Gå til innhold

Åååå!! Vil ha, vil ha, vil ha!! ;-)

Anbefalte innlegg

Gjest hurlumheisann
Skrevet

Vi får krysse fingra for at du får behov for en slik i og med at ønsket er så stort....

• Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

15

• Lotte :o)

14

• Mrs D

10

• Glimtipper

9

Mest aktive i denne tråden

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg synes det er en liten overreaksjon. Jeg er alltid svært forsiktig angående slike ting, men dette var da ikke ment å gjøre narr av?

Jeg tilbrakte storparten av tenårene på krykker på grunn av leddgikt. Det var ikke kjempegøy og jeg visste at det var siste steg før rullestol. For meg var det jo en personlig tragedie. Det ble mange blikk og spørsmål, men jeg ble allikevel ikke fornærmet når klassekamerater ville låne krykkene og synes det var morsomt å "leke" med de. Det hadde ingenting å gjøre med at de ville være syke.

Det er stor forskjell på at barn og unge mennesker synes at det er spennende å prøve krykker eller rullestolen, og at godt voksne damer morer seg på bekostning av de som virkelig har behov for slike hjelpemidler.

Skrevet

Det er stor forskjell på at barn og unge mennesker synes at det er spennende å prøve krykker eller rullestolen, og at godt voksne damer morer seg på bekostning av de som virkelig har behov for slike hjelpemidler.

Enig med deg, men de vet vel ikke bedre...

Salige er de enfoldige, thi de skal arve jorden. ;)

Gjest ViViola
Skrevet

Enig med deg, men de vet vel ikke bedre...

Salige er de enfoldige, thi de skal arve jorden. ;)

Du, nå er dere veldig hårsåre, altså.

Gjest ViViola
Skrevet

Helt enig med deg!

Du synes ikke du er i overkant hårsår nå?

Skrevet

Du synes ikke du er i overkant hårsår nå?

nei

Skrevet

Den går 9,8 km/t. I hvert fall den typen jeg har, som er beregnet på utebruk og ikke innendørs sentra.

Og ja, du må regne med at folk i nabolaget sperrer øynene opp. De stirrer, de spør, de ser rart på deg, de behandler deg annerledes, de synes synd på deg og noen unngår øyekontakt.

At noen kan ønske seg noe sånt går over min fatteevne, men hver sin lyst. Da får vi jo håpe du er så "heldig" en dag, da... Jeg ønsker ikke noe annet enn å slippe min.

Jeg forbandt ikke denne typen som morsan linket til som handicap-hjelpemiddel (og det gjorde helt sikkert ikke morsan heller..) - meg minnet det om pensjonister på senter-bingoen...

Gjest ViViola
Skrevet

nei

Huff da, det er jo leit.

Hva synes du det er greit å spøke litt om, da? Tror du for alvor at morsan er ute etter å plage de som trenger slike hjelpemidler?

Gjest høstløv
Skrevet

Får være måte på hårsårhet, da!

Slike uttalelser viser mangel på empati.

Gjest høstløv
Skrevet

Du er ikke litt hårsår her nå, tro?

Skrevet

Det er faktisk ikke morsom å slenge slik med leppa, på bekostning av oss, som ikke kan gå og må kjøre el-rullestol.

http://lothiane.wordpress.com/2006/09/17/om-a-v%C3%A6re-synlig/

Om du i det hele tatt har lagt merke til morsans innlegg her inne på Åpent, så fatter jeg overhodet ikke at du blir så hårsår, ho må da være et av de minst ondskapsfulle menneskene her? Man skal lese mye mellom linjene for å ikke se hva hun mener, og det er overtolking de luxe å se dette som slemt.

I tilfelle du tror jeg uttaler meg om noe jeg ikke har forutsetning til å vite noe om, selv om jeg ikke har noen elektrisk rullestol, så har jeg en sykdom som kan sette meg i en før eller siden.

Skrevet

Jeg forbandt ikke denne typen som morsan linket til som handicap-hjelpemiddel (og det gjorde helt sikkert ikke morsan heller..) - meg minnet det om pensjonister på senter-bingoen...

Tror du pensjonister bruker et slikt *hjelpemiddel* av glede? "Å nå har jeg gått av med pensjon, så nå skal jeg kjøpe meg en elektrisk rullestol!!!????" Nei, det er nok fordi de _må_, pga av at de er dårlige til beins. Det er ingen ønskesituasjon.

De pensjonistene jeg kjenner er helst på sykkeltur eller ute i marka på ski!

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt denne trangen noen har til å slenge rundt seg med uttalelsen "mangel på empati" i tide og utide. Det viser etter min mening at man enten ikke har skjønt ordet, eller ikke har forstått styrken i hva manglende empati er.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt denne trangen noen har til å slenge rundt seg med uttalelsen "mangel på empati" i tide og utide. Det viser etter min mening at man enten ikke har skjønt ordet, eller ikke har forstått styrken i hva manglende empati er.

Jeg er helt enig.

Gjest høstløv
Skrevet

Om du i det hele tatt har lagt merke til morsans innlegg her inne på Åpent, så fatter jeg overhodet ikke at du blir så hårsår, ho må da være et av de minst ondskapsfulle menneskene her? Man skal lese mye mellom linjene for å ikke se hva hun mener, og det er overtolking de luxe å se dette som slemt.

I tilfelle du tror jeg uttaler meg om noe jeg ikke har forutsetning til å vite noe om, selv om jeg ikke har noen elektrisk rullestol, så har jeg en sykdom som kan sette meg i en før eller siden.

Slike uttalelser som morsan og andre kom med viser mangel på empati.

Skrevet

Spørsmålet er jo heller hvorfor en sårbar 15-åring (meg) ikke lar seg fornærme, men voksne mennesker med humor, kunnskap om ironi og kjennskap til Morsans fleipete tone presterer å bli det.

Skrevet

''lagt merke til morsans innlegg ''

Så du mener at ikke hvem som helst kan poste slikt? Men for morsans del så er det ok?

Jeg er faktisk ikke enig. Selv om det ikke er vondt ment, så er det i høyeste grad temmelig ubetenksomt. Særlig med tanke på at hun faktisk ikke er under 20 år.

Gjest høstløv
Skrevet

Empati er akkurat det rette ordet å bruke i denne sammenheng.

Sitat: " empati' -en (fra eng., av gr empatheia 'lidelse') (evne til) innlevelse i et annet menneskes situasjon el. tankeliv "

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=empati&sourceid=Mozilla-search

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...