Gå til innhold

Vin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjekk bare at fruktigheten er større enn garvesyren, så er vinen som regel ganske søt ja.

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

9

• Colette

8

• AneM1365380603

8

• Dorthe

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Takker for alle forslag. Skal bli spennende å se hva jeg ender opp med ;o)

Skrevet

Godt er det vel ikke, akkurat:-( Men det smaker jo ikke så mye etter det første glasset. Og det var det jeg fikk erfare denne kvelden. Alt var så morsomt, og kvelden var så fin - helt til det plutselig sa pang:-) Aldri mer, nei....

he he...

Skrevet

Portvin er skikkelig godt, nå føler jeg meg som en gammel dame når jeg sier det :o)

Du trenger ikke føle deg gammel som sliker portvin! Det er helt nydelig. Særlig med en liten bit blåmuggost til. Men du liker ikke det, gjør du vel? :)

Skrevet

Da jeg begynte å drikke vin, starta jeg med billig, chilensk halvdårlig vin. Det var dumt. Jeg skjønner ikke at noen ikke anbefalte en god, lett italiener.

Prøv en Valpolicella til ca 120,- Da får du svært god vin.

Personlig liker ikke jeg søte hvitviner, derfor vil jeg heller anbefale deg en Petit Chablis.

Skrevet

Du trenger ikke føle deg gammel som sliker portvin! Det er helt nydelig. Særlig med en liten bit blåmuggost til. Men du liker ikke det, gjør du vel? :)

''Men du liker ikke det, gjør du vel? :)''

Vet det var Dorthe du svarte, men jeg svarer lell: Aner ikke! Og det av den enkle grunn at jeg er allergisk...

Skrevet

Da trenger ikkje du pissoir ihvertfall! :-)

Har du kjøpt pissoir nå?

Hvis ikke, så tenkte jeg at jeg kunne reklamere for det "nye" i pissoirverdenen. I stedet for vann, er det et lag med rapsolje i sluket der, og det gir ikke lukt i det hele tatt, mindre vannforbruk, og visstnok fungerer det veldig bra!!!!

Fant ikke noen link om akkurat det med rapsolje, men her er en med gummimembran som holder lukta borte: http://www.universitetsavisa.no/ua_lesmer.php?kategori=nyheter&dokid=47ab3e9020dc83.59923908

Skrevet

Madeira er og godt :o)

Jeg fordrakk meg nesten litt på det da en venninne og jeg var på Madeira som 17-åringer. Vi fant noen kuuule flasker, litt sånn med bast rundt etc (som jo var litt "trendy" på den tiden). Men vi kunne jo ikke ta med oss vin hjem, så vi måtte drikke den opp der nede. Og vi skulle ha oss to ulike typer flasker hver. Det ble litt vel mye søtt kliss, altså, og jeg må innrømme at vi til slutt helte ut i vasken! ;-)

Gjest vann til vin
Skrevet

Er du sikker på at du er helt ærlig nå ? :-)

De fleste begynner vel å drikke vin pga rusen, men etterhvert fortsetter de fleste vel nettopp fordi de synes det er godt. Voksne mennesker drikker da ikke vin til maten for å få rus ;-)

Selv har jeg dessverre aldri vært så opptatt av den rusen, så jeg har ikke klart å lære meg å drikke vin. Det er egntlig ganske synd, for jeg kunne godt tenke meg å nyte et glass vin til en bedre middag i sosialt selskap iblant. Det er dog ikke så lett når man ikke liker det, dessverre...

Skrevet

Jeg spiser det men det er andre oster jeg liker bedre

Skrevet

Da jeg begynte å drikke vin, starta jeg med billig, chilensk halvdårlig vin. Det var dumt. Jeg skjønner ikke at noen ikke anbefalte en god, lett italiener.

Prøv en Valpolicella til ca 120,- Da får du svært god vin.

Personlig liker ikke jeg søte hvitviner, derfor vil jeg heller anbefale deg en Petit Chablis.

''Personlig liker ikke jeg søte hvitviner, derfor vil jeg heller anbefale deg en Petit Chablis''

.. men hva er Petit Chablis?

*grønn på hvin*

;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...