyheter/innenriks/article651813.ece

Aliza1365380759
Skrevet

Er vel de tre store og viktige tingene her i livet tenker jeg - billig røyk, billig alkohol, og billig bensin! ;-)

Skrevet

Man blir ikke mildere stemt når man leser dette;

http://www.fvn.no/nyheter/innenriks/article651813.ece

Hva som er så galt i det innlegget der skjønner ikke jeg. Man kan fint være enig i at norske statsborgere skal kunne norsk, og at innvandrere i Norge skulle ha interesse av å lære norsk uten at det nødvendigvis har noe med FRP-politikk å gjøre. FRP vil ikke ha folk inn i landet pga hudfarge og trosretning, det er noe helt annet enn krav om at alle i Norge skal kunne språket.

Skrevet

Er vel de tre store og viktige tingene her i livet tenker jeg - billig røyk, billig alkohol, og billig bensin! ;-)

LOL

Skrevet

Hva som er så galt i det innlegget der skjønner ikke jeg. Man kan fint være enig i at norske statsborgere skal kunne norsk, og at innvandrere i Norge skulle ha interesse av å lære norsk uten at det nødvendigvis har noe med FRP-politikk å gjøre. FRP vil ikke ha folk inn i landet pga hudfarge og trosretning, det er noe helt annet enn krav om at alle i Norge skal kunne språket.

"FRP vil ikke ha folk inn i landet pga hudfarge og trosretning,"

Hmm jeg kan ikke huske noen gang å ha lest eller hørt at FRP ikke vil ha folk inn i landet _pga_ hudfarge.

Skrevet

Det sier noe om nordmenn.

Landet består av rundt 4.5 millioner innbyggere. Til tross for dette lave tallet selger Se og Hør rundt 1 million blader i uka.

Samtidig øker et fremmedfientlig parti sin oppslutning - nærmest utelukkende pga sin fremmedfientlighet - markant som følge av såpass generaliserende uttalelser at det nærmer seg rasisme - hårreisende uttalelser 1/3 av landets innbyggere sitter og nikker anerkjennende til, uttalelser som skaper et voldsomt "oss mot dem"-bilde, og således skader integreringa enormt.

Jeg er ikke spesielt stolt av å være nordmann, for dette er ikke bare et par idioter. Det nærmer seg 1/3 av befolkninga.

Bra skrevet!

(og hei forresten)

Skrevet

Nei, jeg tilhører vel heller dem som sier at jeg flytter fra landet hvis Siv Jensen blir statsminister.

Frp vet akkurat hva de skal gjør når meningsmålingene går dårlig. Da er det bare å appellere til fremmdhatet, så ordner det seg igjen.

Det kom ikke som noen stor overraskelse. Det er bare å ta en titt på Tv's "glimrende debattprogram" Tabolid, og så ser man plustelig alle de "intelligente" meningene som strømmer inn fra folket...Senest i går kveld da det var snakk om press på politikere/Storbergets sykdom, så var det jo opp til flere som mente at ingen har vært så plaget som Siv og Carl:-(

''så var det jo opp til flere som mente at ingen har vært så plaget som Siv og Carl:-(''

Ikke overraskende, all den tid Carl I & Siv & Co hele tida drar den samme regla om stakkars Frp som folk bare er ute etter å "ta" hver gang det blir argumentert mot dem...

Gjest bærum 39
Skrevet

Bedre skoler, billigere SFO, SFO er dyrere enn en bhg. plass. Bedre sykehus, og bedre tjenester for eldre som trenger hjelp. Vi har foreldre som er pleietrengende, og kan ikke se at vi har fått noen fordeler ved å stille opp, for å hjelpe til. Det eneste en oppnår ved å hjelpe til, er å bli utslitt. Ingen ekstra fri/sykedager for å følge opp sine pleietrengende foreldre. Familier med sykdom, sliter daglig for å finne ut av hvilke krav og regler som gjelder. det er utrolig slitsomt å måtte "mase" for å få krav på sine rettigheter.

Dette er noe av det jeg tenker rundt det at denne regjeringen ikke har gitt meg noen fortrinn på den hverdagen vi lever i.

Det at mine foreldre er pleietrengende skyldes kreft, svulst på hjernen, og svulst i tykktarmen. Ingen av disse kreft typene er selvpåført. De har aldri røkt eller spist spesiellt usunnt.

Jeg sier ikke at FRP er løsningen til alt, men Jens får ikke min stemme ei eller Erna. Jeg er ikke opptatt av billigere barnehager, mat i skolen, og likhet for alle. Jeg er opptatt av at jeg selv skulle kunne bestemme litt mere over min hverdag, og dag blir jeg styrt av en "diktatorstat", jeg har lite eller ingen mulighet til å påvirke min hverdag, og det er jeg mildt sagt veldig frustrert over.

hidi, the scorpion
Skrevet

''uten at det nødvendigvis har noe med FRP-politikk å gjøre''

Folk som leser dette vil jo bare bli mer enig med FrP, skjønner du ikke det?

