Gjest datakløne nr. 1 Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Minnepennen har to partisjoner. På den ene partisjonen er der et program som starter når minnepennen settes i maskinen. Fant ikke programmet listet opp i Kontrollpanel. Det heter LaunchU3. Jeg vil gjerne bli kvitt dette programmet og den ene partisjonen. Hvordan gjøres det? Denne maskinen har Windows XP. 0 Siter
siameser Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Om det ikke er noe på minnepennen som du vil ta vare på, kan du formatere den. Om du bruker kontrollpanel-administrative oppgaver-diskbehandling. Jeg er ikke 100 prosent sikker siden jeg ikke har noen maskin med xp her. Der kan du se minnepinnen som en 'fysisk disk' eller lignende, og slette eller gjøre om partisjoner på den. Håper dette hjelper, skal sjekke nærmere når jeg kommer hjem. 0 Siter
Gjest datakløne nr. 1 Skrevet 4. mars 2009 Skrevet 4. mars 2009 Om det ikke er noe på minnepennen som du vil ta vare på, kan du formatere den. Om du bruker kontrollpanel-administrative oppgaver-diskbehandling. Jeg er ikke 100 prosent sikker siden jeg ikke har noen maskin med xp her. Der kan du se minnepinnen som en 'fysisk disk' eller lignende, og slette eller gjøre om partisjoner på den. Håper dette hjelper, skal sjekke nærmere når jeg kommer hjem. To ulike disker er listet opp i file manager. Forsøk på formatering sletter verken filer eller partisjoner. *sukk* 0 Siter
siameser Skrevet 5. mars 2009 Skrevet 5. mars 2009 To ulike disker er listet opp i file manager. Forsøk på formatering sletter verken filer eller partisjoner. *sukk* Det er ikke file manager jeg tenker på, men dette: Gå til Kontrollpanel og velg Administrative verktøy, deretter Datamaskinbehandling. I menyen til venstre på det vinduet som kommer opp. ser du noe sånt som Diskbehandling. Velg denne. (Jeg har engelsk XP, så navnene er litt omtrentlige.) Her kan du se alle diskene, cd-rom, minnepenner o.l som er tilkoblet. Høyreklikker du på en partisjon her, kan du formatere, skifte navn, endre størrelse osv. OBS: Formaterer eller endrer du en partisjon, vil ALT som ligger på den bli slettet. vær 100% sikker på at det er minnepennen du klikker på og ikke harddisken! 0 Siter
Gjest datakløne nr. 1 Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 Det er ikke file manager jeg tenker på, men dette: Gå til Kontrollpanel og velg Administrative verktøy, deretter Datamaskinbehandling. I menyen til venstre på det vinduet som kommer opp. ser du noe sånt som Diskbehandling. Velg denne. (Jeg har engelsk XP, så navnene er litt omtrentlige.) Her kan du se alle diskene, cd-rom, minnepenner o.l som er tilkoblet. Høyreklikker du på en partisjon her, kan du formatere, skifte navn, endre størrelse osv. OBS: Formaterer eller endrer du en partisjon, vil ALT som ligger på den bli slettet. vær 100% sikker på at det er minnepennen du klikker på og ikke harddisken! Mange takk, den beskrivelsen var presis. Nå fant jeg Diskbehandling. Heller ikke der der var mulig å formatere eller slette filer, men merkelig nok gikk det å bytte stasjonsbokstaver! Akk ja. Får vel leve med de reklameprogrammene.... 0 Siter
siameser Skrevet 6. mars 2009 Skrevet 6. mars 2009 Mange takk, den beskrivelsen var presis. Nå fant jeg Diskbehandling. Heller ikke der der var mulig å formatere eller slette filer, men merkelig nok gikk det å bytte stasjonsbokstaver! Akk ja. Får vel leve med de reklameprogrammene.... Da kan det godt hende at SMIR har rett og at partisjonen er skrivebeskyttet. Ellers skal det gå an å høyreklikke på den i diskbehandling, velge egenskaper og formatere fra der. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.