Gå til innhold

Buff eller headover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men, det så da godt ut om ikke annet.

Jeg er ikke sikker på om det så godt ut - var det middag eller en kake?

Skrevet

Nå har buff og jeg vært ute og løpt, og den er utrolig kjekk. Et parti var det sur motvind, og da hadde jeg den som hette under lua. Så i en lang motbakke ble jeg varm i hodet og dro den ned. Men fleecen rundt halsen er nokså varm, så det er mulig jeg skaffer meg en til som er uten fleece.

Jeg har flere, men ikke den typen med fleece i enden, ser for meg at det må bli for varmt.

Bruker den ene spesielt når jeg sitter på scooteren, da trer jeg den først over hodet og så drar jeg den opp så langt at den dekker ørene, kinn og hake og opp til munnen sånn at jeg kan dra den over munnen om det blir veldig kaldt. Så trer jeg skinnlua på hodet. :o) Da verner buffen huden der skinnlua ikke dekker + at den dekker der det ellers blir glipe mellom skinnlua og ullgenseren/varmedressen i nakken (bruker ikke hetta på dressen). Og når vi kommer frem og jeg er kokende under skinnlua tar jeg den av og bruker buffen som pannebånd over ørene. Utrolig praktisk lite plagg! :o)

Gjest Miss Madonna
Skrevet

Jeg har flere, men ikke den typen med fleece i enden, ser for meg at det må bli for varmt.

Bruker den ene spesielt når jeg sitter på scooteren, da trer jeg den først over hodet og så drar jeg den opp så langt at den dekker ørene, kinn og hake og opp til munnen sånn at jeg kan dra den over munnen om det blir veldig kaldt. Så trer jeg skinnlua på hodet. :o) Da verner buffen huden der skinnlua ikke dekker + at den dekker der det ellers blir glipe mellom skinnlua og ullgenseren/varmedressen i nakken (bruker ikke hetta på dressen). Og når vi kommer frem og jeg er kokende under skinnlua tar jeg den av og bruker buffen som pannebånd over ørene. Utrolig praktisk lite plagg! :o)

Du bruker ikke hjelm? *sjokkert*

Skrevet

Du bruker ikke hjelm? *sjokkert*

Nei, det er faktisk ikke mange som bruker hjelm på scooteren ser jeg. Ikke de som kjører på bestilling fra andre heller.

Og jada, jeg har fått med meg helgens tragiske scooter-dødsfall.

Skrevet

Jeg er ikke sikker på om det så godt ut - var det middag eller en kake?

Jeg tenkte middag i hvertfall.

Skrevet

Jeg tenkte middag i hvertfall.

Jeg lurte også på om det var middag, men hva er det da?! Butterdeig med fyll? Og er _det_ godt?

Gjest Miss Madonna
Skrevet

Nei, det er faktisk ikke mange som bruker hjelm på scooteren ser jeg. Ikke de som kjører på bestilling fra andre heller.

Og jada, jeg har fått med meg helgens tragiske scooter-dødsfall.

Det var da et modent svar. Særlig fra deg. ;-) Det du skriver, vitner om dårlige normer i miljøet. Og det blir ikke bedre av å si at "alle andre..." Det er stor fart på snøscootere, lett å dumpe i terrenget, uhell er ganske vanlig.

For 20 år siden var det ikke noen voksne som brukte sykkelhjelm. I dag, ser du knapt en sjel uten isopor på hodet, når de sykler.

Skrevet

Det var da et modent svar. Særlig fra deg. ;-) Det du skriver, vitner om dårlige normer i miljøet. Og det blir ikke bedre av å si at "alle andre..." Det er stor fart på snøscootere, lett å dumpe i terrenget, uhell er ganske vanlig.

For 20 år siden var det ikke noen voksne som brukte sykkelhjelm. I dag, ser du knapt en sjel uten isopor på hodet, når de sykler.

Joda, jeg har tenkt en del på det med hjelm, jeg har det. Egentlig er det litt rart at jeg ikke bruker hjelm på scooteren, jeg som ikke er verken på sykkelesetet eller i salen uten hjelm på hodet. Men jeg vurderer sterkt å kjøpe hjelmer til ungene når de begynner å bli med på scooteren da.

Skrevet

Ja, vanligvis blir det litt varmt med fleece, men i går løp jeg i 15 kuldegrader, og da var det herlig å ha den.

Skrevet

Nå har buff og jeg vært ute og løpt, og den er utrolig kjekk. Et parti var det sur motvind, og da hadde jeg den som hette under lua. Så i en lang motbakke ble jeg varm i hodet og dro den ned. Men fleecen rundt halsen er nokså varm, så det er mulig jeg skaffer meg en til som er uten fleece.

Synes du og buff er heldige som har fått vært ute en tur!

Jeg liker best Buff uten fleece. Har i tillegg ullhals fra Devold, og hvis det er minus 20 så har jeg både Buff og ullhals på. Trekker da Buffen opp foran munn og nese, og så har jeg ull utenpå når det blåser. Både Buff og ullhals tar så liten plass at jeg evt. kan putte dem i en lomme hvis det blir for varmt (hvis det ikke hadde vært sånn at tekniske klær av en eller annen grunn ofte blir laget uten lommer da...)

Skrevet

Jeg lurte også på om det var middag, men hva er det da?! Butterdeig med fyll? Og er _det_ godt?

Det er et bakverk:

''Baklava is a rich, sweet pastry featured in many cuisines of the former Ottoman, Arab, and Iranian countries. It is a pastry made of layers of phyllo dough filled with chopped nuts and sweetened with syrup or honey.''

Jeg har ikke smakt det selv.

http://en.wikipedia.org/wiki/Baklava

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...