Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Å, er det den der "og vi gikk og gikk, og vi gikk og gikk..."?

Ja, den er det! Kjempemorsom sang!

Skrevet

Ja, den er det! Kjempemorsom sang!

he he, ja, da har jeg hørt den, men det er en sang som man bør ha teksten foran seg på papir for å kunne lære den. Litt vanskelig med bare låta:-)

Gjest prust
Skrevet

''helst med bål og gitar også!''

Ååååå, nå savner jeg sene kvelder på speiderleir - som rover etter at de yngste er i posen:-)

Husker at vi en gang hadde planer om å benytte en leirnatt til å synge oss gjennom hele speidersangboka (dvs måtte nødvendigvis hoppe over de sangene ingen kunne), men det ble med tanken.

I Speiderboka var det mange fine sanger - mimre, mimre....

"Dagen dør, skumring rår, over fjell, over hav over land (?) - alt er tyst, ...., .......!"

"Nå vil et brev jeg skriiiiiiiive, til dere mor og far, og fortelle hvor forferdelig jeg det på leiren har. Å, send meg hjem, å send meg hjem, å send meg hjem igjen! Å, send meg hjem, å send meg hjem, å send meg hjem igjen!

Og grøten den har klumper, og suppa den har skinn - så at min stakkars maaaaaage seg vrenger ut og inn!.....

Og mange andre... :-)

Skrevet

I Speiderboka var det mange fine sanger - mimre, mimre....

"Dagen dør, skumring rår, over fjell, over hav over land (?) - alt er tyst, ...., .......!"

"Nå vil et brev jeg skriiiiiiiive, til dere mor og far, og fortelle hvor forferdelig jeg det på leiren har. Å, send meg hjem, å send meg hjem, å send meg hjem igjen! Å, send meg hjem, å send meg hjem, å send meg hjem igjen!

Og grøten den har klumper, og suppa den har skinn - så at min stakkars maaaaaage seg vrenger ut og inn!.....

Og mange andre... :-)

Ja, de er fine:-)

Likte også "da jegt fyllte mitt ellevte år" og "allverden kaller det vemmelig", "båletsflammer stiger høyt mot sky" osv osv *mimre mimre*

Gjest prust
Skrevet

Ja, de er fine:-)

Likte også "da jegt fyllte mitt ellevte år" og "allverden kaller det vemmelig", "båletsflammer stiger høyt mot sky" osv osv *mimre mimre*

Bålets flammer osv husker jeg ikke - men de andre kunne jeg godt.

Men nå må jeg i seng. God natt!

Skrevet

Bålets flammer osv husker jeg ikke - men de andre kunne jeg godt.

Men nå må jeg i seng. God natt!

Sov godt! :-)

*tapto*

Gjest Tatjana
Skrevet

Jeg fikk 10 av 10! :-)

(Må innrømme at jeg gjettet på siste spørsmål da...)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...