Gå til innhold

Gynekolog i stavanger området?

Anbefalte innlegg

Lips1365380508
Skrevet

Hei

Har dere en gynekolog i stavanger område å anbefalle?

Er det bedre å gå til gynekolog enn vanlig fastlege?

Og hva koster det evnt.?

Skrevet

''Er det bedre å gå til gynekolog enn vanlig fastlege?''

Det spørs jo hva du skal dit for da... Er det en vanlig celle-prøve gjør fastlegen det like godt, er det mer spesialiserte ting du vil ha gjort er det kanskje like greit å gå til gynekolog. Det er vel gjerne dyrere enn fastlegen med mindre du har henvisning derfra.

Lips1365380508
Skrevet

Det spørs jo hva du skal dit for da... Er det en vanlig celle-prøve gjør fastlegen det like godt, er det mer spesialiserte ting du vil ha gjort er det kanskje like greit å gå til gynekolog. Det er vel gjerne dyrere enn fastlegen med mindre du har henvisning derfra.

Takk for svar :)

Ja, det er vanlig celleprøve.

Gjest togli
Skrevet

Jeg synes det er mye bedre å gå til gynekolog enn til en vanlig lege. Vanlige leger fomler gjerne litt og ting går tregere. Gynekologen gjør dette dagen lang og er dermed som regel kjapt ferdig. Iallefall min erfaring. Det andre du spør om, kan jeg ikke hjelpe deg med. Hva med å sjekke gule sider?

Gjest Elextra
Skrevet

''Det er vel gjerne dyrere enn fastlegen med mindre du har henvisning derfra.''

Selv med henvisning koster det en god del mer enn fastlege, i hvertfall om du er hos privatpraktiserende. Med mindre du er gravid - da er det gratis! *S*

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes det er mye bedre å gå til gynekolog enn til en vanlig lege. Vanlige leger fomler gjerne litt og ting går tregere. Gynekologen gjør dette dagen lang og er dermed som regel kjapt ferdig. Iallefall min erfaring. Det andre du spør om, kan jeg ikke hjelpe deg med. Hva med å sjekke gule sider?

Samme tenker jeg. Går ikke så ofte til gynekolog at det totalt sett gjør det store innhogget i lommeboka.

Gjest togli
Skrevet

Samme tenker jeg. Går ikke så ofte til gynekolog at det totalt sett gjør det store innhogget i lommeboka.

Det er verdt det! Selv synes jeg det er himmelvid forskjell på lege og gynekolog.

Lips1365380508
Skrevet

Ja, det var det jeg tenkte, at det kanskje var bedre å gå til gynekolog. Dessuten ble resultatene mine fra celleprøven rotet bort hos legen sist gang jeg var der. (de mente at det kanskje var sykehuset som rotet de vekk,men de var ikke sikre).

Har googlet litt, men det kom ikke opp noe relevant.

Men det er også kjekkere å få noen anbefallinger, enn å gå blindt...

Lips1365380508
Skrevet

Hva koster det sånn ca?

Skrevet

Jeg har bare gode erfaringer med å ta vanlig celleprøve hos de fastlegene jeg har hatt...

Skrevet

Takk for svar :)

Ja, det er vanlig celleprøve.

Vanlig celleprøve gjør fastlegen. :o) Min er i alle fall veldig grei, kjapp, proff og dyktig.

Gjest Elextra
Skrevet

Det er verdt det! Selv synes jeg det er himmelvid forskjell på lege og gynekolog.

Ja.

Og skrekken er å komme til fastlegen for UL, så er hun syk og den unge, litt kjekke, men dog så fomlete vikaren tar i mot meg.

Gjest Elextra
Skrevet

Hva koster det sånn ca?

Hos privatpraktiskerende kan det fort komme opp i 800-1000 kr. om du skal ta flere ulike prøver.

Gjest togli
Skrevet

Ja, det var det jeg tenkte, at det kanskje var bedre å gå til gynekolog. Dessuten ble resultatene mine fra celleprøven rotet bort hos legen sist gang jeg var der. (de mente at det kanskje var sykehuset som rotet de vekk,men de var ikke sikre).

Har googlet litt, men det kom ikke opp noe relevant.

Men det er også kjekkere å få noen anbefallinger, enn å gå blindt...

Jeg føler meg generelt tryggere hos gynekolog. Der er de eksperter og sjekker det som bør sjekkes (tror jeg iallefall ;-))

Gjest togli
Skrevet

Ja.

Og skrekken er å komme til fastlegen for UL, så er hun syk og den unge, litt kjekke, men dog så fomlete vikaren tar i mot meg.

Huff, ja ;-)

Gjest Auroria
Skrevet

Eli Smedvig i Hillevåg! Hun er bare helt fantastisk! Jeg betalte kun rundt 350 kr for en celleprøve + test for kjønnsykdom. (inkl titt etter celleforandringer i mikroskop og ultralyd) Jeg ble henvist av min fastlege og mulig det ble litt billigere av den grunn?

Hun bruker god tid til å prate med deg på forhånd og forklarer nøye alt hun gjør.

Ellers er hun veldig populær, så det kan kanskje være vanskelig å få time med det første! Men lykke til!

Gjest Auroria
Skrevet

Hva koster det sånn ca?

Jeg betalte som sagt kun 350 kr etter henvisning fra fastlegen min.

Hos fastlegen hadde det blitt ca 250. Altså bare 100 kr mer og du får dessuten mye grundigere behandling, så jeg vil si du får mye mer for pengene!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...