mrxx Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Vi er jo kjerringer! Da må jo trådene nødvendigvis bære preg av det. ;o) Alle burde se humoren i dette og ikke dra det lenger enn hva det er. Dere analyserer og kommer frem til at dette er onskap, analyserer videre og dere kommer til å havne ut i verdenrommet i løpet av få år og på andre planeter fordi jorda er ødelagt og fraflyttet av ren og skjær ondskap. 0 Siter
laban Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 ''Dessuten minner jeg om at det i sin tid var en her som ønsket at Lillemus skulle få et kolikkbarn. Det gikk i oppfyllelse.'' Var det? Det har jeg helt glemt. ) Hva hadde jeg sagt i forkant der da tro? For å få et sånt svar mener jeg, jeg hadde nok tråkket på noen ømme tær, evt. slengt med leppa. ) Jeg husker ikke forhistorien, men det var vel fra en som syntes du var lite diplomatisk. Typen "du har tydeligvis aldri vært oppi den situasjonen at bla bla bla...., så det håper jeg at du gjør en gang". Men jeg husker at du svarte noe i retning av at "bare jeg slipper at h*n må ta X åpne hjerteoperasjoner som spedbarn, så skal jeg vel klare det..." 0 Siter
Luska Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Alle burde se humoren i dette og ikke dra det lenger enn hva det er. Dere analyserer og kommer frem til at dette er onskap, analyserer videre og dere kommer til å havne ut i verdenrommet i løpet av få år og på andre planeter fordi jorda er ødelagt og fraflyttet av ren og skjær ondskap. ''dere kommer til å havne ut i verdenrommet i løpet av få år og på andre planeter fordi jorda er ødelagt og fraflyttet av ren og skjær ondskap.'' Det er jo åpenbart! LOL! 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Du var bare uheldig. Såpass kjenner jeg deg at du ikke er ute etter å såre noen. Jeg forsto ikke med det samme at denne var beregnet på handicappede. Kan du sende meg en mail? [email protected] 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Poenget mitt er at du etterlyser mer saftige tråder og større takhøyde, samtidig som du mener at et så uskyldig innlegg som dette (altså morsans tråd her) er å gå over streken av hva man kan spøke med. Det overrasker meg. Når du da svarer at jeg må jenke meg ned, passe på blodpumpa, snakker om at jeg deler DOL inn i lag osv., da blir det en diskusjon på person og ikke sak. Hvilket ikke akkurat skaper takhøyde eller noe annet. At du slenger på smileansikter på ufine kommentarer er en typisk Jølsengreie, samt kommentarer med undertona "hva-du-enn-sier-bryr-det-meg-ikke". Kjære vene.... du må ha lest dette med et helt annet sinnelag enn det er skrevet. 0 Siter
morsan Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Skrevet 3. mars 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1236075779' post='4103313] ''Jeg burde jo ha visst bedre, og heller tulle med bare dumme og stygge mennesker heretter! ;-) For det er fortsatt "lov"....;-)'' Hvis jeg legger ut en annonse fra finn, med to blindestokker til salgs, og en flåsete kommentar med to fluer i en smekk, kan brukes som gå-staver og på karneval i tillegg - hadde du sett humoren i det? Det må være lov å si hva man mener. :-) Du var ikke 100% heldig med denne, og det må du tåle. :-) Hadde det vært to blindestokker hadde jeg skjønt at dette var hjelpemiddel for handicappede! I annonsen var den annonsert som "scooter", og det var også annonser der for "scooter" med "ståplass". Altså mer som en sparkesykkel med motor. Jeg så på finn-annonsen, og så altså ikke et hjelpemiddel, men en scoorter med _sitteplass_;-) (Eller om du vil: En sparkesykkel med motor og sitteplass!) Og det ble understreket hvor lett den var å legge sammen og ta med på bussen, altså i mine øyne der&da noe som tilsvarer ungdom som tar med seg sparkesykkel med eller uten motor på bussen for å slippe å gå fra bussen dit de skal. Jeg ser jo at jeg ikke var heldig med den; det er jo åpenbart tatt i betraktning av alle kommentarene om at dette er å latterliggjøre handicappede, men slik jeg så det da jeg la den ut falt det meg bare ikke inn at dette OGSÅ kunne være et hjelpemiddel. For meg er det litt snodig at man i enhver setting forventes at man skal vite og forstå hva alle mulige mennesker i verden bruker ikke fordi de har _lyst_ til det, men fordi de _må_. Og så blir dette gjort til en kjempeharang om at man latterliggjør handicappede og mangler empati og helst burde bli handicappet senere i livet som straff! Life's not easy, baby! ;-) 0 Siter
