Gå til innhold

FRP = 29,4%

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ap, har ikke gitt meg noen lettere hverdag, og jeg er sikker på at hadde Ap gitt litt mere frihet til å velge ville min hverdag ha vært mye lettere. For meg personlig dreier ikke dette seg om penger, men om frihet til å velge hva som er best for meg.

Hvem er det som hindrer deg i velge hvis du har økonomi til å velge de løsningene du selv ønsker?

• Svar 132
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• Mrs D

9

• Colette

8

• hidi, the scorpion

7

Skrevet

Ap, har ikke gitt meg noen lettere hverdag, og jeg er sikker på at hadde Ap gitt litt mere frihet til å velge ville min hverdag ha vært mye lettere. For meg personlig dreier ikke dette seg om penger, men om frihet til å velge hva som er best for meg.

Da er nok researchen din for dårlig. Dersom du ikke har behov for offetnlig støtte står du fritt til å velge fritt både på pleie-, skole- og barnehagefronten.

Skrevet

Det sier noe om nordmenn.

Landet består av rundt 4.5 millioner innbyggere. Til tross for dette lave tallet selger Se og Hør rundt 1 million blader i uka.

Samtidig øker et fremmedfientlig parti sin oppslutning - nærmest utelukkende pga sin fremmedfientlighet - markant som følge av såpass generaliserende uttalelser at det nærmer seg rasisme - hårreisende uttalelser 1/3 av landets innbyggere sitter og nikker anerkjennende til, uttalelser som skaper et voldsomt "oss mot dem"-bilde, og således skader integreringa enormt.

Jeg er ikke spesielt stolt av å være nordmann, for dette er ikke bare et par idioter. Det nærmer seg 1/3 av befolkninga.

Men synes du det er så veldig rart egentlig? Det er ikke bare nordmenns skyld i at det er slik, du er veldig ensporet nå.

Skal integreringen bli bedre så må innvandrere også ta sitt tak, men når vi leser blant annet at innvandrere utgjør 40 % av kriminaliteten, så er det ikke rart at folk blir både skremt, fortvilet, forbannet, osv.Dette er svært mye i forhold til antallet.

Når det leses om gjenger og oppgjør og fandens oldemor, så synes jeg faktisk ikke det er rart. Ikke kan noen si noe heller for da er vi rasister.

Det er synd det er slik, men samtidig må vi skjønner hvorfor det er slik også.

Skrevet

Skal stemme FRP til høsten, og er stollt over det.

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke synes at den regjeringen som sitter nå, har gitt meg og min fam. noen fordeler.

''Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke synes at den regjeringen som sitter nå, har gitt meg og min fam. noen fordeler.''

*LOL* En typisk FrP-uttalelse ;-P

(sorry, kunne ikke dy meg ;-))

Skrevet

Frihet til å velge, idag har en ikke noe frihet. Ja, jeg har økonomi til å ordne meg på egenhånd for meg og min fam.

Kan jeg spørre deg om noe? Har du unger i barnehagealder?

Skrevet

Hvem er det som hindrer deg i velge hvis du har økonomi til å velge de løsningene du selv ønsker?

Ingen hindrer meg, vi betaler selv fra egen lomme idag for å kunne gi våre foreldre det beste for den tiden de har igjen. Det som er problemet er jo at jeg allerede har betalt for ett tilbud, som ikke er godt nok. Er det rett og rimelig at en skal betale dobbelt opp, bare fordi en har økonomi til å gjøre sin hverdag lettere? Jeg betaler nok i skatt, og jeg betaler min skatt med glede, men da forventer jeg også at ting skal være likt for alle, og idag er det ikke det. Jeg er for frihet til å velge, men ikke frihet til å betale dobbelt opp, for en tjeneste en kun bruker en gang.

Skrevet

Frihet til å velge, idag har en ikke noe frihet. Ja, jeg har økonomi til å ordne meg på egenhånd for meg og min fam.

