Gå til innhold

Jeg greier ikke å sove

Anbefalte innlegg

Gjest Søvnløs og trøtt
Skrevet

Jeg driver med noen studier og jobber free lance inn i mellom. Jeg har ikke fått noen oppgaver i det siste, og jeg greier ikke å konsentrere meg om studiene. Jeg sover ikke ordentlig og da greier jeg ingenting om dagen. Sov nesten ingenting forrige natt og sov så en del på dagen i går. Tok noen vinglass i går kveld og trodde at jeg ville sove, men sov bare to timer. Har ikke greid å sovne idag selvom jeg er trøtt. Jeg har sovepiller, men vil ikke bruke dem nå for da sover jeg i flere timer og våkner i kveld.

Jeg blir så urolig, deprimert og anspent av dette. Skulle kanskje skrevet dette på psykiatri, men føler ikke at jeg er syk. Vet ikke hva jeg vil med innlegget heller siden ingen kan gi meg gode råd i denne situasjonen. Sola skinner og jeg sitter i pysjen fremdeles. har ikke engang dusjet i dag.

Skrevet

Å sove på dagen ødelegger ofte nattesøvn.

Alkohol gjør at du sovner, men at du vokner igjen. (Altså ingen god løsning)

Gå deg en god tur i kveld. Avslutt med en time eller to foran TV'n eller med en bok. Da sovner du nok godt i kveld. (Om du ikke har sovet på dagen i dag også da....)

Det er også viktig å stå opp på morgenen. Å sove halve dagen gjør også at det blir vanskeligere å sovne på kvelden.

Alt dette er vel egentlig helt logisk men noen ganger litt vanskelig å se:-)

Gjest søvnløs og trøtt
Skrevet

Å sove på dagen ødelegger ofte nattesøvn.

Alkohol gjør at du sovner, men at du vokner igjen. (Altså ingen god løsning)

Gå deg en god tur i kveld. Avslutt med en time eller to foran TV'n eller med en bok. Da sovner du nok godt i kveld. (Om du ikke har sovet på dagen i dag også da....)

Det er også viktig å stå opp på morgenen. Å sove halve dagen gjør også at det blir vanskeligere å sovne på kvelden.

Alt dette er vel egentlig helt logisk men noen ganger litt vanskelig å se:-)

Jeg sovnet på ettermiddag, var oppe en liten stund sent på kvelden. sovnet igjen og svo til kl. 9. Alt dette med hjelp av sovemediniser. Hadde aldri fått med meg innhold i en film, men jeg var utenfor døra en liten stund. Dette har gjort meg godt. Jeg er nummen i kroppen og må ta det med ro litt før jeg begynner på alle mine gjøremål.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...