Gjest ViViola Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 I helga lagde jeg pizza, og som vanlig brukte jeg Toro pizzasaus fra pose. Etter maten ble alt kastet i oppvaskmaskina - som vanlig - også ei skjærefjøl i plast samt bakebollen i plast. Når vasken er ferdig, er skjærefjøla og bakebollen blitt røde, noe jeg antok at kom av den røde pizzasausen. Det har jo skjedd før, liksom, at ting har fått farge i oppvaskmaskina. Tok ei manuell runde på de plastgreiene, men ingen farge ble borte. Så da antok jeg at fargen hadde satt seg skikkelig. I dag har jeg bakt brød, og overraskelsen var derfor stor da brøddeigen hadde blitt rød-oransje i heveprosessen! Bollen, derimot, er nå helt hvit igjen. Dette går bra, sant? Det æ'kke farlig å spise rød-oransje brød? 0 Siter
Spirello Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 hehe.. nei, vil ikke tro det hvis det er farge fra sausen. Det var da voldsomt til farge på den da.. når ikke oppvaskmaskinen tar den engang. Går sikkert fint med rødt brød, litt spenning i hverdagen det.. hehe. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 hehe.. nei, vil ikke tro det hvis det er farge fra sausen. Det var da voldsomt til farge på den da.. når ikke oppvaskmaskinen tar den engang. Går sikkert fint med rødt brød, litt spenning i hverdagen det.. hehe. Ja nei, altså, jeg synes jo det var litt merkelig, men jeg hadde ikke noe annet som var rødt inni maskina. Så jeg bare antar. Går for en festlig variant av brød! :-) 0 Siter
spiky Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 He he. Det smaker kanskje litt pizza av brødet, men ellers er det vel ikke farlig. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 He he. Det smaker kanskje litt pizza av brødet, men ellers er det vel ikke farlig. Pizza-smak skal vi nok tåle! :-) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Det hadde vært lykke for meg om alt hadde smakt pizza! :-) Det går bra. Røde brød er fancy! *s* 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1236084527' post='4103477] Det hadde vært lykke for meg om alt hadde smakt pizza! :-) Det går bra. Røde brød er fancy! *s* Jepp, det ble litt nedtur, gitt, de smaker helt som vanlige brød. Men de har fått rosaskjær i stekinga, _det_ vil gjøre minstemor ekstatisk! 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Jepp, det ble litt nedtur, gitt, de smaker helt som vanlige brød. Men de har fått rosaskjær i stekinga, _det_ vil gjøre minstemor ekstatisk! Rosa brød må være veckans höydare. :-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1236090310' post='4103557] Rosa brød må være veckans höydare. :-) Gjett'a! :-) 0 Siter
Platina Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Det er ihvertfall ikke mer farlig enn å spise den pizzasausen. Tomatsaus har veldig mye farge og smitter lett. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Jepp, det ble litt nedtur, gitt, de smaker helt som vanlige brød. Men de har fått rosaskjær i stekinga, _det_ vil gjøre minstemor ekstatisk! Hva når hun krever rosa brød neste gang også 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Det er ihvertfall ikke mer farlig enn å spise den pizzasausen. Tomatsaus har veldig mye farge og smitter lett. Ingen vonde mager så langt, så det går nok bra! :-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Hva når hun krever rosa brød neste gang også Da blir det samme runden igjen, da vet du, med pizza først og brød etterpå. :-) 0 Siter
Gjest midia Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Da blir det samme runden igjen, da vet du, med pizza først og brød etterpå. :-) hehe ja du blir nødt til det nå 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 hehe ja du blir nødt til det nå Da når nok mammarollen et nytt stadium, tenker jeg! He-he... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.