Gå til innhold

FU: Sover hunden i sengen din/deres?

Anbefalte innlegg

Gjest hmmm ;o)
Skrevet

Enkelt spørsmål.

Jeg har nettopp fått en hvalp, som naturlig nok er litt urolig om natten. S.roms døra til poden står også opp, men er ikke inn på rommet hans.

Så.....Er det mange der ute som har hunden i sengen? ;o)

Skrevet

Ville ikke latt hunden sove i senga,det blir en stygg uvane.

Skrevet

Nei, hund i senga orker jeg ikke. Det blir for mye hår og møkk.

Da hunden var helt ny valp lå den i bur ved senga mi de første nettene. Da den var trygg sov den i bur i gangen, og etter den første valpetiden ligger den nå løs i gangen og sover.

Skrevet

Tar du valpen opp i senga, tror jeg du aldri mer får hunden ut fra soverommet om nettene.

Skrevet

Jeg har alltid hatt hund og katt i sengen. Kjempe koslig.

Men etter at vi fikk barn må hundene sove i bur i underetasjen.

Det hender ofte jeg har en katt i senge. Bare koslig. Helt til fugleloppene kommer ;0)

Gjest Elextra
Skrevet

Har ikke hund, men om jeg hadde ville jeg aldri latt den sove i sengen.

Skrevet

Hvorfor skriver du "hvalp"? Det er riksmål og dansk. På vanlig norsk heter det VALP.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Nei, hun gjør ikke det nå. Som liten valp tok ofte sambo henne opp i senga, men jeg ville ikke ha henne der.

Hun har sin egen seng utenfor soverommet vårt.

Når vi er på hytta derimot, da får hun ligge sammen med meg, for jeg fryser ;o)

Skrevet

Hvorfor skriver du "hvalp"? Det er riksmål og dansk. På vanlig norsk heter det VALP.

Ja, det er feil, men det er da ikke den verste feilen som finnes, så hvis du legger lista der på hva du bryr deg med å kommentere, så får du det travelt! .-)

Så vidt jeg husker, sverget bl.a. Aftenposten til bruk av både hvalf, nu og efter i mange, mange år, før de la riksmålskravet på hylla. Kanskje dette ordet fortsatt står slik skrevet i Riksmålsordboka?

Fortsatt brukes det i en del artikler i Aftenposten - 35 treff på hvalp og bare 23 på valp.

http://partner.sesam.no/ap/?q=hvalp

http://partner.sesam.no/ap/?q=valp

Skrevet

Nei.

De sover på de "evige jaktmarker" (fuglehunder).

Uff, da! Er det lenge siden du mistet hundene dine?

Gjest @krøll
Skrevet

Har aldri hatt verken hunden eller katten oppi senga. De har ikke fått være på soverommet engang. Kunne ikke tnek meg å legge meg i en seng full av hunde/kattehår, GRØSSSS. Dessuten hadde mannen flyttet ut av senga hvis katten flytter oppi. Det er koseligere med gubben oppi senga enn katten.

Den gang vovsen min levde lå han rett utenfor soveromsdørene om natten slik at han hadde full oversikt over alle dørene. Savner fremdeles å snuble over han om natta når jeg må ut et nødevendig ærend. Katten ligger i stua. Han har eget teppe, og kattehus, men fortrekker sofaen. Til fars store fortvilelse når det er hans tur til å støvsuge. He, he

Gjest hundemamma
Skrevet

Vi har en unghund som fikk være på soverommet og oppi senga den første tiden. Nå ligger han i sofaen i stua istedet, fordi jeg tror han synes det blir litt ubehagelig i lengden å ligge i senga - vi har det iskaldt i lufta og varmt under dyna, snur oss og skifter stilling ofte osv.

Han er hårløs og liten men jeg synes egentlig det er mest hygienisk å holde kjæledyr borte fra senga. Heldgivis går det greit for vår lille:-)

Skrevet

Ville ikke latt hunden sove i senga,det blir en stygg uvane.

Niks! Både p.g.a bikkjas enorme størrelse og ikke minst hygienen :) Katta lurer seg oppi senga en gang i blant da, men kun i fotenden heldigvis.

candyqueen_83
Skrevet

Vi har en valp på 14 uker. Den skulle IKKE opp i senga ;O) Gjett hvem som koser seg under dyna mi om morgenen ;O) Men han sover i sin egen seng nedenfor vår seng om natta da.

Skrevet

Vi har en valp på 14 uker. Den skulle IKKE opp i senga ;O) Gjett hvem som koser seg under dyna mi om morgenen ;O) Men han sover i sin egen seng nedenfor vår seng om natta da.

Åh, det er så koslig, når vi hadde hund sov den også i egen seng under trappa om natta, men om morgenen kom den opp og krølla seg sammen i senga. Klart de må få lov til det, det er jo en av de tingene som er så fine med å ha hund:-)

Skrevet

Nei.

De sover på de "evige jaktmarker" (fuglehunder).

Det gjør vår fuglehund også:) Savner ham fortsatt selv om han døde i 96...

Skrevet

Det gjør vår fuglehund også:) Savner ham fortsatt selv om han døde i 96...

Min barndoms hund døde i 1988, så den minnes bare med glede, ikke vemod:-)

Skrevet

Min barndoms hund døde i 1988, så den minnes bare med glede, ikke vemod:-)

absolutt, det er så utrolig mange gode barndomsminner fra "hundedagene". Syns vår hund ga oss mye glede i hverdagen, så det blir nok ny hund en dag når forholdene tillater det:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...