Hva med de som ikke har økonomi til dette?

Skrevet

Jeg er aktivt medlem av Ap., så nei jeg stemmer ikke Frp. Jeg tror ikke at de vinner noen seier til høsten, og jeg tror overhodet ikke at Siv Jensen noen sinne blir statsminister.

Gud forby! ;-)

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal stemme, og om jeg skal stemme.

Men jeg vil vurdere FRP ja. Mest pga innvandringen, og at de faktisk setter foten ned for denne islamiseringen av Norge.

:0)

Gjest bærum 39
Skrevet

Kan jeg spørre deg om noe? Har du unger i barnehagealder?

Nei, de er 8 og 9 år. Når eldstemann begynnt i bhg. betalt vi kr. 4200,. pr. mnd i Oslo kommune. Siste regning var på Kr. 3500 pr. mnd. SFO koster kr. 2200,. pr. mnd, og blir kun brukt ett par timer i uken.

Skrevet

"FRP vil ikke ha folk inn i landet pga hudfarge og trosretning,"

Hmm jeg kan ikke huske noen gang å ha lest eller hørt at FRP ikke vil ha folk inn i landet _pga_ hudfarge.

Du tror vel ikke de ville tort å si det høyt? ;)

Skrevet

Men jeg vil vurdere FRP ja. Mest pga innvandringen, og at de faktisk setter foten ned for denne islamiseringen av Norge.

Kjøp VG idag og les om dette. Veldig bra reportasje som gir et litt mer nyansert syn på debatten :)

Skrevet

Kjøp VG idag og les om dette. Veldig bra reportasje som gir et litt mer nyansert syn på debatten :)

Takk for tipset! Kan hende jeg gjør det. Jeg har ikke peiling på politikk, har bare inntrykk av at de lyver like mye alle mann...

Og innvandringspolitikken kommer til å være avgjørende for meg og min stemme i år, tror jeg...

Gjest bærum 39
Skrevet

Hva med de som ikke har økonomi til dette?

Da får de benytte seg av de tilbudene som eksistere idag. De er jo iflg. Ap akkurat passe for hvermansen. Jeg ønsker frihet til å velge hva som er best for meg og mine.

Gjest Elextra
Skrevet

Gosh. Faller du for den enkle argumentasjonen?

Skrevet

Gosh. Faller du for den enkle argumentasjonen?

Jeg har ikke bestemt meg, eller satt meg inn i noe. Bare fått med meg noe i media.

Så vi får se hvem jeg faller for når den tid kommer.

;0)

Skrevet

Takk for tipset! Kan hende jeg gjør det. Jeg har ikke peiling på politikk, har bare inntrykk av at de lyver like mye alle mann...

Og innvandringspolitikken kommer til å være avgjørende for meg og min stemme i år, tror jeg...

Løgner er det nok fra begge sider, men debatten blir lett ganske unyansert når media (selvsagt) helst går for de mest oppsiktsvekkende uttalelsene. Jfr. saken om Halalmat i fengselet i Skien osv., så har FrP virkelig kommet med alvorlige løgner. Dessuten er det intervjuer av mange muslimer som kommer med egne meninger mht hijab i politiet, kjønnsdelt svømmeundervisning, om det å følge norsk lov osv. Når man leser her, så skjønner man at de fleste muslimer ikke er så fryktelig langt unna oss mht meninger.

Problemet er at så mange nordmenn skriker opp og lar seg lure av medieskapt problematikk. Det er ikke verre enn at alle i Norge må følge norsk lov - ferdig med det! Dette er nok også de fleste muslimer helt enige i :)

Skrevet

Da får de benytte seg av de tilbudene som eksistere idag. De er jo iflg. Ap akkurat passe for hvermansen. Jeg ønsker frihet til å velge hva som er best for meg og mine.

Men dersom du får det som passer best for deg og dine, så vil jo ikke de andre få det som passer best for seg og sine?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...