Gjest Shira :o) Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Hvitvin som heter Dr Loosen er en søt vin. Jeg synes den er god, jeg liker ikke sure viner. Denne er veldig god synes jeg: http://winegeeks.com/images/250/1088_250.jpg 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Nei, jeg er ikke avholds. Men liker ikke sprit og vin. He..he..jeg husker godt diverse prøvesmaking på alt mulig opp gjennom årene:-) Og resultatet ble ikke alltid like bra, nei...Den dag i dag blir jeg fortsatt kvalm av lukten av gin og tonic. Og det begynner å bli noen år siden jeg drakk meg full på det på skoletur på danskebåten :-) Uff.. Jeg har også drukket meg full på diverse. Bl annet pleide jeg å kjøpe Apollo eller Vargtass. Dagen etter hadde jeg dundrende hodepine. Drinker holder jeg meg langt unna nå, men av en eller annen grunn synes jeg cognac er godt. Jeg husker jeg var skikkelig syk en gang etter å ha drukket opp nesten hele Apolloflaska alene. Jeg har ikke smakt sorten siden. Liker du likører eller Irish coffee? 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 [quote name=Shira )' timestamp='1235778739' post='4100950] Hvitvin som heter Dr Loosen er en søt vin. Jeg synes den er god, jeg liker ikke sure viner. Denne er veldig god synes jeg: http://winegeeks.com/images/250/1088_250.jpg Den vinen der tror jeg at jeg brukte i matlagingen nylig, etter anbefaling fra polet. Det jeg ikke brukte i maten drakk jeg opp. Kjempegodt 0 Siter
morsan Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Er du sikker på at du er helt ærlig nå ? :-) Jepp! Foretrekker vin fremfor pils! 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Portvin! Kjøpte en nydelig portvin for ei lita stund siden, husker ikkje navnet (det var laaangt) men den var fra 1996 og kosta ca. 250.- på polet. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Den vinen der tror jeg at jeg brukte i matlagingen nylig, etter anbefaling fra polet. Det jeg ikke brukte i maten drakk jeg opp. Kjempegodt Her brukes den både i mat og som drikkevin. Jeg liker alle rieslingvinene til Dr Loosen. Det hender jeg kjøper andre hvitviner, men havner til stadig tilbake til denne. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Portvin er skikkelig godt, nå føler jeg meg som en gammel dame når jeg sier det ) Portvin høres ikke godt ut, men jeg har aldri smakt det.... Ikke som jeg vet i allefall. Hva er det laget av? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 Jepp! Foretrekker vin fremfor pils! Da trenger ikkje du pissoir ihvertfall! :-) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 27. februar 2009 Skrevet 27. februar 2009 [quote name=Shira )' timestamp='1235779085' post='4100955] Her brukes den både i mat og som drikkevin. Jeg liker alle rieslingvinene til Dr Loosen. Det hender jeg kjøper andre hvitviner, men havner til stadig tilbake til denne. Jeg er ikke så glad i hvitvin til vanlig, men denne var jo kjempegod! 0 Siter
Colette Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Uff.. Jeg har også drukket meg full på diverse. Bl annet pleide jeg å kjøpe Apollo eller Vargtass. Dagen etter hadde jeg dundrende hodepine. Drinker holder jeg meg langt unna nå, men av en eller annen grunn synes jeg cognac er godt. Jeg husker jeg var skikkelig syk en gang etter å ha drukket opp nesten hele Apolloflaska alene. Jeg har ikke smakt sorten siden. Liker du likører eller Irish coffee? Det er vel ikke bare jeg som har dårlige erfaringer, tydeligvis :-) Det verste jeg noen gang har hatt i meg var akevitt. Som jeg ble skjenket på. Huff og huff.... Jeg liker likør og irish coffe, men bare som godteri :-) 0 Siter
morsan Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Da trenger ikkje du pissoir ihvertfall! :-) ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Det er vel ikke bare jeg som har dårlige erfaringer, tydeligvis :-) Det verste jeg noen gang har hatt i meg var akevitt. Som jeg ble skjenket på. Huff og huff.... Jeg liker likør og irish coffe, men bare som godteri :-) Å, akevitt er godt!! :-) 0 Siter
Colette Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Da trenger ikkje du pissoir ihvertfall! :-) LOL:-) Men det trenger vel ikke du heller, Geir:-) Er ikke du avholdsmann? Synes du skal kutte ut tanken på pissoar - det lukter vondt bare jeg ser dem :-) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Jeg er ikke så glad i hvitvin til vanlig, men denne var jo kjempegod! Jepp. Litt for god noen ganger ;o) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Det er vel ikke bare jeg som har dårlige erfaringer, tydeligvis :-) Det verste jeg noen gang har hatt i meg var akevitt. Som jeg ble skjenket på. Huff og huff.... Jeg liker likør og irish coffe, men bare som godteri :-) Akevitt?? Usjamej.... Det kjennes ut som rein og litt seig vodka, og vodka drikker jeg ikke. Jeg har testa det til pinnekjøttet, men står over etter det Ja, likører og Irish coffe er som dessert å regne, så jeg orker kun litt. Det blir for søtt, men er godt med litt 0 Siter
Colette Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Å, akevitt er godt!! :-) Godt er det vel ikke, akkurat:-( Men det smaker jo ikke så mye etter det første glasset. Og det var det jeg fikk erfare denne kvelden. Alt var så morsomt, og kvelden var så fin - helt til det plutselig sa pang:-) Aldri mer, nei.... 0 Siter
Colette Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Akevitt?? Usjamej.... Det kjennes ut som rein og litt seig vodka, og vodka drikker jeg ikke. Jeg har testa det til pinnekjøttet, men står over etter det Ja, likører og Irish coffe er som dessert å regne, så jeg orker kun litt. Det blir for søtt, men er godt med litt Det smaker ikke godt, nei. Fysj a meg. Men det er ikke så mye alkohol som smaker godt- nettopp pga av alkoholinnholdet. Rusbrus kan være godt- men ikke i større mengder enn man drikker vanlig brus. Egentlig er jeg coca-coliker. I små iskalde bokser som jeg kjøper i brett like over svenskegrensa :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Mmmm..., men en madeira eller en sherry er enda bedre .. Polet i morgen ;-) Madeira er og godt ) 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Vi hadde en liten osteaften nylig, og koste oss da med portvin til, og det var utrolig godt.-) Det tror jeg på ) 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Portvin høres ikke godt ut, men jeg har aldri smakt det.... Ikke som jeg vet i allefall. Hva er det laget av? Fra Wikipedia Portvin er produsert av druer som er dyrket, og bearbeidet i Douro-regionen. Vinen som blir produsert blir deretter forsterket; tilsatt en Brandy eller et sterkt druebrennevin, for å avbryte gjæringsprosessen. Ved å gjøre dette økes alkoholgraden, og sødmen i vinen bevares. Den blir da søtere og mer alkoholsterk (ca 15-19%), derav betegnelsen «sterkvin». Vinen blir så lagret og modnet, ofte på fat, som igjen er lagret i "caves" (fra portugisisk og betyr kjeller). Deretter blir de på et senere tidspunkt tappet på flaske. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.