Gå til innhold

Åååå!! Vil ha, vil ha, vil ha!! ;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitat: "Ja, men desto flere har ikke denne meningen"

Nei, det er fordi flertallet ikke er avhengig av slike framkomstmidler.

Det kan være du har rett i det. Man burde i hovedsak spøke om slike sensitive ting om de handler om en selv på et eller annet vis.

Men igjen, poenget mitt var: Jeg ønsker ikke at du skal føle deg støtt eller tråkket på. Vi får se hva morsan selv sier :)

• Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

15

• Lotte :o)

14

• Mrs D

10

• Glimtipper

9

Mest aktive i denne tråden

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg skjønner at du synes alt av spøk og tull rundt handicap er av det onde slaget. Men hva synes du f.eks. om Dagfinn Enerly og hans humor? Han spøker og tuller hele tiden med sitt eget handicap. Mangler han også empati, da?

Jeg har aldri hørt Dagfinn Enerly uttale seg, eller lest noen av hans uttalelser, så det kan jeg ikke svare på.

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg har aldri hørt Dagfinn Enerly uttale seg, eller lest noen av hans uttalelser, så det kan jeg ikke svare på.

Oj, det er vel nesten godt gjort.

Men i generelle vendinger, da. Hva synes du om handicappede som selv spøker om handicap?

Skrevet

Jeg tror de fleste forstår at dette ikke var vondt ment. Jeg hører til de som synes det var en smule ubetenksomt. Det er forskjell på hva man ler av i en liten vennegruppe og på et offentlig forum.

Men - viktigst av alt er. Når man lærer barn humor, tulling og spøk. Så er viktigste regel at dersom den man tuller med ikke synes det er morsomt, så slutter man, og ber om unnskyldning. Selvom det ikke var ment vondt. Og man sier gjerne det og. "Jeg mente det ikke sånn. Jeg er lei for at du ble såret. Unnskyld."

Den regelen synes jeg det kan være greit å ta med seg inn i voksenlivet og. Om noen blir støtt av det en spøker med, så sier man unnskyld, ferdig med med det. Å gå i forsvar å angripe de som føler seg støtt synes jeg er veldig unødvendig.

''Det er forskjell på hva man ler av i en liten vennegruppe og på et offentlig forum.''

Det har du helt rett i. Jeg sammenligner nok dette litt i overkant med hva jeg og vennene mine kan tulle med.

''Å gå i forsvar å angripe de som føler seg støtt synes jeg er veldig unødvendig.''

Jeg beklager om jeg har angrepet Høstløv eller det ble sett slik.

Forøvrig vil jeg poengtere at dette neppe kan sammenlignes med at morsan slo en spøk OM Høstløv og dermed burde beklage på flekken.

Gjest høstløv
Skrevet

Oj, det er vel nesten godt gjort.

Men i generelle vendinger, da. Hva synes du om handicappede som selv spøker om handicap?

Det blir vel det samme som forskjellen på at du selv sier: "Idag ser jeg fæl ut på håret." Og at en ukjent kommer bort til deg og sier: "Du ser helt grusom ut på håret!"

Skrevet

''Det er forskjell på hva man ler av i en liten vennegruppe og på et offentlig forum.''

Det har du helt rett i. Jeg sammenligner nok dette litt i overkant med hva jeg og vennene mine kan tulle med.

''Å gå i forsvar å angripe de som føler seg støtt synes jeg er veldig unødvendig.''

Jeg beklager om jeg har angrepet Høstløv eller det ble sett slik.

Forøvrig vil jeg poengtere at dette neppe kan sammenlignes med at morsan slo en spøk OM Høstløv og dermed burde beklage på flekken.

''Jeg beklager om jeg har angrepet Høstløv eller det ble sett slik.''

Har mistet oversikten over hvem som har sagt hva her, tenkte mer genrelt om hele diskusjonen.