mrxx Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 ''dere kommer til å havne ut i verdenrommet i løpet av få år og på andre planeter fordi jorda er ødelagt og fraflyttet av ren og skjær ondskap.'' Det er jo åpenbart! LOL! Ja, og dette bare på grunn av en liten sammenleggbar scooter:-) 0 Siter
morsan Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Skrevet 3. mars 2009 Du var bare uheldig. Såpass kjenner jeg deg at du ikke er ute etter å såre noen. Jeg forsto ikke med det samme at denne var beregnet på handicappede. Kan du sende meg en mail? [email protected] ''Jeg forsto ikke med det samme at denne var beregnet på handicappede.'' Samme her! ;-) Som jeg nettopp svarte Lotte: ''I annonsen var den annonsert som "scooter", og det var også annonser der for "scooter" med "ståplass". Altså mer som en sparkesykkel med motor. Jeg så på finn-annonsen, og så altså ikke et hjelpemiddel, men en scoorter med _sitteplass_;-) (Eller om du vil: En sparkesykkel med motor og sitteplass!) Og det ble understreket hvor lett den var å legge sammen og ta med på bussen, altså i mine øyne der&da noe som tilsvarer ungdom som tar med seg sparkesykkel med eller uten motor på bussen for å slippe å gå fra bussen dit de skal. Jeg ser jo at jeg ikke var heldig med den; det er jo åpenbart tatt i betraktning av alle kommentarene om at dette er å latterliggjøre handicappede, men slik jeg så det da jeg la den ut falt det meg bare ikke inn at dette OGSÅ kunne være et hjelpemiddel.'' Så i mine øyne var "forbrytelsen" at jeg ikke skjønte at dette var et hjelpemiddel for handicappede, og det fremgikk på ingen som helst måte av annonsen at det var det. Derfor mener jeg dette står i en HELT annen stilling enn der jeg f eks hadde linket til en artikkel som omhandlet hjelpemidler/handicap. Og som straff for denne forbrytelsen, må jeg jo selvsagt bare leve med at jeg er en ondsinnet person som gjør narr av handicappede generelt og bevegelseshemmede spesielt, at jeg fullstendig mangler empati og dertil fortjener å bli handicappet selv en gang! ;-) Greit å vite! ;-) 0 Siter
Bookworm Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 ''Jeg forsto ikke med det samme at denne var beregnet på handicappede.'' Samme her! ;-) Som jeg nettopp svarte Lotte: ''I annonsen var den annonsert som "scooter", og det var også annonser der for "scooter" med "ståplass". Altså mer som en sparkesykkel med motor. Jeg så på finn-annonsen, og så altså ikke et hjelpemiddel, men en scoorter med _sitteplass_;-) (Eller om du vil: En sparkesykkel med motor og sitteplass!) Og det ble understreket hvor lett den var å legge sammen og ta med på bussen, altså i mine øyne der&da noe som tilsvarer ungdom som tar med seg sparkesykkel med eller uten motor på bussen for å slippe å gå fra bussen dit de skal. Jeg ser jo at jeg ikke var heldig med den; det er jo åpenbart tatt i betraktning av alle kommentarene om at dette er å latterliggjøre handicappede, men slik jeg så det da jeg la den ut falt det meg bare ikke inn at dette OGSÅ kunne være et hjelpemiddel.'' Så i mine øyne var "forbrytelsen" at jeg ikke skjønte at dette var et hjelpemiddel for handicappede, og det fremgikk på ingen som helst måte av annonsen at det var det. Derfor mener jeg dette står i en HELT annen stilling enn der jeg f eks hadde linket til en artikkel som omhandlet hjelpemidler/handicap. Og som straff for denne forbrytelsen, må jeg jo selvsagt bare leve med at jeg er en ondsinnet person som gjør narr av handicappede generelt og bevegelseshemmede spesielt, at jeg fullstendig mangler empati og dertil fortjener å bli handicappet selv en gang! ;-) Greit å vite! ;-) Bare husk på det du, morsan - at til og med "vi (les:jeg) som står i kategorien til å få en slik dekket av NAV - så på innlegget ditt med den humoren du tiltenkte, og ble ikke støtt av det:-) 0 Siter