Skrevet

Jeg velger å være optimist, og ser på dette kun som dårlige spørreundersøkelser.

Å få FrP i styringa vil være en ren katastrofe for Norge, og selv om de ikke vil sitte i lang tid om de skulle bli valgt, så er det utrolig hva de kan få kødda til.

Jeg velger å tro at vi ikke er så ubegripelig dumme i dette landet at vi lar FrP komme til makta når vi er ved valgdagen.

''Å få FrP i styringa vil være en ren katastrofe for Norge, og selv om de ikke vil sitte i lang tid om de skulle bli valgt, så er det utrolig hva de kan få kødda til.''

Enig med deg i det.

''Jeg velger å tro at vi ikke er så ubegripelig dumme i dette landet at vi lar FrP komme til makta når vi er ved valgdagen.''

Tja, neimen om jeg vet. Jeg kjenner noen ihuga frp-tilhengere, som typisk er dem som ville blitt rammet verst av frp's ønske om nedbygging av velferdsstaten. Dette er folk som i litt for stor grad kjøper argumentene om at de skal bestemme selv over sitt liv ("skal Jens Stoltenberg bestemme hvordan du skal passe på ungene dine??"), uten at de skjønner at muligheten til å "bestemme selv" vil kunne bli kraftig redusert når de økonomiske forutsetningene ikke lenger er de samme.

Mange tar det dessverre for gitt at man skal kunne ha frp-politikk og samtidig nyte like godt av velferdsgodene vi har i dag.

Skrevet

''så var det jo opp til flere som mente at ingen har vært så plaget som Siv og Carl:-(''

Ikke overraskende, all den tid Carl I & Siv & Co hele tida drar den samme regla om stakkars Frp som folk bare er ute etter å "ta" hver gang det blir argumentert mot dem...

He..he....Nei, ikke overraskende:-) For ikke å snakke om hvilket ansvar de har i den daglige driften av Norge....Klart det tærer på kreftene...Og for ikke å snakke om at de alltid blir avbrutt i debatter og aldri får snakke ferdig :-)

Skrevet

Bedre skoler, billigere SFO, SFO er dyrere enn en bhg. plass. Bedre sykehus, og bedre tjenester for eldre som trenger hjelp. Vi har foreldre som er pleietrengende, og kan ikke se at vi har fått noen fordeler ved å stille opp, for å hjelpe til. Det eneste en oppnår ved å hjelpe til, er å bli utslitt. Ingen ekstra fri/sykedager for å følge opp sine pleietrengende foreldre. Familier med sykdom, sliter daglig for å finne ut av hvilke krav og regler som gjelder. det er utrolig slitsomt å måtte "mase" for å få krav på sine rettigheter.

Dette er noe av det jeg tenker rundt det at denne regjeringen ikke har gitt meg noen fortrinn på den hverdagen vi lever i.

Det at mine foreldre er pleietrengende skyldes kreft, svulst på hjernen, og svulst i tykktarmen. Ingen av disse kreft typene er selvpåført. De har aldri røkt eller spist spesiellt usunnt.

Jeg sier ikke at FRP er løsningen til alt, men Jens får ikke min stemme ei eller Erna. Jeg er ikke opptatt av billigere barnehager, mat i skolen, og likhet for alle. Jeg er opptatt av at jeg selv skulle kunne bestemme litt mere over min hverdag, og dag blir jeg styrt av en "diktatorstat", jeg har lite eller ingen mulighet til å påvirke min hverdag, og det er jeg mildt sagt veldig frustrert over.

Og stemmer du FrP så får foreldrene dine mindre hjelp med mindre de er rike, kan gå til private spesialister og betale for sykehusopphold.

Skrevet

Så du tror virkelig på at Frp vil skape en bedre velferdsstat? Hvordan skal de gjøre det?

Du må nok satse på å skaffe deg dyre forsikringsordninger, hvis du skal ha mulighet til å opprettholde de godene du er vant med i dag, i så fall. Hvis du har råd til det- så er det jo en fin løsning.

Gjest bærum 39
Skrevet

Så du tror virkelig på at Frp vil skape en bedre velferdsstat? Hvordan skal de gjøre det?

Du må nok satse på å skaffe deg dyre forsikringsordninger, hvis du skal ha mulighet til å opprettholde de godene du er vant med i dag, i så fall. Hvis du har råd til det- så er det jo en fin løsning.

Frihet til å velge, idag har en ikke noe frihet. Ja, jeg har økonomi til å ordne meg på egenhånd for meg og min fam.

Gjest bærum 39
Skrevet

Og stemmer du FrP så får foreldrene dine mindre hjelp med mindre de er rike, kan gå til private spesialister og betale for sykehusopphold.

Ap, har ikke gitt meg noen lettere hverdag, og jeg er sikker på at hadde Ap gitt litt mere frihet til å velge ville min hverdag ha vært mye lettere. For meg personlig dreier ikke dette seg om penger, men om frihet til å velge hva som er best for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...