''Forøvrig vil jeg poengtere at dette neppe kan sammenlignes med at morsan slo en spøk OM Høstløv og dermed burde beklage på flekken.''

Der er jeg enig. Kom på det etterpå at det var litt uheldig å legge den under morsan ettersom hun ikke har fått svare enda, men var enkleste plasseringen ettersom den ikke gjaldt en enkelt.

Skrevet

Oisann, her har det vært æksjen i det siste.

Ja, jeg får bare unnskylde på det sterkeste til dem som følte seg støtt - det var absolutt ikke meningen.

Når det er sagt finner jeg det påfallende at enkelte mener at det å komme med ubetenksom tøysing om det jeg idessverre kke tenkte på var et hjelpemiddel, men et kjøretøy, er så graverende at det kvalifiserer til et ektefølt ønske om at den uheldige humoristen skal bli handicappet en dag. Det er kanskje noe med forholdsmessigheten mellom overtrampet/forbrytelsen og straffen, eller hva?

Jeg registrerer forøvrig at angrepene på ubetenksom tulling med en annonse på finn.no (og altså ikke fra hjelpemiddelsentralen eller en artikkel om handicappede eller lignende) er mye mer alvorlig enn f eks å henge ut navngitte folk for stygge lepper eller annet som det legges ut tråder om på dol.

Skrevet

''Jeg har ikke dratt inn ordet empati, eller mangel på sådann.''

Sorry, jeg er bare så opprørt av bruken av det ordet i alle slags sammenhenger. :-)

Vi tåler da noen ubetenksomheter, når de ikke er verre enn denne.

Jeg er selvfølgelig enig i siste avsnitt. Jeg ønsker meg større takhøyde og saftigere tråder i 2009. :-)

Gjest ViViola
Skrevet

Det blir vel det samme som forskjellen på at du selv sier: "Idag ser jeg fæl ut på håret." Og at en ukjent kommer bort til deg og sier: "Du ser helt grusom ut på håret!"

Mener du virkelig at det er sammenlignbart?

Hm...

Men du som er så glad i å lese, lån deg boka av Dagfinn Enerly! Den har mye godt i seg som både funksjonshemmede og funksjonsfriske kan lære noe av.

Skrevet

Ja, jeg får bare unnskylde på det sterkeste til dem som følte seg støtt - det var absolutt ikke meningen.

Når det er sagt finner jeg det påfallende at enkelte mener at det å komme med ubetenksom tøysing om det jeg idessverre kke tenkte på var et hjelpemiddel, men et kjøretøy, er så graverende at det kvalifiserer til et ektefølt ønske om at den uheldige humoristen skal bli handicappet en dag. Det er kanskje noe med forholdsmessigheten mellom overtrampet/forbrytelsen og straffen, eller hva?

Jeg registrerer forøvrig at angrepene på ubetenksom tulling med en annonse på finn.no (og altså ikke fra hjelpemiddelsentralen eller en artikkel om handicappede eller lignende) er mye mer alvorlig enn f eks å henge ut navngitte folk for stygge lepper eller annet som det legges ut tråder om på dol.

Jeg tror nok Lisa Rinna kommer til å saksøke Lotte.

Dessuten minner jeg om at det i sin tid var en her som ønsket at Lillemus skulle få et kolikkbarn. Det gikk i oppfyllelse. Så pass deg i trafikken framover...

Gjest ViViola
Skrevet

Men skape engasjement - DET kan du! :-)

Skrevet

Jeg tror nok Lisa Rinna kommer til å saksøke Lotte.

Dessuten minner jeg om at det i sin tid var en her som ønsket at Lillemus skulle få et kolikkbarn. Det gikk i oppfyllelse. Så pass deg i trafikken framover...

Takk for tipset! :-) Skal se meg godt til begge sider:-)

Gjest ViViola
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1236073860' post='4103275]

Jeg er selvfølgelig enig i siste avsnitt. Jeg ønsker meg større takhøyde og saftigere tråder i 2009. :-)

''Jeg ønsker meg større takhøyde og saftigere tråder i 2009.''

