morsan Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 "Kan du viseteksta - første strofe" Jeg fikk 8 av 10. Bommet på Blåklokkevikua og Steinrøysa neri bakken. Litt overrasket over at det "bare" var 97% som svarte riktig på Julekveldsvisa. ;-) http://tjenester.aftenposten.no/quiz/quiz.htm?method=start&id=7014 0 Siter
morsan Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Skrevet 28. februar 2009 4 rette Oi, ikke noen Prøysen-fanatiker med andre ord:-) 0 Siter
morsan Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Skrevet 28. februar 2009 Hurra, jeg hadde bare en feil! Wow! :-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Oi, ikke noen Prøysen-fanatiker med andre ord:-) Jeg skrev særoppgave om Prøysen en gang, men pugget ikke sangene hans akkurat . Hehe 0 Siter
morsan Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Skrevet 28. februar 2009 Jeg skrev særoppgave om Prøysen en gang, men pugget ikke sangene hans akkurat . Hehe *S* Da vet du sikkert mye om han og livet hans! :-) Det gjør ikke jeg, utover det som "folk flest" vet, men jeg er glad i sangene, da, og synger gjerne på flere av dem "på privaten". Ikke overraskende er mine to feil på sanger jeg ikke kan noe særlig/ikke er så veldig begeistret for...;-/ 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 *S* Da vet du sikkert mye om han og livet hans! :-) Det gjør ikke jeg, utover det som "folk flest" vet, men jeg er glad i sangene, da, og synger gjerne på flere av dem "på privaten". Ikke overraskende er mine to feil på sanger jeg ikke kan noe særlig/ikke er så veldig begeistret for...;-/ Jeg husker vel kanskje litt , men langt i fra alt jeg skrev om. Hehe.. Hører veldig sjelden på slike sanger må jeg innrømme. Så tippa på flere ) 0 Siter
morsan Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Skrevet 28. februar 2009 Jeg husker vel kanskje litt , men langt i fra alt jeg skrev om. Hehe.. Hører veldig sjelden på slike sanger må jeg innrømme. Så tippa på flere ) Jeg er til tider en visesang-junkie. Sikkert fordi de er lettest å synge med min stemme. Jeg er liksom ikke den som sitter og skråler på "Angie" på nachspielet. Men tar noen frem gitaren og synger "Stilleste gutt på sovesal 1" så kan jeg ALLE versene:-) Pluss sikkert 15 vers av Mannen og kråka*he he* 0 Siter
Gjest prust Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Jeg er til tider en visesang-junkie. Sikkert fordi de er lettest å synge med min stemme. Jeg er liksom ikke den som sitter og skråler på "Angie" på nachspielet. Men tar noen frem gitaren og synger "Stilleste gutt på sovesal 1" så kan jeg ALLE versene:-) Pluss sikkert 15 vers av Mannen og kråka*he he* Kan du også den om Gurine Huskerud, som seira i marsjen rundt Buskerud? Det var mitt glansnummer - jeg og ei venninne opptrådde med det på en juleavslutning i 5. eller 6. klasse :-) 0 Siter
Babette Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Jeg er til tider en visesang-junkie. Sikkert fordi de er lettest å synge med min stemme. Jeg er liksom ikke den som sitter og skråler på "Angie" på nachspielet. Men tar noen frem gitaren og synger "Stilleste gutt på sovesal 1" så kan jeg ALLE versene:-) Pluss sikkert 15 vers av Mannen og kråka*he he* Når det gjelder nachspielsanger med mange vers: Kan du "ombord i en husbåt i elva" av Rudolf Nilsen? (Du redda vel flaska, Karl!) Den har minst 50 vers. Nå ga du meg ideen til et skikkelig gauletreff, så kan mrxx komme med gitaren. 0 Siter
morsan Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Skrevet 1. mars 2009 Kan du også den om Gurine Huskerud, som seira i marsjen rundt Buskerud? Det var mitt glansnummer - jeg og ei venninne opptrådde med det på en juleavslutning i 5. eller 6. klasse :-) *he he* Nei den kan jeg ikke, men den høres morsom ut:-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Når det gjelder nachspielsanger med mange vers: Kan du "ombord i en husbåt i elva" av Rudolf Nilsen? (Du redda vel flaska, Karl!) Den har minst 50 vers. Nå ga du meg ideen til et skikkelig gauletreff, så kan mrxx komme med gitaren. Den har jeg aldri hørt. Vi sang veldig mye hjemme som barn og ungdom - det blir litt for lite av det nå.... Veldig koselig å sitte en gjeng sammen og synge sammen - helst med bål og gitar også! 0 Siter
morsan Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Skrevet 1. mars 2009 Når det gjelder nachspielsanger med mange vers: Kan du "ombord i en husbåt i elva" av Rudolf Nilsen? (Du redda vel flaska, Karl!) Den har minst 50 vers. Nå ga du meg ideen til et skikkelig gauletreff, så kan mrxx komme med gitaren. Oisann, reneste Terje Vigen! :-) Kan nok ikke den heller. Jeg er ikke noen racer på superlange sanger, men i allsangtilfellene liker jeg veldig godt viser, alt fra Stein Ove Berg til Lillebjørn Nilsen. :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 *he he* Nei den kan jeg ikke, men den høres morsom ut:-) Den har også "ørten" vers. Hun Kari med banjoen (etternavnet glapp nå) sang den på TV. 0 Siter
morsan Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Skrevet 1. mars 2009 Den har jeg aldri hørt. Vi sang veldig mye hjemme som barn og ungdom - det blir litt for lite av det nå.... Veldig koselig å sitte en gjeng sammen og synge sammen - helst med bål og gitar også! ''helst med bål og gitar også!'' Ååååå, nå savner jeg sene kvelder på speiderleir - som rover etter at de yngste er i posen:-) Husker at vi en gang hadde planer om å benytte en leirnatt til å synge oss gjennom hele speidersangboka (dvs måtte nødvendigvis hoppe over de sangene ingen kunne), men det ble med tanken. 0 Siter
morsan Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Skrevet 1. mars 2009 Den har også "ørten" vers. Hun Kari med banjoen (etternavnet glapp nå) sang den på TV. Å, er det den der "og vi gikk og gikk, og vi gikk og gikk..."? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.