Gå til innhold

Vin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drikker så og si aldri. Det har sine årsaker. Men når jeg leser her inne, så ser jeg at mange virkelig koser seg med et glass eller to. Jeg ser for meg at en kansje kan klare å slappe av litt, også da. Og, skal det ikke være godt for hjertet også?

Jeg har smakt på det. Men jeg synes det er surt. Beskt. Er det bare en vanesak?

Med det samme; finnes det vin som er litt 'søtere' (ikke så sur/besk)? Har du isåfall et forslag?

*Sverigetur i morgen*

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• Colette

8

• AneM1365380603

8

• Dorthe

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du kan jo kjøpe en likør. De er til tider veldig søte. Fåes i "alle" styrker.

Ellers er vel champagne søtere enn hvit og rød vin...

Gjest xbellax
Skrevet

Medinè, Blossom Hill, Paul Masson og Casillero del Diablo er alle "lette" og milde, gode for nybegynnere. Dette er rødvin, hvitvin har jeg ingen anelse om.

Skrevet

Prøv en søt hvitvin :)

Ja, vindrikking er en vanesak - spesielt rødvin skal en smake flere ganger før en lærer seg å _nyte_ vinen.

Skrevet

Du kan jo kjøpe en likør. De er til tider veldig søte. Fåes i "alle" styrker.

Ellers er vel champagne søtere enn hvit og rød vin...

Uggh.. Likør!

Joda, den kan jeg forsåvidt kose meg med, som i et pittelite glass sammen med kaffe etter god mat, men ikke helt som en enkeltstående sak for kveldskos..

Forøvrig så tok det meg et par år og bli vinelsker, man må smake seg fram litt, samt venne seg til.

Gjest vin-nei takk(yuk!)
Skrevet

vodka funker mye bedre,og smaken velger man selv:P spørs hva man søker i drikken da.er vel ikke negativt for hjertet med sunne juicer å blande ut med??blåbær,tranebær,druer etcetc...

selv synes jeg vin smaker dritt,enten de er sure eller søte,tørre eller friske...(men hvitvin er minst vondt,hvis jeg MÅ velge...men det slipper jeg jo)

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Prøv en hvitvin som heter Blue Angel. Nydelig synes de som liker viner som ikke er sure. Ellers liker de fleste Blue Non, også hvitvin.

AneM1365380603
Skrevet

Prøv en hvitvin som heter Blue Angel. Nydelig synes de som liker viner som ikke er sure. Ellers liker de fleste Blue Non, også hvitvin.

''Ellers liker de fleste Blue Non, også hvitvin.''

Den minner meg om en flørt jeg hadde. Han serverte alltid denne vinen, men i gullvariant. Det var masse "gullflak" i den.

Skrevet

Portvin!

Eller sherry eller tokajer.

Portvin er skikkelig godt, nå føler jeg meg som en gammel dame når jeg sier det :o)

mil1365380270
Skrevet

Portvin er skikkelig godt, nå føler jeg meg som en gammel dame når jeg sier det :o)

Mmmm..., men en madeira eller en sherry er enda bedre .. Polet i morgen ;-)

Skrevet

Vi hadde en liten osteaften nylig, og koste oss da med portvin til, og det var utrolig godt.-)

Skrevet

Vi hadde en liten osteaften nylig, og koste oss da med portvin til, og det var utrolig godt.-)

Jeg kan ikke fordra vin av noe slag:-( Mener dere virkelig at dere drikker vin pga av den gode smaken, og ikke pga av den behagelige rusen den gir? :-)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg kan ikke fordra vin av noe slag:-( Mener dere virkelig at dere drikker vin pga av den gode smaken, og ikke pga av den behagelige rusen den gir? :-)

Jeg synes noen vinsorter smaker kjempegodt :) Jeg drikker ikke hva som helst.

Jeg er forresten også veldig glad i cognac :)

Skrevet

Jeg synes noen vinsorter smaker kjempegodt :) Jeg drikker ikke hva som helst.

Jeg er forresten også veldig glad i cognac :)

He..he..Jeg drikker aldri noe sterkere enn pils :-)

Gjest xbellax
Skrevet

Du må øve deg mer! ;-)

AneM1365380603
Skrevet

He..he..Jeg drikker aldri noe sterkere enn pils :-)

Nå tenkte jeg at du kanskje er avholds :) Pils er også godt, men jeg drikker det ikke så ofte utenom sommeren.

Jeg likte ikke vin før jeg ble voksen. Jeg og venninna mi supet endel av dunken til mora med hjemmelaga vin i tenårene. Tror jeg fikk nok for noen år :-/ Den dag i dag blir jeg kvalm av lukten av hjemmelaga...

Skrevet

Nå tenkte jeg at du kanskje er avholds :) Pils er også godt, men jeg drikker det ikke så ofte utenom sommeren.

Jeg likte ikke vin før jeg ble voksen. Jeg og venninna mi supet endel av dunken til mora med hjemmelaga vin i tenårene. Tror jeg fikk nok for noen år :-/ Den dag i dag blir jeg kvalm av lukten av hjemmelaga...

Nei, jeg er ikke avholds. Men liker ikke sprit og vin.

He..he..jeg husker godt diverse prøvesmaking på alt mulig opp gjennom årene:-) Og resultatet ble ikke alltid like bra, nei...Den dag i dag blir jeg fortsatt kvalm av lukten av gin og tonic. Og det begynner å bli noen år siden jeg drakk meg full på det på skoletur på danskebåten :-)

Skrevet

Åja!! :-)

Skrevet

Åja!! :-)

Er du sikker på at du er helt ærlig nå ? :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...