Gå til innhold

Kosttilskudd

janzone

Anbefalte innlegg

Jeg trener hver morgen før jobb; fire ganger styrke og en gang kondis. Jeg ønsker å begynne å ta et kosttilskudd / proteindrikk for å bedre resultatene. Hvilket bør jeg velge, og når bør jeg ta det? Like etter trening, eller sent på ettermiddagen? Holder det med ett slikt måltid?

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viktigste er å finne ut hvor mange proteiner du får i deg hver dag før du evt. kjøper proteinpulver. Jeg eier ikke kjennskap til dine målsetninger, men jeg vil tro det er økt muskelmasse. Får du dermed i deg for mye proteiner kan du fettprosenten din øke. Derfor er det viktig å finne ut hvor mye du får i deg fra før av. Du bør får i deg 2.0-2.5 gram protein per kilokroppsvekt daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er å finne ut hvor mange proteiner du får i deg hver dag før du evt. kjøper proteinpulver. Jeg eier ikke kjennskap til dine målsetninger, men jeg vil tro det er økt muskelmasse. Får du dermed i deg for mye proteiner kan du fettprosenten din øke. Derfor er det viktig å finne ut hvor mye du får i deg fra før av. Du bør får i deg 2.0-2.5 gram protein per kilokroppsvekt daglig.

Tusen takk for svar. Kan jeg tolke det dit hen at jeg med 75 kg. trenger 150-187 gram protein hver dag, og dette spredd jevnest mulig over dagen, f.eks. 35 g. pr. måltid fem ganger om dagen?

Finnes det en oversikt/hjelp til å sette sammen forskjellige typer måltider med dette protein-innholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

du bør bruke gainer og protein + vitaminer/mineraler. Inntaket bør foregå i henhold til kostholdet ditt. Kostholdet og bruken av tilskudd bør absolutt planlegges og settes i program for at du skal få full effekt.

I mitt arbeide på trim.no går mine erfaringer på at bruken av tilskuddene er like viktig som tilskuddet selv.

Alt om trening: http://www.trim.no/

Kroppsbygging & fitness: http://www.iform.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...