morsan Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 ''Det var ikke verdt det, sier 21-åring fra Fredrikstad. ... Nå advarer den arbeidsløse mannen andre bloggere, spesielt unge, mot å skrive ting de seinere kan komme til å angre på. - Tenkt dobbelt før du legger det ut: Er det verdt det? sier den angrende 21-åringen og konstaterer at bloggen definitivt ikke var verdt jobben. - Det har vært ei kjip uke, sier han.'' Så denne unge mannen har dermed lært gjennom sin egen, bitre erfarign at dette ikke var lurt. Men hva var det han ikke av seg selv skjønte var "for drøyt" å skrive om sjefen, men måtte altså ha denne erfaringen før han skjønte det? Jo, _dette_: ''«'Sjefen' strutter rundt, med puppene i været og ræva plassert godt inntil mennene på jobben. (...) Hun kan jo faen meg ikke annet enn å drive hor. VURDERT å skifte jobb, kanskje?»'' http://www.dagbladet.no/2009/02/28/nyheter/blogging/internett/innenriks/2400/5062433/ 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Han må være veldig umoden. Tenk å skrive noe så utrolig tåpelig om sjefen sin! Sjef eller ei, en skriver ikke slikt om noen i en blogg. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Å kjære vene - denne karen sto nok litt langt framme da det smalt... 0 Siter
morsan Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Skrevet 28. februar 2009 Han må være veldig umoden. Tenk å skrive noe så utrolig tåpelig om sjefen sin! Sjef eller ei, en skriver ikke slikt om noen i en blogg. Ja, det er ganske utrolig at han ikke skjønte dette av seg selv. 0 Siter
morsan Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Skrevet 28. februar 2009 Å kjære vene - denne karen sto nok litt langt framme da det smalt... He he, en viss fare for det ja:-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 http://www.fvn.no/nyheter/utenriks/article652204.ece 0 Siter
morsan Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Skrevet 28. februar 2009 http://www.fvn.no/nyheter/utenriks/article652204.ece Oi, det var da volsomt! 0 Siter
Bookworm Skrevet 28. februar 2009 Skrevet 28. februar 2009 Denne kan jeg i grunn skjønne var å gå for langt, og synes det er riktig at han fikk sparken. Hvor har det blitt av lojaliteten og respekten for sjefen? Den prust la ut, synes jeg var for ille - å kjede seg på jobb er vel neppe oppsigelsesgrunn, selv om man skriver det på Facebook? Dere som DOLer på jobb, må passe på å ikke skrive det på FB-statusen:-) 0 Siter
org Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 http://www.fvn.no/nyheter/utenriks/article652204.ece Jeg kan forstå sjefen - også i dette tilfellet. For når sånne ting kommer opp _3_ uker etter at hun ble ansatt... ja, da fungerer det ikke. Tenk på hvilken investering en ansatt egentlig er. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 http://www.fvn.no/nyheter/utenriks/article652204.ece Jeg hadde også sparket en ansatt om de hadde skrevet noe sånt etter å ha jobbet i firma i bare 3 uker. Da funker det ikke. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Jeg kan forstå sjefen - også i dette tilfellet. For når sånne ting kommer opp _3_ uker etter at hun ble ansatt... ja, da fungerer det ikke. Tenk på hvilken investering en ansatt egentlig er. Jeg er enig med deg. Å ansette en person er en stor investering, og å bli valgt ut blant vanligvis mange for deretter å si "offentlig" at en kjeder seg på jobb - det kvalifiserer til oppsigelse innenfor prøvetida - i alle fall hvis vedkommende ikke gjør jobben slik den burde vært gjort. 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Han er bare lei seg fordi han ble tatt, han har mest sannsynlig ikke lært en pøkk. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Fascinerende at så mange er enige i avgjørelsen all den tid den antagelig er lovstridig. Avskjed skal begrunnes i ganske alvorlige forhold, og jeg vil tro dette ikke klassifiseres som så graverende. En advarsel, greit - men avskjed, antagelig ikke riktig... Min personlige mening; til pass for ham - så skjønner han at man ikke kan oppføre seg sånn (forhåpentlig). 0 Siter
Mrs D Skrevet 1. mars 2009 Skrevet 1. mars 2009 Fascinerende at så mange er enige i avgjørelsen all den tid den antagelig er lovstridig. Avskjed skal begrunnes i ganske alvorlige forhold, og jeg vil tro dette ikke klassifiseres som så graverende. En advarsel, greit - men avskjed, antagelig ikke riktig... Min personlige mening; til pass for ham - så skjønner han at man ikke kan oppføre seg sånn (forhåpentlig). ''Fascinerende at så mange er enige i avgjørelsen all den tid den antagelig er lovstridig.'' Det står jo at avskjeden er gjort med illojalitet som begrunnelse, og om du som blogger skriver at sjefen din er ei hore og ikke hjelper de ansatte, så syns jeg det er graverende, og det vitner ikke særlig om lojalitet i forhold til en overordnet. Og om det bloggeren skriver stemmer, så burde det i så fall vært tatt opp med denne sjefen, ikke blitt skrevet i en blogg alle kan lese. 0 Siter
Debra-irl Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 Fascinerende at så mange er enige i avgjørelsen all den tid den antagelig er lovstridig. Avskjed skal begrunnes i ganske alvorlige forhold, og jeg vil tro dette ikke klassifiseres som så graverende. En advarsel, greit - men avskjed, antagelig ikke riktig... Min personlige mening; til pass for ham - så skjønner han at man ikke kan oppføre seg sånn (forhåpentlig). Enig, hadde vært interessant om denne hadde fått komme for retten! 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 2. mars 2009 Skrevet 2. mars 2009 ''Fascinerende at så mange er enige i avgjørelsen all den tid den antagelig er lovstridig.'' Det står jo at avskjeden er gjort med illojalitet som begrunnelse, og om du som blogger skriver at sjefen din er ei hore og ikke hjelper de ansatte, så syns jeg det er graverende, og det vitner ikke særlig om lojalitet i forhold til en overordnet. Og om det bloggeren skriver stemmer, så burde det i så fall vært tatt opp med denne sjefen, ikke blitt skrevet i en blogg alle kan lese. Drittslenging er ikke illojalt nok til avskjed, da må man avsløre kontrakter, kundelister - eller sensitive bedriftsinterne forhold. Jeg tror ikke dette står seg i retten, så om han går til sak vil de måtte forlike. 0 Siter
morsan Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Skrevet 3. mars 2009 Fascinerende at så mange er enige i avgjørelsen all den tid den antagelig er lovstridig. Avskjed skal begrunnes i ganske alvorlige forhold, og jeg vil tro dette ikke klassifiseres som så graverende. En advarsel, greit - men avskjed, antagelig ikke riktig... Min personlige mening; til pass for ham - så skjønner han at man ikke kan oppføre seg sånn (forhåpentlig). ''Fascinerende at så mange er enige i avgjørelsen all den tid den antagelig er lovstridig.'' De færreste har kommet med en uttalelse om arbeidsgivers beslutning om å gi mannen avskjed - man har stort sett kommentert at han ikke av seg selv forsto at det ikke er særlig lurt å legge ut slik i bloggen sin;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.