Det er det jo mange som gjør, men samtidig går mange av skaftet for et innlegg om en annonse på finn.no.

Ja-ja...

Gjest høstløv
Skrevet

Mener du virkelig at det er sammenlignbart?

Hm...

Men du som er så glad i å lese, lån deg boka av Dagfinn Enerly! Den har mye godt i seg som både funksjonshemmede og funksjonsfriske kan lære noe av.

Det eneste jeg har fått med meg er at Dagfinn Enerly har tro på at han skal komme til å gå en dag. Da mistet jeg interessen for hva har har å si, for det er å ha litt vel mye optimisme i forhold til hans sykdom.

Gjest ViViola
Skrevet

Det eneste jeg har fått med meg er at Dagfinn Enerly har tro på at han skal komme til å gå en dag. Da mistet jeg interessen for hva har har å si, for det er å ha litt vel mye optimisme i forhold til hans sykdom.

Jeg kan ikke nok medisin til å vite om hans håp er urealistisk eller ei, men uansett: Optimisme har aldri drept noen!

Han motiveres av sitt mål, og måten han har taklet sin skjebne på er utrolig inspirerende. Ikke later han som om alle dager er solskinnsdager heller, noe som gjør han mye mer troverdig.

Også liker jeg hans form for humor, han har masse selvironi. Tipper det også hjelper til i hverdagen!

Skrevet

Det er det jo mange som gjør, men samtidig går mange av skaftet for et innlegg om en annonse på finn.no.

Ja-ja...

''Det er det jo mange som gjør, men samtidig går mange av skaftet for et innlegg om en annonse på finn.no.''

Når ble et par-tre stykker _mange_? :-)

Gjest ViViola
Skrevet

''Det er det jo mange som gjør, men samtidig går mange av skaftet for et innlegg om en annonse på finn.no.''

Når ble et par-tre stykker _mange_? :-)

Døh, det er 4, altså! Og 4 er mange. 3 er noen, 4 er mange. Så det så!!!!

;-)

(Isj, jeg gjorde om "man" til "mange" - og det ble jo gæli!)

Skrevet

Ja-ja...

Å gå av skaftet er jo en overdrivelse, da. Jekk ned blodpumpa et par hakk, og les mine innlegg en gang til. Snakk om engasjement. ;-)

Jeg tror neppe at det gjorde noen forskjell om bildet var hentet fra finn, eller fra en annen artikkel.

Gjest ViViola
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1236074746' post='4103296]

Å gå av skaftet er jo en overdrivelse, da. Jekk ned blodpumpa et par hakk, og les mine innlegg en gang til. Snakk om engasjement. ;-)

Jeg tror neppe at det gjorde noen forskjell om bildet var hentet fra finn, eller fra en annen artikkel.

Blodpumpa mi har det helt fint den, altså, men takk for omtanken! :-)

Jeg blir nok litt overrasket over å se at du tar "den siden" i denne saken, for dette er jo en type diskusjon som ikke når tidligere diskusjoner til anklene engang (ref. en annen tråd om diskusjoner før og nå). Det vitner vel ikke akkurat om takhøyde når noen jazzer seg opp over en kommentar av dette slaget.

Skrevet

Blodpumpa mi har det helt fint den, altså, men takk for omtanken! :-)

Jeg blir nok litt overrasket over å se at du tar "den siden" i denne saken, for dette er jo en type diskusjon som ikke når tidligere diskusjoner til anklene engang (ref. en annen tråd om diskusjoner før og nå). Det vitner vel ikke akkurat om takhøyde når noen jazzer seg opp over en kommentar av dette slaget.

Her er det ikke snakk om noen "side"? Men du veier alle for og i mot og deler dol inn i "lag"? *hehe*

Det er lov å si i fra, er det ikke? Jeg jatter ikke med noen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...