Gå til innhold

Skal/skal ikke be i bursdag

Anbefalte innlegg

Gjest ikkeakkuratnå,nei
Skrevet

Kan dere hjelpe meg å tenke litt her?

Om ikke lenge fyller jeg år. Jeg har aldri feiret mine runde år, men tenker å gjøre det i år. Gjestelista er klar, MEN.... Jeg har 4 søskenbarn. To av dem er jeg endel sammen med og de to andre ser jeg veldig sjelden. Vi bor alle i samme by. Hvis jeg ikke ber de to jeg ser sjelden (som i tillegg til å være masete, høyrøstet og veldig spesielle - på grensa til lett psykisk utviklingshemmet, og har like "gale" ektefeller) vet jeg det blir bråk. De blir VELIG sure, baksnakker og kommer ikke til å hilse på hverken meg eller familien min.

Vet at jeg får det bedre i psyken min hvis jeg ber dem, men er veldig usikker på hvordan feiringen vil bli.

Nå lurer jeg på om jeg skal droppe hele greiene, men synes jo det er for ille også!

Kan noen med ryddige hjerne hjelpe meg å sortere litt?

Skrevet

Du er voksen og ber hvem du vil, samme om det er familie eller ikke. :o) Jeg hadde ikke bedt disse.

Gjest ikkeakkuratnå,nei
Skrevet

Du er voksen og ber hvem du vil, samme om det er familie eller ikke. :o) Jeg hadde ikke bedt disse.

Takk, lillemus. - Det er det jeg også tenker, men blir ikke kvitt de vonde følelsen av hvordan de vil reagere...

Må ta meg selv i nakkeskinnet å bli voksen!

:-))

Skrevet

Jeg ville ikke bedt folk jeg ikke likte/ikke hadde et OK forhold til.

Og disse virker jo ikke til å være helt i vater, uansett hva du velger. ;o)

Gratulerer med bursdag, forresten!

Gjest Elextra
Skrevet

I dåp, bryllup og andre typiske familiebegivenheter følger en gjerne visse regler når en inviterer.

I bursdagsselskaper kan en invitere hvem en vil.

Slik tenker jeg, i hvertfall.

Skrevet

Takk, lillemus. - Det er det jeg også tenker, men blir ikke kvitt de vonde følelsen av hvordan de vil reagere...

Må ta meg selv i nakkeskinnet å bli voksen!

:-))

Har du lite med dem å gjøre er det vel det samme hvordan de reagerer? Heller sure slektninger jeg ser svært sjelden enn en ødelagt bursdag der de er bedt. Sånn ville i alle fall jeg tenke.

Skrevet

Jeg ville ikke bedt folk jeg ikke likte/ikke hadde et OK forhold til.

Og disse virker jo ikke til å være helt i vater, uansett hva du velger. ;o)

Gratulerer med bursdag, forresten!

Takk, Saphira :o))

Tror nok jeg skal gjøre det JEG føler for her, ja!

Det blir bursdag uten "Knoll og Tott"

Skrevet

Takk, Saphira :o))

Tror nok jeg skal gjøre det JEG føler for her, ja!

Det blir bursdag uten "Knoll og Tott"

Skitt, der var jeg plutselig meg selv, gitt.... Rødmer!

Gjest det er din dag
Skrevet

Skriv i invitasjonen at du setter stor pris på personen(e) og derfor inviterer dem til kalas. Eller at du ønsker å innvitere dem som gir deg positivitet og glede.

Om da disse to du ikke vil ha ser dette (hos familie), så forstår de nok hvorfor de ikke er invitert.

Jeg har selv vært i en slik bursdag. Verten forklarte hvorfor nettopp vi var der, og at hun hadde innvitert de som betydde mest for henne.

Skrevet

Korrekt svar her på DOL er følgende:

Hvis du er voksen, ber du de du trives med.

Hvis du er barn, må du be alle - også de mest utagerende, antisosiale og aggressive inkl de som mobber deg mest på skolen hver dag.

Gjest xbellax
Skrevet

Dette er din dag, be akkurat dem du vil og gi flatt faen i resten. "knoll og tott" som du så herlig kaller dem finner raskt noe nytt å klage på likevel. :-)

Skrevet

Det fine med å være voksen er at man kan be akkurat dem man vil i sin bursdag:-)

Skrevet

Hvis du er barn, må du be alle - også de mest utagerende, antisosiale og aggressive inkl de som mobber deg mest på skolen hver dag.

Jepp, akkurat typisk DOL-svar:-)

Gjest dilledall
Skrevet

Hehe, ja der tok du det på kornet ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...