Gjest Determannensomergodkokkhososs. Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Vi skal ha gjester i dag, italiensk mat. Desserten skal enkelt og godt etter mye, tung mat, være friske jordbær i skiver, med litt presset sitron og melisdryss. Dette har jeg spist mange ganger i Italia, men nå da jeg skal lage det, blir jeg litt i tvil. Noen som har gjort dette før? Skal sitronsaften skikkelig DYNKE jordbærene, og er det litt sukker rørt inn i saften? Kan jeg drysse over melisen en time eller to på forhånd eller blir det bare kliss? 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Jeg trodde man brukte sitronskall, men det er mulig vi snakker om ulik oppskrift. Er det Fragole al vino bianco du snakker om? 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Hvor har du fått tak i jordbær som er etandes nå da? 0 Siter
Gjest Determannensomergodkokkhososs Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Jeg trodde man brukte sitronskall, men det er mulig vi snakker om ulik oppskrift. Er det Fragole al vino bianco du snakker om? Jordbærene har jeg kjøpt på Spar! De er begiske og sikkert ikke særlig sommersøte, men veldig pene. xbellax: nei, det er ikke med hvitvin. En veldig enkel rett, jordbær, litt sitronsaft over og et melisdryss. Jeg får bare prøve meg fram. 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Jordbærene har jeg kjøpt på Spar! De er begiske og sikkert ikke særlig sommersøte, men veldig pene. xbellax: nei, det er ikke med hvitvin. En veldig enkel rett, jordbær, litt sitronsaft over og et melisdryss. Jeg får bare prøve meg fram. Ok høres godt ut, men vent med melisen til du skal servere ellers bare smelter den og alt blir kliss. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.