morsan Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Skrevet 3. mars 2009 Bare husk på det du, morsan - at til og med "vi (les:jeg) som står i kategorien til å få en slik dekket av NAV - så på innlegget ditt med den humoren du tiltenkte, og ble ikke støtt av det:-) Godt å høre! :-) Jeg liker jo helst å tenke at det går an å legge litt godvilja til når man tolker andre mennesker, og at Oscar Wildes ord "Life is too important to be taken seriously" anvendes av flere enn meg. :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Jeg husker ikke forhistorien, men det var vel fra en som syntes du var lite diplomatisk. Typen "du har tydeligvis aldri vært oppi den situasjonen at bla bla bla...., så det håper jeg at du gjør en gang". Men jeg husker at du svarte noe i retning av at "bare jeg slipper at h*n må ta X åpne hjerteoperasjoner som spedbarn, så skal jeg vel klare det..." Aha - med det svaret mitt antar jeg dette må ha vært mens jeg gikk gravid med nr. 2. ) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Hadde det vært to blindestokker hadde jeg skjønt at dette var hjelpemiddel for handicappede! I annonsen var den annonsert som "scooter", og det var også annonser der for "scooter" med "ståplass". Altså mer som en sparkesykkel med motor. Jeg så på finn-annonsen, og så altså ikke et hjelpemiddel, men en scoorter med _sitteplass_;-) (Eller om du vil: En sparkesykkel med motor og sitteplass!) Og det ble understreket hvor lett den var å legge sammen og ta med på bussen, altså i mine øyne der&da noe som tilsvarer ungdom som tar med seg sparkesykkel med eller uten motor på bussen for å slippe å gå fra bussen dit de skal. Jeg ser jo at jeg ikke var heldig med den; det er jo åpenbart tatt i betraktning av alle kommentarene om at dette er å latterliggjøre handicappede, men slik jeg så det da jeg la den ut falt det meg bare ikke inn at dette OGSÅ kunne være et hjelpemiddel. For meg er det litt snodig at man i enhver setting forventes at man skal vite og forstå hva alle mulige mennesker i verden bruker ikke fordi de har _lyst_ til det, men fordi de _må_. Og så blir dette gjort til en kjempeharang om at man latterliggjør handicappede og mangler empati og helst burde bli handicappet senere i livet som straff! Life's not easy, baby! ;-) ''Og så blir dette gjort til en kjempeharang om at man latterliggjør handicappede og mangler empati og helst burde bli handicappet senere i livet som straff!'' Jeg har ikke brukt noen av disse ordene. Jeg ser at noen lar det ta helt av. Jeg har ikke engang komentert tråden overfor deg. Jeg mener at det er lov til å være uenig. ''For meg er det litt snodig at man i enhver setting forventes at man skal vite og forstå hva alle mulige mennesker i verden bruker ikke fordi de har _lyst_ til det, men fordi de _må_.'' At dette er et hjelpemiddel, er hevet over enhver tvil! Du ser ikke folk suse rundt på sånne framkomstmidler uten at dehar et reelt _behov_ for det?! Det går an å være enige om at vi er uenige :-) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Hjelpe meg for en tråd! Jeg så på annonsen før jeg begynte å klikke på svarene du har fått, og jeg skjønte ikke at dette var en elektrisk rullestol. Jeg var i gang med et svar der jeg skulle foreslå en snerten mc i stedet, men så fant jeg ut at jeg ville lese litt i tråden først, siden jeg ikke skjønte hvorfor den var så lang. 0 Siter
morsan Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Skrevet 3. mars 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1236085211' post='4103488] ''Og så blir dette gjort til en kjempeharang om at man latterliggjør handicappede og mangler empati og helst burde bli handicappet senere i livet som straff!'' Jeg har ikke brukt noen av disse ordene. Jeg ser at noen lar det ta helt av. Jeg har ikke engang komentert tråden overfor deg. Jeg mener at det er lov til å være uenig. ''For meg er det litt snodig at man i enhver setting forventes at man skal vite og forstå hva alle mulige mennesker i verden bruker ikke fordi de har _lyst_ til det, men fordi de _må_.'' At dette er et hjelpemiddel, er hevet over enhver tvil! Du ser ikke folk suse rundt på sånne framkomstmidler uten at dehar et reelt _behov_ for det?! Det går an å være enige om at vi er uenige :-) ''Jeg har ikke brukt noen av disse ordene.'' Det sa jeg ikke heller - det er en generell kommentar til hvordan enkelte tar av her. ''Jeg mener at det er lov til å være uenig. '' Absolutt, og jeg er ikke uenig med deg i at jeg ikke var heldig med dette, men for meg er dette noe jeg kan se i etterpåklokskapens lys. ''At dette er et hjelpemiddel, er hevet over enhver tvil!'' Vel, _jeg_ så ikke på det som det. I mine øyne var den eneste skilnaden på denne scooteren og den i linken nedenfor selve setet (og kurven, da). http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14184224 Man kan være enige om å være uenige, men betyr det at du er uenig i min virkelighetsoppfattelse på det tidspunktet jeg la ut linken? At du ikke skjønner at det går an å være så blind (no pun intended), er en annen sak. 0 Siter
