Gå til innhold

"best før" merking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at man godt kan spise storfekjøtt litt etter best før merkingen i Norge. Kjøttet er ofte mørest på best før datoen til og med. Men vet noen hvordan det er med svenskt kjøtt? Kan jeg spise nöt også etter bäst före datoen, eller er merkingsreglene annerledes i Sverige?

Jada, jeg kommer til å lufte kjøttet et par minutter etter åpning og så lukte på det, men jeg lurer likevel :)

Skrevet

Skjønner ikke helt spørsmålet - kjøtt bruker da ikke å være merket med "best før", men med "siste forbruksdag" - eller?

Skrevet

Skjønner ikke helt spørsmålet - kjøtt bruker da ikke å være merket med "best før", men med "siste forbruksdag" - eller?

Nei. kjøttet er merket med "best før". Siste forbruksdag blir jo noe helt annet (da ville jeg ikke spist det)

Gjest @krøll
Skrevet

Tror det skal gå helt bra, men det kommer jo selvfølgelig litt an på hvor mye over dato det er, da. Selv handler jeg mye i Sverige og har lagt merke til at både kjøtt og melk, og diverse kjøtt- og melkeprodukter har kortere holdbarhet enn her hjemme. Du kan jo også sjekke pakkedato, det pleier også å stå på. Hvis kjøttet har ligget kjølig tror jeg nok jeg ville spist det hvis det både så friskt ut og luktet bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...