morsan Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Skrevet 3. mars 2009 Hjelpe meg for en tråd! Jeg så på annonsen før jeg begynte å klikke på svarene du har fått, og jeg skjønte ikke at dette var en elektrisk rullestol. Jeg var i gang med et svar der jeg skulle foreslå en snerten mc i stedet, men så fant jeg ut at jeg ville lese litt i tråden først, siden jeg ikke skjønte hvorfor den var så lang. ''jeg skjønte ikke at dette var en elektrisk rullestol'' ;-) Velkommen i gruppa over ignorante! ;-) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 ''jeg skjønte ikke at dette var en elektrisk rullestol'' ;-) Velkommen i gruppa over ignorante! ;-) He he, jeg får vel takke Siden jeg har opplevd å ha vært så dårlig at jeg har misunt de som var bra nok til å sitte i rollestol, får jeg håpe jeg slipper samme skyllebøtter som du fikk. 0 Siter
morsan Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Skrevet 3. mars 2009 Du var bare uheldig. Såpass kjenner jeg deg at du ikke er ute etter å såre noen. Jeg forsto ikke med det samme at denne var beregnet på handicappede. Kan du sende meg en mail? [email protected] ... 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Hadde det vært to blindestokker hadde jeg skjønt at dette var hjelpemiddel for handicappede! I annonsen var den annonsert som "scooter", og det var også annonser der for "scooter" med "ståplass". Altså mer som en sparkesykkel med motor. Jeg så på finn-annonsen, og så altså ikke et hjelpemiddel, men en scoorter med _sitteplass_;-) (Eller om du vil: En sparkesykkel med motor og sitteplass!) Og det ble understreket hvor lett den var å legge sammen og ta med på bussen, altså i mine øyne der&da noe som tilsvarer ungdom som tar med seg sparkesykkel med eller uten motor på bussen for å slippe å gå fra bussen dit de skal. Jeg ser jo at jeg ikke var heldig med den; det er jo åpenbart tatt i betraktning av alle kommentarene om at dette er å latterliggjøre handicappede, men slik jeg så det da jeg la den ut falt det meg bare ikke inn at dette OGSÅ kunne være et hjelpemiddel. For meg er det litt snodig at man i enhver setting forventes at man skal vite og forstå hva alle mulige mennesker i verden bruker ikke fordi de har _lyst_ til det, men fordi de _må_. Og så blir dette gjort til en kjempeharang om at man latterliggjør handicappede og mangler empati og helst burde bli handicappet senere i livet som straff! Life's not easy, baby! ;-) Ikke tenk på det engang, er mitt råd;) Man bør ikke ta _alt_ opp i verste mening heller! 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 ''Jeg har ikke brukt noen av disse ordene.'' Det sa jeg ikke heller - det er en generell kommentar til hvordan enkelte tar av her. ''Jeg mener at det er lov til å være uenig. '' Absolutt, og jeg er ikke uenig med deg i at jeg ikke var heldig med dette, men for meg er dette noe jeg kan se i etterpåklokskapens lys. ''At dette er et hjelpemiddel, er hevet over enhver tvil!'' Vel, _jeg_ så ikke på det som det. I mine øyne var den eneste skilnaden på denne scooteren og den i linken nedenfor selve setet (og kurven, da). http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14184224 Man kan være enige om å være uenige, men betyr det at du er uenig i min virkelighetsoppfattelse på det tidspunktet jeg la ut linken? At du ikke skjønner at det går an å være så blind (no pun intended), er en annen sak. Det er nok kun fordi jeg aldri har sett noen bruke denne type farkost kun for forlystelsens del. 0 Siter
morsan Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Skrevet 3. mars 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1236090205' post='4103554] Det er nok kun fordi jeg aldri har sett noen bruke denne type farkost kun for forlystelsens del. Har du sett folk ha eller bruke mye av de andre rare tingene som averteres på dol, da? ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.